Golf 4 Klub Polska
Witam mam problem z odpaleniem mojego golfa 1,9 tdi 110 km gdy temperatura przekroczy 90 stopni byłem u paru mechaników i każdy stwierdził że pompa wtryskowa do wymiany wymieniłem pompę ze sprawnego auta i dalej <pośladki> co może być przyczyną z góry dzięki za pomoc
Offline
Mam tak samo. Wszyscy piszą w necie o czujniku temperatury. Na to ja pytam temperatury czego ?
Paliwa ? Cieczy (wody) ? No i pytanie gdzie go znaleźć: ) ?
Inni piszą, że mapy mogły się rozjechać - jak dla mnie mało prawdopodobne.
Offline
Panowie a VAG co powiedział ???
Winowajcą takiej przypadłości jest czujnik, ale nie cieczy... lecz położenia wału korbowego. Uszkodzony on sam, przewody, wysunięta/wypięta wtyka...
Gdzie umiejscowiony ??? - ot choć by tutaj : https://www.google.pl/search?q=czujnik+ … 80&bih=900
Bzdury opowiadał ten co obwiniał czujnik temp. cieczy chłodzącej... co niby ma do zapłonu??? Do spalania owszem - świrujacy czujnik to np. dłuższe "ssanie", wskazanie błędnej temp. do kompa...
Mapy to "innym twierdzącym" się rozjechały - rozjechanie map wcale nie takie proste ( oczywiście jeśli domownicy nie grzebali z laptopem i inne myszy).
Podstawa to: rozgrzać muła aż nie zapali - podłączyć VAG i pokaże co mułowi dolega.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-04-28 17:09:43)
Offline
a jak silnik pracuje na zimnym?przerywa troche?sprawdzcie jak kolega pisal wyzej,dodatkowo sprawdzic kat wtrysku i dawke startowa
Offline
tez tak mialem w 90 km jak cieply silnik to dluzej kreci tak? ale cchialem go zachipowac i powiedzialem to dla kolesia elkktromechanika i mowil ze wie co jes powodem i usunie to i usuna . ale wydale mi sie ze to cos z paliwem musial dosytoic cos i tyle
Offline
TataNka napisał:
Bzdury opowiadał ten co obwiniał czujnik temp. cieczy chłodzącej... co niby ma do zapłonu???
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic288120.html
problem tkwi w pompie wtryskowej pomogła zmiana oprogramowania w sterowniku silnika zwiekszenie dawki rozruchowej ( to było antidotum jeśli nic innego nie poskutkowało mam na myśli ustawienie rozrządu ,wymiana ECU , czujnik temperatury )
Czujnik się powtarza dosyć często na forach - jak słabo odpala na ciepłym.
Ja osobiście błędów żadnych nie ma na VAG'u - dlatego myślę, że jakby jakiś czujnik był walnięty to info by wyskoczyło.
Co kolegi, któremu elektromechanik naprawił to podejrzewam, że właśnie zwiększył dawkę startową.
Jakby chodziło o czujnik położenia wału to chyba temperatura nie miała by znaczenia - zawsze by słabo kręcił ?
A tu z rana +2 odpala, że budę wyrywa, po robocie jak słoneczko świeci kręci kilka sekund zanim odpali.
Offline
sirwhite, w linku podanym przez Ciebie nie wyczytałem ani jednego konkretnego rozwiązania problemu.
Czyste gdybane ( a nóż widły na to trafiłem), ten odczepił to, a tamten tamto...
Temp. ma znaczenie zasadnicze dla czujnika położenia wału. Rośnie temp. rośnie rezystancja.
Tu Masz jasno: https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
PS. Skoro czujniki są niby OK. ( ten wału) to co się stało że potrzeba mu podnosić dawkę rozruchową?? - nadal obstawiam czujnik wału.
Dla własnej wygody Możesz się pokusić o zwiększenie dawki rozruchowej.
Offline
ale czujnik temp cieczy nie musi zglaszac bledu zeby podawal zle wartosci. porownaj w VAGu wskazania temp na liczniku z temeratura czujnika cieczy na cieplym i zimnym silniku
Offline
ale czujnik temp cieczy nie musi zglaszac bledu zeby podawal zle wartosci. porownaj w VAGu wskazania temp na liczniku z temeratura czujnika cieczy na cieplym i zimnym silniku
Offline
U mnie problemem był czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Po wymianie nie zauważyłem żadnego problemu z odpaleniem na ciepłym silniku.
Offline
Chrzanek napisał:
U mnie problemem był czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Po wymianie nie zauważyłem żadnego problemu z odpaleniem na ciepłym silniku.
A jakbyś mógł podać fotkę gdzie on się znajduję to super.
TataNka napisał:
sirwhite, w linku podanym przez Ciebie nie wyczytałem ani jednego konkretnego rozwiązania problemu.
Czyste gdybane ( a nóż widły na to trafiłem), ten odczepił to, a tamten tamto...
W Twoim linku też jest dużo do życzenia odnośnie położenia tego wału
Tatanka napisał:
https://www.google.pl/search?q=czujnik+po%C5%82o%C5%BCenia+wa%C5%82u+korbowego+golf+4&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6aA_VcnBPIGKsAGw3YCoCQ&ved=0CCAQsAQ&biw=1680&bih=900#imgrc=_
linki do Audi, hyundai accent 1.5 - mam rozumieć, że te czujniki są w każdym aucie a tym samym miejscu ?
Nie róbmy tutaj z tego nie wiadomo jakiego problemu.
Po prostu napisałem, że na forach często sugerują czujnik temperatury.
A pierwszy raz widzę (czytam) co mówisz o czujniku położenia wału.
Być może każda z sugestii może być trafiona.
Offline
Zauważyłeś chyba że jest to zbiór zdjęć, trudno poszukać "swojego" ?? Ja Ci wskazałem przykładowe miejsce gdzie można to zrobić.
Można kupić / "ściągnąć" też książkę VW Golf IV i Bora, tam też jest.
Skoro czujnik temp. płynu ma prawidłowe skazania na tablicy i w VAGu - to co jeszcze może z nim być nie teges ??
PS. Porozumieć się z Kolegami, gdzieś taki 1.9 ktoś ma, podmienić na chwilę czujnik nawet ten temp. płynu.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-04-29 17:07:56)
Offline
mam jeszcze takie pytanie czy ktoś z was zwiększał dawkę paliwa na ciepłym silniku jeśli tak to jak to zrobić na vagcomie jakie kody i gdzie je wpisać z góry dzięki
Offline
Jest troche czytania,ale mysle ze warto---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191242 poswiecic czas
Offline
nie ma chyba czegos takiego jak zwiekszenie dawki na cieplym silniku, albo ogolnie zwiekszasz dawke, albo tylko rozruchowa dla zimnego silnika.
Offline
Panowie i Panie cwaniaki z bosh-a na szkoleniu mówili tak że jeśli na zimnym odpala a na cieplutkim cieżko i nie widać żadnych errorów to przyczyną na 99% jest rozrusznik a to za sprawą dużo większej dawki paliwa przy zimnym silniku, dlatego nic nie korygować i nie kombinować tylko sparwdzić z rozrusznikiem
Offline
Nie zgodzę się, że na 99% to rozrusznik W jakichś tam przypadkach to OK, ale na pewno nie w 99%.
Offline
spawacz rozrusznik jest nowy i dalej <pośladki> powiedz temu z bosh-a że najpierw sam powinien się przeszkolić a później innych został mi jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału i to raczej będzie przyczyną
Offline
Xaime91 napisał:
ale czujnik temp cieczy nie musi zglaszac bledu zeby podawal zle wartosci. porownaj w VAGu wskazania temp na liczniku z temeratura czujnika cieczy na cieplym i zimnym silniku
ok na jakim bloku i jakie wartości powinienem mieć ?
Ps. U mnie rozrusznik po regeneracji - ta przyczyna odpada.
Offline
wirus napisał:
spawacz rozrusznik jest nowy i dalej <pośladki> powiedz temu z bosh-a że najpierw sam powinien się przeszkolić a później innych został mi jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału i to raczej będzie przyczyną
Ja to raczej mu nie powiem bo się tam nie wybieram ale może przeczyta. Sprawa tyczyła ciężkiego odpalenia przy ciepłym silniku bo takie padło pytanie i powiedział że kiedy brak błędów winowajcą najczęściej jest rozrusznik (zakładam że chodziło mu o sytuacje kiedy mamy sprawne czujniki). Za cieńki jestem żeby im tam mówić że pitolą głupoty ale czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału na zimnym silniku nie było by podobnie z problemem odpalenia?
Offline