Golf 4 Klub Polska
Witam Myślałem ostatnio o tym by zmienić zegary w moim golfiku na pełen FIS. Pytanko do was czy wogóle warto za to się zabierać i czy jest to możliwe?
Offline
Powiem tak. Zyskasz głównie funkcję RDS z radia lub Navi o ile ją masz i napis "Welcome". Zamiast kontrolek będą informację wyświetlane u góry wyświetlacza. Na początku mi się to podobało, ale teraz trochę szkoda, że np. rezerwa pokaże się tylko na chwile.
Offline
zalezy jeszcze czy immo 2 czy immo 3
Offline
A może Ktoś zapoda szereg, uszczegółowienie... link, co to jest immo 2/3 , fis 1/2... jak to się je i rozróżnia...
Ogólnie to chodzi o temat na szarym czy na czerwonym polu ???
Jak tak to mam fis 1 i chyba ten 2 mi nie potrzebny....
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-07 18:05:22)
Offline
Immo 2 jeśli chodzi o golfa są to liczniki o nr 1J0 919 xxx i 1J0 920 822/825/842/845, a jeśli chodzi o immo3 to 1J0 920 826/846. Jeszcze można podzielić liczniki na zwykłe czyli 1J0, albo Sport Edition 1J5. A co do różnic, immo3 ma więcej funkcji, które można aktywować no i trochę inaczej się programuje immo. Teraz kwestia kompatybilności jak masz immo2 możesz założyć immo3 o ile masz częściowy CAN w aucie lub zamierzasz go założyć(co nie raz wiąże się z wymiana sterownika silnika ECU, często sterownika Airbag i rzadziej sterownika ABS). Jeśli masz immo3 nie założysz immo2, bo będzie to niekompatybilne, nie wspominając o sensie takiej zmiany, bo raczej go nie ma.
Co do różnic na obrazkach:
Licznik immo2 MFA(spalanie itd. w zegarku):
Licznik immo2 1/2 FIS(różni się od immo3 tym, że ma 3 kontrolki w rzędach nad wyświetlaczem i nie można aktywować opcji ile na baku(RKM)):
Licznik immo2 Pełny FIS(od immo3 różni się tym, że nie ma fukncji welcome, ile na baku i trochę inaczej wyświetla spalanie i inne informację):
Licznik immo3 1/2 FIS(4 kontrolki w rzędzie nad wyświetlaczem i możliwość aktywacji RKM(ile na baku)):
Licznik immo3 Pełny FIS(Możliwość aktywacji RKM i "Welcome"):
Ostatnio edytowany przez kamil1555 (2015-05-07 18:36:34)
Offline
to mam immo 2 MFA... ale jak oglądam resztę, to poza wodotryskami nic mnie nie wzrusza aby wybebeszać tablicę i pokrewne. I płacić.
O kuźwa!!! nawet fisa1 nie mam... sprzedaję dziada!!!
Żartowałem. Szybciej ex "udostępnię"
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-07 18:37:03)
Offline
TataNka napisał:
O kuźwa!!! nawet fisa1 nie mam... sprzedaję dziada!!!
Żartowałem. Szybciej ex "udostępnię"
nie ma fis 1 i fis 2 chodzi o to ze 1/2 czyli połowa fis'a o wielkość wyświetlacza chodzi
Offline
Moze wreszcie NA WIEKI WIEKÓW skonczy sie "dosyc" upierdliwy temat liczników MFA, 1/2 FIS, ful FIS ...
Offline
kane, można tylko pomarzyć. To się nigdy nie skończy, bo ludzie nie potrafią używać google, oraz opcji wyszukaj.
Nie mam tutaj na myśli kolegi TataNka, tylko ogólnie. Dam sobie rękę uciąć, że w przeciągu miesiąca jeszcze pojawią się pytania.
Zawsze tak jest, haha
Offline
Dodam pińć groszy od siebie w Immo3 Full FIS jeszcze pojawiają się które furtki masz otwarte pod warunkiem że mikrostyki i moduł komfortu wszystko okej
I przy wyprowadzeniu CANa jak wywala air bag albo abs żeby nie wymieniać tych sterowników można wyłączyć kontrolki
PozdraVWiam
Offline
Dokładnie tak jak piszesz, ale co do tych drzwi to trzeba mieć moduł 1C0 959 799B (wtedy mamy taki samochodzik i pokazuje każde drzwi, maskę i klapę) , bo jeśli ktoś posiada 1J0 959 799AH to będzie miał tylko kontrolkę otwarcia drzwi(bez samochodziku). Co do wyłączenia ABS i AIRBAG też się zgadza, ale na dłuższą metę szkoda mieć wyłączone te kontrolki, bo wtedy nie wiesz kiedy padnie czujnik ABS ,albo kostka pod fotelem od poduchy straci na chwilę łączność(jak wiadomo wtedy trzeba podłączyć komputer i usunąć błąd), a potem przy wypadku zdziwienie czemu nie wystrzeliły.
Offline
a ktos mi powie czy kontrolka drzwi zawsze byla i czy powinna byc w 1/2 fis ? bo takowy mam, ale nie pokazuje otwartych drzwi ani klapy... co prawda przedni prawy mikrus dziala roznie, lewy w ogole ale tylne ok, a kontrolka nie bangla... ja mozna vagiem wlaczyc wyłączyć ? na teście kontrolek glowy nie dam obciac ale chyba jest od bagaznika... hmm
Offline
Kontrolka jest wtedy, gdy masz moduł komfortu. Możliwe, ze masz moduł centralnego zamka, stąd kontrolka nie działa, a co do klapy, jeśli masz ją przy teście kontrolek to możliwe, że mikrostyk klapy jest do wymiany, dlatego nie działa.
Offline
Modul komf jest bo mam domykanie z kluczyka ... modul mam z końcówka AH. Mikrus klapy dziala bo jak otwieram to swiatlo w bagaju sie zapala... jak odbiore kabel to.sprawdzę dla pewnosci czy mam kontrolke
Offline
W takim razie może być to kwestia licznika. Jeden ma , a drugi nie ma tej opcji.
Offline
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … &start=196
Prosze 5 sekund szukania... tak boli ?
Offline
Xaime91 napisał:
... Prosze 5 sekund szukania... tak boli ?
Ależ z Ciebie drapieżna bestia jest
Offline
hahha ja juz cały internet przeczytalem haha
Offline
Kuba jest jak Chuck Norris a ja nie mam wcale fisów i dobrze mi z tym chociaż hmm w Passacie kuzyna fajnie to wygląda może się skusze - dlatego wcześniej pytałem o te kontrolki.
Zastanawiam się jeszcze nad jednym może ze szrotu wytargować jakiegoś MK4 i z niego wyciągnąć wszystko co potrzebne tylko, co z przebiegiem bo nie chce mi się kombinować ( pomijam zamki klucze itp.) jest to chyba do wykonania ale spec od VAG - a i nie tylko by się przydał. Przypuszczam że od rodzaju licznika zależny był też rok produkcji no i wersja co? Może to głupi pomysł ale wykonalny
Ostatnio edytowany przez Mrblack85 (2015-05-13 19:09:19)
Offline
Ja kombinacja kabel od viakena i eeprom programmer wyciągnąlem.nawet wsad licznika, i przebieg na SAMYM LICZNIKU udalo sie zmienic na taki jaki mi sie podoba
Offline
Jeśli chodzi o golfa mk4 to sterownik silnika, licznik plus stacyjka z kluczykami i masz komplet do odpalenia auta bez ingerencji. Co do roku produkcji to głównie chodzi o to, że pojawiły się 1/2 fis dopiero gdy wszedł CAN czyli w sumie od połowy 1999r. w górę i im nowszy rocznik tym nowsza wersja licznika, po 2001r. pojawiło się immo3 i wtedy już były liczniki 1/2 fis i Full fis z bajerami typu "RKM" i "Welcome".
Offline
Witam. Widzę, że kolega z okolic , więc mogę pomóc w razie co. Co do tego licznika to być może ktoś specjalnie usunął diodę od ABS(lub jest przepalona, albo jakiś zimny lut), bo to licznik bez CAN czyli wyłączenie tej kontrolki nie jest możliwe. Auto nie dawno zakupione? Skąd wiesz o czujniku? Był podłączony pod komputer?
Offline
Ok, ok, ale jednak to miało coś wspólnego z licznikiem. Check jak wiadomo w dieslach poniżej 2000r. się nie zapala, tylko kontrolka od świec żarowych. A z ABS u kolegi najprawdopodobniej dioda w liczniku z tego co ustaliliśmy.
Offline
Wracam do tematu hmm najlepiej by było z jakiegos high line' a wytargać licznik co? Bo podejrzewam że w podstawowych wersjach nie ma co kopać?
Offline
Ja sugerowałbym się numeracją, bo różnie montowali i może być tak, że w wersji basis nawet będzie fajny licznik. Jeśli masz CAN to kupić najlepiej 1J0 920 826(1/2fis) lub 1J0 920 846(pełen fis), może być też 1J5 920 826(1/2fis) lub 1J5 920 846(pełen fis) wtedy masz tarcze sport edition(głównie w VW BORA takie były).
Offline
Byłem dzisiaj i znalazłem kupę dosłownie kupę bezużytecznego szmelcu szkoda że gdzieś blisko nie ma większych gracików chyba że mógł by mi ktoś podpowiedzieć coś skąd to wsiąść wykluczając aukcje
Może jakas lista jeszcze raz co trzeba uzbierać:
- licznik
- moduł komfortu
co jeszcze? jakieś "dodatki"?
Offline
Dodatki? Nie wiem do końca co masz na myśli, ale z takich "bajerów" to:
-licznik najlepiej full fis - 1J5 920 846,
-moduł komfortu 1C0 959 799B (najbogatszy) - mozna sobie zrobić otwieranie szyb z pilota,
-jeśli moduł to i kontrola wnętrza dla bajeru( lampki z czujnikami wnętrza te z tyłu co masz po bokach plus przycisk do dezaktywacji ich),
-kratki z bory (te podświetlane),
-kierownica trójramienna albo multifunkcja,
-grzane fotele,
-lampka w8,
-dekory z pacifica, albo inne alu,
Pewnie coś jeszcze można we wnętrzu fajnego zrobić, to tylko kilka, które wpadły mi do głowy na szybko.
Offline
Kamil mi chodzi tylko o nazwijmy sterowanie fis'a i podzespoły do niego potrzebne nie dawaj dodatków bo jawnie nie stać mnie na to (poza tym nowy członek rodziny jest w drodze hehe)
Offline
Sterownie FIS-a. Jeśli masz aktualnie MFA to nic nie musisz zmieniać oprócz licznika. A jeśli nie masz nic. To musisz zakupić manetkę , która ma przełączniki do fisa, pociągnać 4 kableki od manetki do wtyczek licznika i tyle. Modułu komfortu nie musisz wymieniać, chyba, że bardzo zależy Tobie, aby w liczniku mieć ten mały samochodzik, który pokazuję każde drzwi aktualnie otwarte.
Offline
Zależy co za ile kupisz. Ceny liczników są bardzo rozbieżne czasem jak ktoś sprzedaje angola to nawet sport edition można kupić do 100zł, gdy się sprzedawca nie zna. Ale są też ceny nawet od 400 nawet do 600zł lub więcej. Co do pająka(manetki) polecam kupić używany, ale oryginalny np. od skody octavi I , bo wychodziły do 2010r.. Cena około 100zł (mówie o całym pająku). A co do kabli to jeśli nie ma się dwóch lewych rąk powinno udać się dorobić samemu z małymi zakupami w sklepie elektronicznym o ile w domu nie mamy 4 wsuwek i kawałków kabli. No i oczywiście zakodowanie tego wszystkiego (immo,przebieg, ustawienie opcji) tez kosztuje. Ceny są różne, zależy od elektronika(100-200zł).
Ostatnio edytowany przez kamil1555 (2015-05-21 18:38:15)
Offline
Z tymi przewodami nie będzie problemu, tylko co do programowania hmm ciekawe gdzie u mnie znajdę takiego pseuo elektronika. Podsumowując zamkne się na 500pln także da się jeszcze wytrzymać
Offline