Golf 4 Klub Polska
Witam.
Podczas jazdy usłyszałem syczenie,jak by powietrze z pod maski,a dokładniej z dolnej części silnika.Po wjechaniu na kanał odrazu rzucił mi sie w oczy wąż intercoolera,taka gruba rura.
Po demontarzu znalazłem dziurę,najgorsze w tym wszystkim jest to,ze wygląda jak by była dziura powstała na skutek tarcia...
Na przegóbie jest ślad,z którego wynika,iż ten przewód właśnie ocierał o przegób i powstała dziura.
Czy to możliwe?? Poduszki mam chyba ok,nie trzęsie sie,nic...
Offline
Wstaw zdjecie tego przewodu..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Może być, jeśli był dosztukowany / przerabiany.
Poszukaj ori fotek, porównaj.
Offline
Teraz go nie wstawie,kolega go zabrał do miasta aby kupić nowy.
Przewód był oryginalny bo były gradery na metalowych częściach.
Morze być tak,ze podczas jazdy przez tą dziurę która była uciekało powietrze pod dużym ciśnieniem i poprostu sie odksztaucała i szorowała??
Zdęcia wstawie wieczorem
Offline
To jest gumowy waz?--> 1J0 145 828 K z takim numerem
Offline
Chodziło mi o porównanie przetartego z ori przewodem. Może ktoś sam kiedyś przy nim rzeźbił i wstawił inny. - stąd otarcie.
Raczej nawet dziurawy by się tak nie odkształcił, chyba że wysunął się z zacisków....
Offline
Ja mam taka sama jednostke-wiec jest wizualne porownanie ... i jakos sobie tego niepotrafie wyobrazic-ten waz wychodzi z turbiny(komora sinika) i łaczy sie na szybko-złączce z plastikowa rura ktora "idzie" w przeciwnym kierunku (tworzy sie litera V) wszystko jest przymocowane do nadkola za pomoca sruby z nakretka i niema opcji aby "to" wszystko sie ruszało na boki.
Offline
Kane, może coś u Kolegi czaq2332 było przerabiane... kiedyś po np. stłuczce... przetarcie nie wzięło się z powietrza.
Lub ktoś coś przerabiał jako Adam Słodowy, typu wstawić coś od czegoś a nie ori...
Niczego nie wykluczymy.
Dlatego radziłem porównanie foto ori rury z tą przetartą. Jeśli są numery porównać z tymi zapodanymi przez Ciebie.
Gdzieś coś jest nie hallo skoro przetarło.
Offline
Oj od zawieszenia raczej nie, przecież technicy VW zakładają jakieś zmiany wymiarów, coś może zacząć trzeć o siebie i były by o tym sygnały.
Zakładam to co napisałem wcześniej. Szybciej przetarcie od wibracji, ale Sam napisałeś że tarło o przegub. Więc zakładam wysunięcie z zacisków rury ( ale to Byś zauważył ).
Dosztukowanie zamiennika przez wcześniejszego posiadacza...
A może intercooler opadł ( przerdzewiało coś... itp).
Szukaj i porównuj to co Masz z tym co widać u innych.
Offline
Oto zdjęcia,niewiem co jest...w aso zaproponowali mi kosmiczną cene za ten pzewód:
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0074JP_wwsrepp.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0076JP_wwsrehs.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0080JP_wwsrerp.jpg
Offline
Mam pytanko-czy przypadkiem na jednym koncu nie ma jakiejs przejsciówki/zwezenia?? Podany/wytłoczony numer ze zdjecia jest od silnikow ASZ/ARL po drugie ja mam czarny waz a ten jest innego koloru.Moze poprzedni własciciel cos "przerabiał" i po jakims czasie wyszły efekty uboczne.
Co do ceny w aso,to niemasz sie co dziwic-kupiłem gumowy waz wchodzacy do przepustnicy/zaworu egr (te alu zabki sie wyrobiły i była nieszczelnosc) i kosztował mnie 250zł.
Offline
Nasze 101 kucy mają mniejszą srednice układu dolotowego w porównaniu z mocniejszymi jednostkami.Dlatego jak ktos zwieksz moc swojego furaka,to wymienia "orurowanie", intercooler wraz z kolektorem ssącym.
Offline
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0075JP_wwsneah.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0076JP_wwsnean.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0079JP_wwsneaw.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0080JP_wwsneaq.jpg
Ta chłodnica nie jest jakaś opadnięta czy tak powinno być??
Offline
UUUUU-panie kolego a gdzie masz kawałek scianki/grodzi pomiedzy nadkolem a komora silnika??? Własnie akurat Tobie brakuje tej czesci gdzie ten (przetarty) gumowy waz łaczy sie z plastikiwa zwęzaną rurą i wszystko jest przymocowane do tej scianki (tam jest u Ciebie trytytka).Teraz to mnie juz niedziwi,ze całosc gibota sie na boki jak wańka-stańka.Moze uda mi sie zdobyc fote jak powinno tam wygladac.
Offline
Ale ta scianka by uniemożliwiła stykanie sie tej rury z półośką??A tak pozatym to mam już te autko trochę czasu i dopiero teraz by się przetarło??
No i co z tym przewodem,mam kupić taki sam czy inny...??
Ostatnio edytowany przez czaq2332 (2015-05-14 15:26:19)
Offline
http://www.fotem.pl/show/full/43edf1c1c … f8a60cdca9 to jest moj golf jak czyszcze cały układ dolotowy (tak tez powinno wygladać u Ciebie)
1- to jest miejsce ktore brakuje w Twoim golfie czyli mocowanie całosci srubka do tej scianki
2- to jest miejsce schodzenia sie tej plastikowej wąskiej rury z tym gumowym wezem na szybkozłaczce
Reasumujac:na 100% musisz zlikwidowac nieszczelnosc w układzie dolotowym-turbina dostaje "po dupie" i bedziesz miał notlaufy (o ile juz go niema).To czy "jakos" to zakleisz, kupisz zamiennik czy zainwestujesz w nowe ory z aso to juz zalezy od Ciebie.Układ dolotowy/doładowania MUSI BYĆ SZCZELNY.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-05-14 15:40:32)
Offline
Ewentualnie idz po kosztach-szrot lub rusz wodze fantazji i tak to przymocuj do nadwozia aby stało sie sztywnym połonczeniem bez zadnych zbednych gibotań na boki+do tego uszczelnienie tego weza tudzież wymiana na nowy.
Offline