Golf 4 Klub Polska
Witam.
Jako,że mam ori gamme w golfie,oraz zmieniarkę pora to zmienić na coś co będzie dobrze grało.
Radio Alpine CDE-180R (koszt około 300zł)- czy warto zainwestować w takie radio,czy zgra się z fabrycznymi głośnikami,jesteście w stanie polecić ten sprzęt,czy mieliście z nim jakieś problemy ?
Najpierw zmiana radia,później głośniki,wzmak i sub po kolei jak się należy...
Pozdro!!
Offline
Mój budżet nie jest tak wysoki
Offline
Poczytałem poszukałem i nie wiem jak będzie się sprawowało z ori buczkami ale z tego co się dowiedziałem to radio ma konkretne jak dla mnie plusy tzn. może robić za ładowarkę dla fona (co jak mam wybierać mi pogada przy użyciu baterii na GPS i LTE) i drugi to przemyślana konstrukcja dla potrzeb rozbudowy nagłośnienia co dla Ciebie jest atutem bo chcesz tak zrobić.
Co do posiadanych pieniędzy poszukałbym jeszcze KENWOOD KDC-130Y.
Ewentualnie modeli (dla potrzeb) posiadających BT żeby nie używać tych jak dla mnie zestawów słuchawkowych wszelkich maści
Offline
Czyli jednym słowem warto kupić to radyjko
Offline
Warto oczywiście i nie jest to na 90% jakiś marketowy złom, ale wiesz jest to ta półka 2 od końca - ważne że posiada elementy do rozbudowy audio w przyszłości
Offline
Radio ALPINE CDA-9812RB A takie radyjko ,mam możliwość kupna za 380zł w stanie używanym,z tego co mówi sprzedający w super stanie,tylko jest jeden minus tego radia-brak wejścia USB,nie ma na panelu Tylko MP3 ,co o tym sądzicie ?
Offline
Te radio to dobry wybór !! Wystarczy troche poczytać na forach np strefa car audio i dowiesz sie co potrafi nie ma usb ale zadko której radio takiej klasy je ma .
Offline
Kupiłem jednak radio Alpine CDE-180RR i jestem mile zaskoczony ,audio w moim samochodzie odżyło na nowo Kiedyś kupno wzmaka+skrzynia basowa+zestaw przód tweetery/głośniki i zestaw gotowy.
Offline
I super głownie dlatego że masz 2 x RCA co Ci pomoże w przyszłości rozbić sygnał na wzmacniacz dla głośników i dla sub - a. Dobry wybór. Jeden minus byle nie różowe podświetlenie
Offline
eee różowe podświetlenie nie jest ,tylko czerwone... Czyżby kolega się specjalizował w car audio? Fabryczne głośniki grają teraz ładnie,więc myślę teraz nad skrzynią basową Mam kilka metrów płyty wiórowej w stanie surowym(18mm) i myślę nad delikatnym zabudowaniem bagażnika,w taki sposób żeby było miejsce na włożenie jakiś gratów itp. Jedna strona ze skosa w tym jakiś konkretny głośnik,wzmacniacz powiedzmy na środku i obok tego kondensator(czy jest wogóle potrzebny).
Jak zbudować taką skrzynię i wogóle to będę jeszcze przeglądał google i pytał
Coś w ten deseń,tylko zabudowana prawa strona:
Pozdrawiam!!
Offline
Odjazd wizualnie mi się podoba wszystko pod jednego producenta - wykonanie zabudowy bagażnika dla CA znajdziesz nawet na YT z filmem jak to zrobić.
Nie jestem specjalistą ale w temacie CA bo to temat rzeka ale coś tam wiem
Offline
Zabudowa super:) Tylko teraz tak radio mam Alpine,może by tak całą reszte również poskładać z firmy Alpine. Jak już wiadomo Alpine ma bardzo dobrą opinię,ale jak się to ma w przypadku wzmacniaczy i zestawów głośnikowych ?
Pozdrawiam!!
Offline
No można - podobno taka konfiguracja gdzie wszystkie elementy są tego samego producenta spełnia oczekiwania użytkownika, np. na pokazy jeżdżą auta wyposażone w sprzęty z JBL (komplet + zabudowa, widziałem nawet 126p z tym w środku) tylko najpierw się zastanów czy Ci się opłaca to finansowo oraz jakościowo.
Chodzi mi o to że nie zawsze woofer z Alpine będzie lepszy niż np. Heartz albo z Sony Explode porównując dane techniczne, charakterystyki itp. a może być o kilka stówek droższy.
Podaj 3 przedziały cenowe to postaram Ci się zobrazować różnice.
W przypadku foki która wrzuciłeś ( tak mi się wydaje) masz 3 sub-y 4 klocki wzmacniacza więc masz 3 wzmacniacze Alpine tzw mono bloki (jednokanałowy wzmacniacz dla jednego sub - a) oraz x kanałowy wzmacniacz który operuje głośnikami w środku. X - oznacza ilość kanałów od 2 do 4
Offline
Nie ogarniam hehe chwała tobie,aż o tylu głośnikach nie myślę jeden sub i wzmacniacz ,komplet głośników przód i tyle
Kiedyś się tym zajmę ,bo narazie planuje co innego
Pozdrawiam!!
Offline
Szkoda, niestety szkoda, że koledzy doradzili Ci to 180R. JEDYNĄ przewagą nad 9812 jest USB, to i tylko to... dla pozostałych funkcji śmiało zrezygowałbym z portu USB na rzecz:
-pełnej aktywki
-korekcji czasowej
-3 par wyjść RCA o 4V (!!)
-profilu grania
-ai-neta
Zdziwiłbyś się, jak zwykłymi czasami można szybko i sprawnie polepszyć scenę w aucie nie do poznania
To czy ktoś buduje całe auto pod jedną markę czy pod kilka nie ma zupełnie najmniejszego nawet znaczenia.
Jak co z czym zagra to w większości jest loteria i trzeba przerzucić przez auto masę klocków, żeby to wywnioskować.
Tutaj bywa różnie, ale jak masz już Radio Alpine nie znaczy wcale, że potrzebujesz całej reszty z tej stajni.
Pokusiłbym się nawet o opinię, że Alpine w strefie zestawów budżetowych wypada bardzo słabo na tle innych producentów, bazują na tym, że mają wyrobioną markę w klasie wyższej i high-end.
Jeżeli już chcesz rozbudować system i wstawić jak Ty to mówisz skrzynkę, to tutaj zaczynają się schody, bo pojawia się kwestia jak to zrobić?
Tanio? Czy dobrze?
Klepnięcie skrzynki w garażu, dodanie suba typu lanzar max czy sraupunkt na wzmacniaczu JBL z seri GTO i kablach z allegro za 60zł, zawsze spoko
Ale zabawa zaczyna się nieco dalej... i niestety drożej
Offline
Uparciuch wykonanie skrzyni jest fajnym elementem, na który też trzeba poświęcić czas i dużo zabawy.
Co do innych odczuć jeżeli ktoś nie jest dźwiękowcem i chce tylko słuchać radia/muzyki w samochodzie nie musi mieć mega wymagań co do sprzętu. Bo woli korzystać z USB dla mp3 albo ładowania smartfona niż z ai net (albo jak kto woli ip - bus) bo widać kolega nie potrzebuje wieszać X urządzeń do radia.
Proste jak to woli to samo tyczy się samej mechaniki samochodu żeby mieć wszystko trzeba mieć kasę a nikt pancernymi samochodami nie jeździ po drogach prywatnie bo go na to nie stać.
Offline
Co nie zmienia faktu, że 9812 bije na głowę to z serii CDE, jest zwyczajnie lepsze
Kupijąc CDE wole dołożyć w tym przypadku te 60zł i mieć CDA, klasa sama w sobie porównanie do CDE 180 to jak porównywanie Blaupunkta do DLSa
Sam jeździłem z ute72 i wiem jaka jest różnica w przesiadce
Mimo wszystko CDE zawsze będzie marketówką.
Offline
Mrblack85 napisał:
radio to dopiero początek
A niestety też i koniec a w dodatku często ogranicza dalsze zabawy.
Chociaż 2 pary wyjść RCA na przodzik i suba wystarczą, nie wiem czy jest zestaw filtrów, nie chciało mi się grzebać
Ja ma górnoprzepustowy to coś tam można postawić
Offline
Nie wiem o czym rozmawiacie Nie zależy mi na full wypasionym car audio "zientek" ,tylko coś żeby ruszyć tą muzykę w tym aucie,żeby było słychać że gra,fabryczne głośniki na wyższym poziomie głośności zaczynają charczeć,pierdzieć ,jaki zestaw polecacie do przodu odseparowany do max 350zł,żeby fajnie się zgrały z radiem? Mam też pewnie rozumieć ,że wygłuszenie drzwi musi być,bo na fabrycznych blachą trzęsie
Offline
Tu nie chodzi o full wypasione car audio, tylko o to, że to radio zwyczajnie gra lepiej, ot co. Ale mniejsza z nim, radio już masz więc teraz tylko dowiedz się z instrukcji czy ma filtr górnoprzepustowy (HPF).
Charczenie, pierdzenie na wyższym poziomie głośności Twoich głośników nie jest spowodowane tym, że są słabe, ale tym, że radio ma za mało mocy.
Pod samym radiem nie wyciągniesz za wiele z głośników choćbyś wsadził tam focale krx.
Jak miałbym wybierać pomiędzy wygłuszeniem drzwi w golfie 4 a zasileniem przodu wzmacniaczem, bez wątpienia wybrałbym wzmacniacz
Drzwi w golfie mają to do siebie, że w oryginale mają już odgrodę.
Ale pewnie Ty nie chcesz, Tobie nie zależy, bo chcesz takie sobie granie, pierdu, pierdu...
I tak zrobisz po swojemu i tak.
Co do samych głośników tematów jest multum, a nawet i dwa razy więcej, sam tutaj na forum pisałem kilka razy o tym, pogrzeb w innych tematach bo średnio chce mi się powtarzać po raz kolejny.
Offline
Nie, ja dalej mówię o odgrodzie w sensie akustycznym
Czyli "takim czymś" co zapobiega zwarciu akustycznemu. Na początek jest to o wiele ważniejsze niż sztywność blachy w drzwiach i o to trzeba zadbać, a w golfie 4 masz to już w standardzie. Wynika to z konstrukcji drzwi.
Offline
Czyli wygłuszenie by odpadało,jeśli o przód chodzi
Offline
Oczywiście, że nie!
Dalej jest bardzo istotne, ale w przypadku g4, na początku zabawy lepszy efekt osiągniesz zasilając przednie głośniki wzmacniaczem, niż wygłuszając drzwi i zasilając je radiem.
Jeżeli chodzi o drzwi golfa, jest tam duży kawał zewnętrznej blachy i on strasznie, ale to strasznie kocha rezonować męskie wokale, gitary i wszystko co można podciągnąć po średnio-niskie. Blacha do której przykręcony jest głośnik, jest troszkę bardziej tolerancyjna, bo jest prasowana, co nie znaczy, że jej nie trzeba oklejać.
Pamiętaj przede wszystkim o zrobieniu dystansu na beton
Co byś nie wybrał i tak źle i tak nie dobrze. Nie wygłuszając drzwi a dając wzmacniacz możesz narazić się na rezonanse przy dźwiękach które Ci wcześniej opisałem. Przy samym wygłuszeniu i zasilaniu głośników z końcówki radia wyciągniesz ułamek z tego co one potrafią i stwierdzisz, że przy większych głośnościach i tak Ci charczą. Pamiętaj, że końcówka radia ma realnie jakieś 10-13W mocny, a nie jak to śmiało chwali producent 50
Sprawdziłeś, czy masz ten filtr o którym Ci pisałem?
Kable masz położone? Jakie?
Offline