Golf 4 Klub Polska
Witam forumowiczów :-).
Witam, posiadam Golfa IV i wczoraj podczas jazdy w trasie, na nierównościach coś zaczęło mi trzeszczeć w lewym przednim kole. Myślałem, że może gumę złapałem, czy coś się trze, ale nic, wszystko okej, koło dokręcone itp. Trzeszczy na nierównościach i przy kręceniu kołami w miejscu. Takie jakby tarcie starych drzwi. Dziś sprawdziłem,że jak unosze błotnik i opuszczam lub bujam autem, to trzeszczy bardziej i tak jakby bujało, jakby amor nie trzymał. I teraz najciekawsze-po nocnym postoju samochodu auto dopiero znów po 30km.zaczęło trzeszczeć tak jak poprzednio. Jechałem wcześniej po nierównościach i było okej i na prostej nawierzchni znów zaczęło. Co to może być, amor, czy coś innego ? Prawa strona trzyma, tył też, przeguby nówki, oryginalne, zmieniane pół roku temu obydwa.
Offline
Może być, najprostszy sposób na sprawdzenie? Jutro wsiadasz do samochodu i jedziesz na najbliższą stację kontroli pojazdów i tam Panowie za te 20 zł powinni Tobie przejrzeć zawieszenie i zdiagnozowac Twój problem
Offline
1. Amory koncza zywot
2. Poducha amortyzatora
3. Guma stabilizatora
Offline
Jeżeli to skrzypi jak stare drzwi lub stara wersalka to na bank gumy stabilizatora,miałem to samo.TYLKO ORGINALNE GUMY ŻADNYCH ZAMIENNIKÓW BO BĘDZIE DALEJ SKRZYPIAŁO.PS.nie smarować gum orginalnych żadnymi specyfikami!zakładasz takie jak daje fabryka:-)
Offline
Dzięki za odpowiedzi :-) . Byłem u mechanika, jak na zlość nie trzeszczało, pojechałem na stację diagnostyczną na przeglad zawiechy, wszystko okej oprócz sworznia z prawej strony, a to skrzypi z lewej. Tam też nic, nagrałem filmik, ale nie wiem jak wrzucic. Amortyzatory przód 66% i drgi 77%, tył bardzo dobry. Wydaje mi si e, ze to jakies gumy, bo jak juz zacznie trzeszczec i hamuje, to zaczyna trzeszczec, jak puszcze hamulec i przod automatycznie sie podnosi to zatrzeszczy i ustaje.
Offline
1. Poduszki amorow. Trzsszczy jak krecisz kierownica tez ??
albo
2. Gumy stabilizatora
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2015-06-09 04:49:32)
Offline
Swozen jak trzeszczy to bardzo ciężko zlokalizować z której strony wiem z własnego doświadczenia trzeszczal tylko prawy a bylo słychać i z lewej i z prawej dziwiek rozchodzil po calej przedniej karoserii podczas wymiany prawym ruszalem góra i dol a z lewej sztywny jak nowy
Offline
Trzeszczy jak ruszam kierwonicą, jak jadę po dziurach, jak hamuję, jak unoszę błotnik góra-dół, ale raz trzeszczy ciagle, raz przestaje i w ogóle jest cisza, tak jak dzisiaj. Jutro mam wjechać na warsztat, ale znów pewnie jak na złość przestanie. Irytujący problem, dobrze, że mam to nagrane na telefonie, too pokaże mechanikowi i dam znać :-) .
Offline
U mnie bylo tak samo trzeszczlo podczas skręcania hamowania nawet podczas jazdy na ulicy na malych nierównościach. Kiedy bylo sucho to trzeszczalo kiedy raz podczas deszczu jechałem to na kilka dni ucichlo potem znowu
Offline
No jeju niech ktoś ci buja autem a ty słuchaj... sworzen by ci napier... na dziurach... gumy stabilizatora to nie majtek, wymiana to chwila moment...
Offline
Jal chcesz to ja ci walne taka liste na 10 podpunktow i co ci z tego... jal nie sprawdzisz wlasnorecznie, naocznie i namacalnie to se mozna tak pisac i pisac i pisac ))
Offline
Haha, jestem ciekaw jak na słuch Ty byś to sprawdził, jak już dwie osoby mi to sprawdzały i nie da się zlokalizować na słuch,bo się rozchodzi wszystko. Napisałem, że byłem u mechanika, obstawił trzeszczący sworzeń, lub gumy na stabilizatorze. Spryskam to w pt.WD40 i zobaczę reakcję i wtedy już będę wiedział co wymienić. Przy okazji mam do wymiany sworzeń z prawej strony, bo już ma luz, wyszło na przeglądzie. Dzięki za informacje, temat do zamknięcia :-) .
Offline
To ja bym juz wymienil oba sworznie i gumy na stabi za jednym zamachem... 4 godzinki spokojnej roboty i spokój. Szybkim tempem w 2 godz sie uwiniesz jak juz wymieniales... ja zaraz lece poduchy wymieniac na amorach
Offline
Spsikałem WDkiem nic nie dało, sworzeń wymieniliśmy, problem był z odkręcaniem śrub, bo dodatkowo były klejone-pourywały się dwie, ale jakoś poszło. Przestało tłuc, ale musieliśmy regulować zbieżność, bo kierownica się skręciła, taki luz był...Co do sworznia trzeszczącego czy czegoś tam innego z lewej strony na razie tak jeżdzę , bo wymienię sworzeń a okaże się, że to nie to, szkoda kasy, bo w tym miesiącu wymieniam świece i przewody, i moduję dalej. Na razie mi polecili nie ruszać tego, luzów nie ma, jedynie skrzypi.
Offline
U mnie gumy stabi ori z aso poskrzypuja czasami ale ch im w du
Offline
A komu gumy na stabilizatorze nie skrzypią i jakie ma założone? I druga rzecz, czy jeśli zmierzę średnicę drążka powiedzmy na środku, to będzie to miarodajne do podania średnicy otworu gumy w sklepie, czy trzeba koniecznie mierzyć tam gdzie guma siedzi?
Offline
Jakos powinno byc miarodajne, ale najlepiej na miejscu gdzie siedzi guma... a jak stabi jest mocno wytraty i przykladowo z 21mm masz 19... to nawet nowa guma za duzo tu nie pomoze
Offline
już jakieś trzy lata temu jak wymieniłem gumy z ASO i do tej pory cisza
Ostatnio edytowany przez andrew2805 (2015-06-22 19:16:18)
Offline