Golf 4 Klub Polska
cześć,mam do wymiany układ wydechowy,od katalizatora włącznie do samej końcówki wydechu,
pytanie moje jest takie,czego konkretnie musze szukać?
bo wstępnie przejrzawszy internet znalazłem np:
http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-vw-gol … 12718.html
http://allegro.pl/tlumik-vw-golf-4-iv-1 … 42413.html
czy tam też jest katalizator?
bo znalazłem sam katalizator,który jest 3-4razy droższy od części wyżej,np:
http://allegro.pl/katalizator-seat-leon … 48444.html
dodam że nie musi być oryginalny,chciałbym też zamontować tam jakąś ładną końcówke,np:
http://www.rallyshop.pl/galerie/s/sport … _19327.jpg
pomocy
Offline
Kata sprzedajesz, jak masz ten większy dostajesz za niego od 650 w gore i masz na przelocik nie widze sensu kupowac nowego kata za ch..j wie jakie pieniądze
Offline
czyli co,te pierwsze dwa linki są ok?
bo jak mam sprzedać katalizator to dopiero jak kupie nowy wydech;)
myśle żeby na koniec coś takiego zamontować:
http://allegro.pl/vw-golf-4-iv-dokladka … 69064.html
i
http://allegro.pl/ozdobna-podwojna-konc … 33669.html
co sądzisz?
Ostatnio edytowany przez matej7 (2015-07-04 10:43:52)
Offline
Witam,powiem ci tak, z mojego doświadczenia nie kupił bym zamiennika tłumika do golfa 4 (sam kupiłem zamiennik) ponieważ iż będzie ci tak auto głośno chodziło i buczało w przedziale 2-3 tysięcy obrotów ze głowa bd boleć. Polecam ci znajść w miarę ładny orginalny tłumik z znaczkami VW,AUDI i kupić taki i założyć. Ja się wkurzyłem i kupiłem orginalny wydech i teraz miód dla uszów . A co do dokładki nie zakładaj z laminatu bo będzie ci lakier na niej pękał,gdy cofniesz pod krawęznik niechcąco to ja poprostu złamiesz,najlepiej kupić orginał z ABS
Pozdrawiam Dadziu
Ostatnio edytowany przez Dadziu (2015-07-04 10:48:19)
Offline
Jedziesz do zakladu gdzie robia wydechy, spawaja ci z nierdzewki przelot od lacznika elastycznego po tlumik koncowy, na koncowy montujesz ORYGINALNA puszke, masz piekny prawie "przelot" a po zrobionej robocie jedziesz z katem do skupu
Ja wycialem tylko kata i wspawali mi rurke i bangla
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2015-07-04 10:57:32)
Offline
Dadziu napisał:
z mojego doświadczenia nie kupił bym zamiennika tłumika do golfa 4
...
A co do dokładki nie zakładaj z laminatu bo będzie ci lakier na niej pękał,gdy cofniesz pod krawęznik niechcąco to ja poprostu złamiesz,najlepiej kupić orginał z ABS
co do krawężników to mam problem z parkowaniem przodem,zawsze o jakiś krawężnik przytre;/
jak rozumiem tłumik końcowy to byłoby takie coś:
http://allegro.pl/oryginalny-tlumik-kon … 40728.html
i co,do tego katalizator?
bo to sama końcówka i widze ma 2rury więc też 2osobne końcówki musiałbym kupić?
a końcówka,taka?:
http://allegro.pl/koncowki-tlumika-chro … 07161.html
jeśli też nie taka,to wrzuć mi prosze jakiś przykład
Offline
tak tłumik końcowy taki jak podałeś... kata nie zakładasz, daj mu oddychać, szkoda siana na kata... i spawaj reszte od końcowego po łącznik elastyczny. a koncówki hmmm,,, niech sie wypowie ktos kto montował...
Offline
Powiem tak,co do tłumika ja jak kupowałem to kupiłem kompletny i na szrocie mi go jeszcze w pół przecinali,pisało na nim nr katalogowy i znaczek VW i Audi (org,tlumik nigdy nie miał łączeń obejmą tylko był w całości) [Ten twój to pewno zamiennik org.VW co podałeś w linku] Jak coś mogę dać kontakt na szrot co ja kupowałem tłumik za kompletny org. tłumik dałem 100zl bez dziur.
Offline
Z tym "szkoda siana na kata" to tak nie do końca... do momentu aż diagnosta sondy w tłumik nie wsadzi, a jest na to coraz większe parcie szczególnie w dieslach o których nastolatki trudno mówić...
Więc za rok za dwa... oby za pięć może zdarzyć się taki co odprawi Nas z kwitkiem ( choć siano weźmie )... i albo złom albo szukaj kata.
Ogólnie mnie to denerwuje: każdy się złości jak za Jelczem jedzie i spaliny w kabinie czuje ( toć oszczędność zwykły nie węglowy kabinowy ), albo za innym G-wozem... ale dlaczego mnie nikt nie szanuje jak ja jadę za Kolega z wywalonym katem, i choć węglowy mam to czad z komina mnie drażni... bo dziś choć klima na full to rozsądniejsze było lekkie uchylenie okna - a i tak na dymiaża trafiłem na kilku fałdach szosy....
Offline
Ja miałem pustego kata,jezdziłem tak,ale dowiedziałem się ,że jak jest pełny kat to auto mniej pali;) i to jest prawda,wiem sam po sobie jak kupiłem nowego 1,5-2 litry mniej
Offline
Katalizator mam nówke,z opla dałem 300 zł
Offline
300 zl z wspawaniem,tak jak ci mówię kup sobie kata,nikt się nie będzie czepiał i bd miał spalanie mniejsze
Offline
Ja bym ci doradził orginalny tłumik i katalizator(z jakiegoś auta nowy) bez żadnych końcówek wydechu
Offline
Dadziu napisał:
Ja bym ci doradził orginalny tłumik i katalizator(z jakiegoś auta nowy) bez żadnych końcówek wydechu
tylko gdzie dostane nowy,ORYGINALNY układ wydechowy do mojego,no nie bójmy sie tego powiedzieć,nie najmłodszego samochodu?
bo przez oryginalny rozumiem producenta VW a takowego nigdzie nie znalazłem,
są oferty na allegro np.ale firmy - firmy
Offline
tak samo jak Dadziu. Aby tylko średnice się zgadzały wydechu kata i ori. wydechu i oczywiście kat dla pojemności silnika w dieslu, jak dla większej jednostki kupisz to nie problem ( a np. cena mniejsza ). Ważne wydech ogólnie średnicą równy średnicy kata ale nie mniejszy, średnica kata od wydechu możne być większa!
Szukając można spokojnie dopasować, - Google, Ceneo, Skąpiec... albo kat od kanibali ( ale nie wiesz co kupisz, może już na wykończeniu...) Allegro odradzam, chyba że sprzedający blisko, bo potem kałamacje że buczy a on że nie buczy lub nie ma prawa buczeć....
Wydech kupuj ori. lub dedykowany w firmie która się tym zajmuje... bo będą przydźwięki jak napisano wcześniej.
Końcówki... no cóż jak Chcesz Mieć MIG-a to zakładaj co Chcesz.... ja cenie sobie cisze...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-07-04 18:01:17)
Offline
matej7 napisał:
Dadziu napisał:
Ja bym ci doradził orginalny tłumik i katalizator(z jakiegoś auta nowy) bez żadnych końcówek wydechu
tylko gdzie dostane nowy,ORYGINALNY układ wydechowy do mojego,no nie bójmy sie tego powiedzieć,nie najmłodszego samochodu?
bo przez oryginalny rozumiem producenta VW a takowego nigdzie nie znalazłem,
są oferty na allegro np.ale firmy - firmy
dlatego o tym piszemy. Olać Allegro, szukać poważnej firmy z tłumikami w okolicy, aby wrócić tam jak są przydźwięki...
Już nie jeden 1.4 burczy jak R32 przez "ori allegro" tłumik.
Offline
Chodzi mi o używkę org wydechu,np z anglika, Pisz do uzytkowinika masa200 on ma angola na części
Offline
TataNka napisał:
Końcówki... no cóż jak Chcesz Mieć MIG-a to zakładaj co Chcesz.... ja cenie sobie cisze...
nie chodzi mi o to żeby buczał tylko żeby ładnie wyglądało,
wiocha jak **uj 100KM a słychać go jakby miał przynajmniej z 500;)
Offline
co myślicie o tej stronce:
http://pamaku.pl/szukaj.html
wygląda profesjonalnie;)
dodatkowo co znalazłem:
http://webautoservice.pl/katalizator-vo … -1659.html
to będzie oryginał?
Offline
A wybieraj i tu: Masz gwarancje 30 dni zwrotu. jak Będziesz zakładał w warsztacie a nie u Adama Słodowego... to jak Ci zaburczy to oddajesz.
Tłumik ma tłumic nie warczeć.... cisza przede wszystkim....
Offline
panowie,znalazłem coś takiego:
katalizator - http://pamaku.pl/produkt-Katalizatory_u … 11073.html
tłumik - http://pamaku.pl/produkt-T%C5%82umiki_V … ,4141.html
Offline
troche poczytałem i dowiedziałem sie że lepszy jest katalizator metalowy i znalazłem taki:
http://allegro.pl/katalizator-metalowy- … 84763.html
pisałem do gościa czy będzie pasował do mojego golfa,ale chyba nie bardzo zna sie na rzeczy bo odpowiedzi "tak/nie" nie otrzymałem,
ale z tego co pisał to średnica "wejścia/wyjścia" to 45 i 48mm czy moge go kupić i przyspawa sie go bez problemu?
bo chyba "oryginał" ma 50mm
Offline
Odradzał bym zakup u "gościa co pcha nie wiedząc co ma"... Powinieneś dostać kompleksowe odpowiedzi na Twoje pytanie.
Tak będzie pasował, choć polecam, proponuję, nie, nie polecam do tego auta z tą wersją silnika... wydechu.
2mm różnicy w średnicy spaw ładnie pokryje, z 5mm może być problem ( robi się wtedy tzw. kielich, nacina rurę wydechu do której spawasz kata coś w la ósemki pomarańczy i lekko podgina w celu zwężenia średnicy ) ale to głupota... średnice kata i wydechu mają być równe ( max. różnicy właśnie te 2mm ) i zespawane na gładko - potem problemy że 2200-3500 obr. tłumik jak organy gra... gra bo źle zestrojony i rezonans idzie...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-07-19 11:52:10)
Offline
zrobione,byłem u pana na ul.nowodworskiej 17b we wrocławiu,on mi załatwiał katalizator (metalowy) i oba tłumiki,w godzine było po wszystkim,zapłaciłem 620zł
Offline
A tłumik cichy i nie buczy ??? Jak wrażenia po wymianie... ???
Czyli 30 zł za spawy - dobra cena.
Offline
pan mi od razu powiedział że metalowy katalizator będzie troche głośniejszy od ceramicznego i może faktycznie,ale wydaje mi sie że wszystko jest ok
Offline