Golf 4 Klub Polska
Już drugi kompresor klimy zaczął się sypać, znów muszę wymieć tylko pytanie na jaki? Ostatnio wrzucałem używany z alledrogo ale teraz postanowiłem zainwestować raz a porządnie. Regenerować bieżący czy zakupić fabrycznie nowy? Jeżeli nowy to jakiego producenta? Widziałem firmy Denso, Saden , NISSENS, NRF ?
Jeżeli regeneracja to w jakiej firmie? Jest możliwość wysyłki kurierem
Ostatnio edytowany przez achtung (2015-08-25 20:16:03)
Offline
Jakie przyczyny wymiany?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
pierwszy stukał i ma luzy przy napędzie, a drugi nie jest zdiagnozowany ale głośno pracuje, wiele ciszej od samego silnika xD
Offline
Stukał z powodu ???
Kardynalnym błędem jest wymiana uszkodzonej sprężarki na drugą, bez przeprowadzenia płukania instalacji klimy.
Jeśli kupisz nową, nikt gwarancji Ci nie uzna bez: płukania układu, wymiany osuszacza, oraz skraplacza na nowe, ( często też i parownika). Poświadczonej przez warsztat pieczęcią i fakturami zakupu konkretnych części do modelu auta..
A jeśli założysz nową bez tych czynności na 99% ulegnie zatarciu. Gdyż najczęściej przyczyną awarii sprężarki jest jej zatarcie przez naturalne zużycie, niski stan czynnika a tym samym oleju w obiegu i w obiegu zostają opiłki których samo ściągnięcie czynnika nie usunie. Na końcu są awarie sprzęgła.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-26 16:51:37)
Offline
Wymiana czynnika z olejem to nie to samo co płukanie układu.
To co robi wiele serwisów klimatyzacji to "odfajkowanie" klienta. Sprawdzić szczelność - Ok, dobić... ew. wymienić wg. żądania klienta.
Wymieniłeś sprężarkę ( jasne że czynnik z olejem odciągnięto ), sprawdzono szczelność azotem??- po ściągnięciu wtłoczenie azotu do zadanego ciśnienia i sprawdzenie stałości ciśnienia w układzie. Czy tylko w samym zabiegu ściągania - programowo ??? Zapytał Cię ktoś o osuszacz ??? - wymiana standard przy tym zabiegu bez pytania.
Sprężarka którą wymieniałeś miała zakorkowane we/wy ??? Zalana była olejem?? Jak kupiłeś od kanibali to zakorkowana była, oleju nie było - bo drogi i szkoda kosztu, i nie wiadomo ile leżała na szafie nie ruszona nawet dłonią...
Jeśli Chcesz wstawić nową sprężarkę to: to co napisałem wyżej, dobry serwis klimatyzacji, i koszt 1000zł to tak na początek, poza ceną sprężarki, i jak dobry serwis to 2 dni robocze.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-26 17:55:02)
Offline
czy był zakorkowany to już nie pamiętam. Kompresor był suchy ale koło napędowe wygląda brzydko, na pierwszy rzut oka jakby farba łuszczyła sie. Niestety trzeba raczej na straty spisać raz że nowy nie był, cholera wie ile to przepracowało itp. Napisz mi ile kosztuje taka prawidłowa wymiana kompresora
jeszcze jedno:
zauważyłem że z mojej klimy dużo mniej kapie wody np. w upały praktycznie w cale gdzie w innym samochodzie to praktycznie ciurkiem leci. mam problem z zapachem klimy i nawiewu, po odpaleniu np. rano czuć nie przyjemny zapach potem się normuje. filr kabinowy wymieniony, klima ozonowana, parownik wyczyszczony preparatem WURTH
Ostatnio edytowany przez achtung (2015-08-26 18:23:30)
Offline
Nie wiem ile kosztuje, podałem orientacyjną realną cenę aby zaskoczenia nie było... cześci, płukanie, azot, czynnik, oring tu i tam, nieszczelność przewodu, robocizna - się uzbiera
Kapie mniej bo: woda spływa z parownika gdzieś pod/do kabiny i rozpływa się po elementach... Masz nie wydolna klimę...
Zapach... tu to trylogia... wilgoć z wody w kabinie z klimy, z nieszczelności uszczelek... zawilgocone dywaniki, nawet jak pod dłonią suche to i tak maja dużo wilgoci w sobie...
Źle wykonane, po łebkach ozonowanie i czyszczenie, Sam piszesz że czuć smród a potem się normuje - czyli kabina zasyfiona i stęchlizna przez noc się kumuluje...
Sprawna klimatyzacja to nie tylko aby nabić i chodziło... jak była zapuszczona to potem niestety trzeba wiele wysiłku aby było tak jak należy
PS. Możesz myśleć że Cię straszę, "inni znają się lepiej" - i nie trzeba... poszukaj dobrego serwisu w necie i zadzwoń - zrób wywiad sam. Kupując nową sprężarkę, przed kupnem zrób wywiad co do wymogów uznania gwarancji przez sprzedającego.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-26 18:44:57)
Offline
Tylko że jego objawy raczej na ulozyskowanie kompresora a nie na zacieranie
Także wystarczy zobaczyć w jakim stanie jest olej w kompresorze i w tedy się stwierdza czy płuczemy czy sama wymiana.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
powiem tak okres letnie pomału się kończy wolę przez jesień i zimę odłożyć większa kwotę i zrobić. Robię to dla samego siebie
Offline
Eizon -nawet jeśli siadło łożyskowanie to regeneracja przez firmę. Nie wiadomo co wyniknie jeszcze podczas regeneracji przy sprawdzaniu.
A raczej jak robią regenerację to kompleksowo.
Firma oddając zregenerowaną sprężarkę gwarancję uzna tylko po przeprowadzeniu czynności które opisałem - oczywiście firma dbająca o swoją renomę.
Można zrobić to też garażowo... Ale ile razy można tak robić ?? Wpędzając się w koszty kolejnych używek, robocizn - tam 100, tam 300 tu 200... Raz na zicher i mieć spokój na lata.
Nie poprawne jest też myślenie, jesień zima klima nie potrzebna... nie uruchamiana niszczeje. Zaczną się słoty parowanie szyb, wilgoć z butów ubrań od tego też jest klimatyzacja.
Swoją drogą 2 sprężarki siadły po sobie. Pech... czy coś jeszcze.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-08-27 05:42:19)
Offline
Ja bym zakładał uzywke tylko na oleju który jeszcze nie miał w sobie barwnika. Jak chcesz możemy się dogadać bo mam taki kompresor. Przebieg ok 130-150 tys km.
Ja zakładam dużo używek i czasem wolę je jak te regenerowane.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Oddałem dziś swój pierwszy kompresor do diagnozy i wyceny regeneracji. Jeżeli będzie opłacalna regeneracja to zlecę wykonanie. Jeżeli nie to będę szukał gotowca po regeneracji.
Offline