Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam,
Zaczne od poczatku zeby zobrazowac problem.
W moim Golfie IV, 110 KM z 1999 r spalił się licznik. Wygladało to tak ze kiedy jechalem nagle zaczely zalaczac mi sie wszystkie kontrolki na wyswietlaczu deski, nastepnie zgasły i zgasł silnik. Po wykreceniu licznika okazało sie ze jest cały spalony. Okazało sie ze zwarcie było przy radiu gdyż jakieś kabelki sie odizolowały/przetarły i z tad ten problem. Wymieniłem licznik na nowy (uzywany) o tych samych numerach. Przekodowałem immo. Silnik pali, ale pojawił sie kolejny problem. Nie pokazuje mi temp wody i nie dziala wskaznik paliwa. Obie wskazowki od tych dwóch liczników sa cały czas na zero.
Dodam ze przed wymiana wskazniki chodzily normalnie.
Gdzie moze byc problem? W instalacji czy trzeba jeszcze skalibrować ten nowy licznik?
Numery licznika: VW 1J0 920 801 E
Pozdrawiam
Offline
Licznik wymieniłeś na taki o identycznym numerze?
Jak wygląda kwestia kodowania? (prawdopodobnie nie ma to znaczenia, ale na wszelki wypadek zapytam, czy ustawiłeś to samo)
Jedyna opcja mająca sens to wyciągnięcie zegarów i sprawdzenie czy na przewodach są odpowiednie sygnały. Czujnik temp i czujnik poziomu paliwa to czujniki rezystancyjne - powinny więc przy liczniku mieć mierzalną wartość oporu.
Multimetr uniwersalny i jedziemy:
1. pomiar rezystancji między pinami 5 oraz 7 niebieskiej wtyczki - poziom paliwa
2. pomiar rezystancji między pinami 8 i 7 niebieskiej wtyczki - temperatura silnika.
Pomiary przy odłączonym liczniku.
Jeżeli pomiary nie pokażą konkretnej wartości to warto spróbować jeszcze między pinem 5 i masą oraz kolejno między pinem 8 oraz masą, gdyż VW dziwnie mieszał z masami, raz masa jest masą czujnika, raz ogólnie masą i czasami to tylko różnica w nazwie, bo i tak wszystko łączy się na karoserii auta, ale kto wie czy zawsze.
Offline
Strony: 1