Golf 4 Klub Polska
Witam
Panowie borykam się z małym problemem. Podczas jazdy na lpg auto przy dodawaniu gazu poszarpane jakby nie dostawało tyle gazu ile trzeba. Na benzynie wsystko ok, jest kop i zero przerw. Przewody nowe NGK, świece nowe NGK. Gaz ma prawie dwa lata i zrobione ok 8000 tys. Gazownik najlepszy wg opinie ludzi wszystko wyregulowal ale poprawy nie ma.
Offline
Wtruskiwacze od gazu sprawdzone?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Gazownik twierdzi że są ok. w sumie instalacja nie jest jakaś stara.
Offline
jeszcze cewki bym sprawdził
Offline
ale jak? jedynie podmiana by wchodziła w gre żeby mieć 100% pewności ale weź kogoś znajdź ztym samym silnikiem
Offline
jest ktoś w okolicach trójmiasta kto może pomóc z podmianką?
Offline
NA poczatek wystarczy wyjać kable po kolei z cewki i sprawdzic wizualnie u mnie po takiej kontroli po wyjeciu kabla z gniazda cewki czesc nie wiem jak to nazwac w kazdym razie to co z cewki wchodzi do kabla wn zostawało w przewodzie a nie na cewce miałem tak na dwuch przewodach a vag nie pokazywał błędu wymieniłem cewke i było ok
Offline
Ok. Jutro sprawdzę wizualnie jak to wygląda. A jest jakiś sposób aby sprawdzić sprawność cewki? Bo na PB daje rade ale na LPG juz gorzej.
Offline
Może świece nie takie a cewke najlepiej podmienic od kogoś bo nowa nie jest tania
Offline
No właśnie świece NGK takie jak producent zaleca mają może 6000 tys przejechane wiec chyba nie są zajechał.
Offline
Ale czy sa przeznaczone do lpg
Offline
Nie ma znaczenia czy do lpg czy do benzyny ma chodzić równo i przyspieszac
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
EIZON i tu sie z toba nie zgodze co do znaczenia świec poczytaj sobie o różnicach miedzy świeca bo lpg a do pb a co do tego że ma chodzic równo to masz racje
Offline
Montujesz je jakoś w innych wozach że widzisz różnicę czy tylko ze swojego samochodu zaobserwowałeś?
do benzyn z gazem założyłem co najmniej ze 100kpl i jakoś różnic nie zauważyłem..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie montuje gazu nie jestem mechanikiem ale miałem do czynienia z tym problemem otuż w moim aucie były zamontowane świece przeznaczone do lpg takie auto kupiłem poprzedni własciciel mówił że sa nowe świece ale dalej jest coś nie tak wykreciłem ,zobaczyłem ,poczytałem fachowa lekture i wymieniłem na śiece dedykowane do tego modelu bez lpg i auto pali ok , nie wiem może to był odosobniony przypadek. a TY jako fachowiec nie widzisz różnicy to nie znaczy że jej nie ma - rutyna
Ostatnio edytowany przez jozef66 (2015-10-25 14:58:12)
Offline
przy świecach trzeba zwiększyć szczelinę bo lpg potrzebuje dłuższą iskrę. Zapewne dlatego wymyśli świece przystosowane do ben. i lpg by samemu się w to nie bawić
Offline
No dobra a czy przypadkiem nie jest tak żeby szczelinę zmniejszyć? Biorąc pod uwagę ze LPG zapala się trudniej i potrzebuje większego wysiłku cewki to zwiększenie przerwy spowoduje jej skatowanie. Mniejsza przerwa to mniejszy wysiłek dla cewki, świec i kabli. Czyli co proponujecie? Zmniejszyć przerwę czy zostawić tak jak dał producent?
Offline
Zobacz jakie masz świece i sprawdz czy sa do lpg jak nie to radze zmienić bo męczysz układ zapłonowy
Offline
Świece są takie jak zaleca producent czyli normalne do PB.
Offline
Wymień na takie pod lpg i zobaczysz czy jest poprawa . Świeca Zapłonowa do LPG - Bądź na bieżąco wpisz sobie w gogle
Ostatnio edytowany przez jozef66 (2015-10-26 13:32:51)
Offline
A możliwe ze świece dostały w tyłek jak miałem uszkodzoną sondę lambda? Jeździłem tak ok miesiąca zanim się zorientowałem i wymieniłem.
Offline
To na pb tez by niedamgały i wizualnie były by zmeczone ale możesz sprawdzić iskre
Offline
Jutro jadę do mechanika świece wymienić.
Offline
no panowie problem chyba rozwiązany. po namowie mechanika wymieniłem świece na NGK-jedno-elektrodowe i auto odżyło
Offline
Wiec miałem racje
Offline
no tak by wychodziło
a tak przy okazji sprawdzałem auto kompem i mam taki błędzik
16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1)
co to oznacza? sonda niby uniwersalna ale nowa, wymieniana jakieś 5 miesięcy temu.
Offline
NA razie skasuj błąd i zobaczysz po jakimś czasie czy sie pojawi a druga sprawa sondy najlepiej kupować orginalne a nie uniwersalne czy zamienniki na pewno drożej ale pewniej
Offline
Eizon napisał:
Nie ma znaczenia czy do lpg czy do benzyny ma chodzić równo i przyspieszac
Jednak miałem racje
Offline
jozef66, spierał bym się co do racji Twej
Hitem na które łapią się ludzie... to obecnie 3 elektrodowe... bo 3 iskry to nie jedna... G prawda 3 iskry to obciążenie dla cewki, dla kabli i są na pewno słabsze niż jedna.
Zaś dedykowane lub nie benzyna i gaz... zasada jedna prosta i od lat ta sama: szczelina ma być jednakowa zarówno w świecy nowej jak i po 20 000 km - kiedyś wykręcało się świece, szczelinomierz i delikatnie doginało się elektrodę na wymiar nominalny lub o tę 1/10mm mniej aby zniwelować wypalenie elektrod i hulała dalej ( dziś nikt nie robi tego - z lenistwa, z niewiedzy, i z nauki producentów świec ). Zaś iskra mocna, przeskakująca z słyszalnym trzaskiem. I mają chodzić na benzynie i na gazie.
U Kolegi z tematu postu, mogły być zajechane przebiegiem, załojone i diabli wiedzą co... i pewnie 3 elektrodowe - wymienione na nowe to fajnie że auto wigor odzyskało.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-10-27 19:04:46)
Offline
pewnie miał felerne świece,ja jak cewki wymieniałem to mi zaraz jedna padła widać też była felerna ,a wracając do świec też jestem za jednoelektrodową
Offline
Zobaczymy jak długo pośmigam na tych świecach. Kupując poprzednie świece kierowałem się rozsądkiem i sądziłem ze będą najlepszym wyborem skoro producent tak pisze. Najciekawsze jest to ze koleś w motoryzacyjnym był oburzony tekstem ze chce wsadzić 1-elektrodowe skoro producent przewidział inaczej. I raczej nie chodzi o to czy świece felerne czy coś, moim zdaniem lpg zawsze będzie lepiej chodzić na 1-elektrodowych. Świece miały najechane 8 tys i po wysreceniu wyglądały ok . I co ciekawę komplet kosztował 40 zł a nie 80 zł a różnica kolosalna. Nawet żona zauważyła ze auto inaczej pracuje - co rzadko się zdarza
Offline
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat … yklej.html
bez komentaża
Offline
nie wierz tak naiwnie we wszystko co piszą, kolejny chwyt marketingowy aby wyciągnąć kolejną dychę...
Offline
PIS obiecał 500 zł na dziecko.... tez uwieżyłes? Kupując te świece zdałem się na mechanika krowy także twierdzi ze świece do LPG to bzdura. Nie twierdzę że takich nie ma bo ktoś wymyślił je z myślą o gazie.....tylko czy są potrzebne?? Może faktycznie wystarczy sprawny układ zapłonowy aby radzić sobie z LPG.
Offline
Panowie po to sa czesci dedykowane do odpowiednich rzeczy żeby je stosowac. PRZYKŁAD opony zimowe jak zaczynałem jeżdzic autem to opon zimowych wcale nie było po wprowadzeniu uważano że to ściema ze kierowcy naciagnac na dodatkowy wydatek ze tyle lat jerzdzono na jednych oponach itd i czas pokazał tak samo ze świecami ,olejami róznymi dodatkami chemicznymi narzedziami dla mechaników [ klucz dynamometryczny po co wam kiedys dociagano sruby na czuja i jezdziło] tak ze panowie wchodza nowosci itrzeba do tego sie przyzwyczaic i z tego korzystac swiat idzie do przodu bo jak bedziemy sie tak rozpisywac na temat głupich swiec ze nowe do lpg to sciema zeby naciagnac klienta to zaraz którys poruszy temat i powie ze auta to sciema zeby naciagnac ludzi na kase koń i bryczka to jest to tak że proponuje zamknać temat i nich sobie każdy wkreca świece jakie chce moga być nawet żarowe do pb byle bu szło wkrecic
Offline
znam kilku gazowników i każdy mówił że to bez różnicy czy lpg czy nie ,świece ngk jodnoelektrodowe a z tym że do gazu to trochę wymysł producentów
Offline
Juz mniejsza o to...mnie akurat pomogły zwykle świece. A to czy wynalazki pomagają i są lepsze trzeba sprawdzić tylko i wyłącznie na własnej skórze(aucie)
Offline