Golf 4 Klub Polska
Witam chodzi o diesla mojej dziewczyny ale na tym forum bardzo często mi pomogliście wiec postanowiłem założyć temat.
Auto ciężko odpalało na tych mrozach ale przyciskając gaz zawsze odpaliło. Parę dni temu niestety nie odpaliło. Wymontowałem akumulator, podpiąłem pod prostownik i po 24h ładowania sprawdziłem miernikiem pokazywał tylko 12.6V ( nie wiem czy to nie za mało i czy prostownik starej daty nie jest jakiś trefny, rok temu pomógł innemu akumulatorowi..) Jeździłem wczoraj autem i było ok odpalał ok ale dziś po nocy już znowu mielił rozrusznik i przy wciskaniu gazu odpalił tylko. Przejechałem 13km po 2h odpalił bez problemu. Wróciłem 13km spowrotem do domu odpiąłem go i do domu znowu go wziąłem - na mierniku 13V wiec jakby więcej alternator podładował niż sam prostownik wczoraj ? trochę dziwne. Teraz w domu ciagle pokazuje mniejsze napięcie. Ciągle spada bylo 13V teraz po okolo 1,5h juz pokazuje 12,94V.
Akumulatora nie da się odkręcić i nalać mu wody destylowanej ale znalazłem w necie ze można wiertarka zrobić dziurki i uzupełnić poziom wody.
tutaj np
https://www.youtube.com/watch?v=WjNWPA4n4-0
próbował ktoś tego ? Czy może to pomóc ?
Offline
Cos wiecej o tym aku - firma, wiek, pojemność...
Offline
Energie Marine to jakis francuski akumulator z peugeota 207 ile lat sam nie wiem bo dziewwczyna od Polaka kupila wiec pewnie z 3 lata ma minimum 12v 50AH 400A
Offline
ZA mały ten aku jak do disla i może być już zajechany podjechac na warsztat i nich pomierzą co i jak
Offline
Jak nie ma korków i jest bezobsługowy to sie przy takim nic nie kombinuje a poza tym jak już jest kaput to dolanie wody nie pomoże .Jaka pojemność tego disla i co za auto wejdz na gogle dobierz akumulator i zobacz jaki akumulator powinien być
Ostatnio edytowany przez jozef66 (2016-01-06 19:33:23)
Offline
3 lata na akumulator to w dzisiejszych czasach dużo...
Offline
Dadziu napisał:
3 lata na akumulator to w dzisiejszych czasach dużo...
Jak wydasz trochę więcej siana, będziesz jeździł zadowolony trochę dłużej niż 3 lata.
Moja VARTA w dalszym ciągu nie zawodzi mnie przy mrozach, pomimo swojego ponad 3 letniego wieku.
Offline
din2pin ma rację. Kupić porządny aku.... do tego co Chcesz kupić dołóż stówę ( którą nie jedną przepijesz w ciągu roku ) - mowa o zakupie nowego.
Przed tym sprawdź alternator i prąd ładowania, z naciskiem na sprawdzenie regulatora. I auto pali bez problemu.
OD siebie dodam że jeśli Masz altka 90A to spokojnie coś rzędu 74 Ah spokojnie zakładaj. W fiacie 1.9TD miałem Vartę Silver 74 Ah sprzedawałem auto gdy miał 4 lata, wiem że 6 lat wytrzymał - padł przez zrypany altek, gotowało aku.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-01-07 16:56:19)
Offline