Golf 4 Klub Polska
Witam szanowne grono. Dawno tu nie pisałem . Dzisiejszego dnia zapaliła mi sie kontrolka ABS. Podlaczylem
pod vag i okazalo sie ze padł czujnik abs w tylnym prawym kole. I tu pytanie jaki zamówić ten czujnik ? Oczywiście z allegro chce. Mógłby ktos podeslac linki? Jakiś pewnych:) dziekuje
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-04-04 19:29:05)
Offline
Czemu oczywiście z allegro chce ??? Nie ma lepszych i pewniejszych do tego typu rzeczy sklepów/miejsc? Zgrozo
Offline
Chrzanek napisał:
Czemu oczywiście z allegro chce ??? Nie ma lepszych i pewniejszych do tego typu rzeczy sklepów/miejsc? Zgrozo
Nie wiem . To gdzie np ?
Offline
Offline
Czujnik kupiony zamontowany przeze Mnie samego.. Kontrolka zgasła..
Złożyłem zaciski klocki itd i koło cięzko obraca sie dlaczego??
Wczesniej przed demontazem chodziło leciutko..
Nigdy w zyciu nie odpowietrzałem tylko widzialem jak to sie robi!
Poczytałem na internecie i odpowietrzyłem tylko te koło które było robione .kreci sie minimalnie lzej..Czy jest szansa ze uszkodze cos bo nie odpowietrzylem wszystkiego?? Przejechalem sie z 1km.. Oby dwie tarcze tył sprawdzilem czy nie grzeja sie itd.. Porownujac stwierdzlem ze oby dwie sa tak samo nagrzane czyli jakby wszystko grało
Za kazda udzielona pomoc leca plusy od razu! dzieki
Offline
Jak składałeś ko tłoczek wkręciłeś ?
Offline
jozef66 napisał:
Jak składałeś ko tłoczek wkręciłeś ?
Nie a czemu?
Offline
Żeby ci sie klocki dopasowały i nie tarły o tarcze, jak składałeś pewnie ciasno zacisk wchodził , odpowietrzać nie trzeba bo zacisku od przewodu hamulcowego nie odkrecałeś
Offline
Naprawdę czy zartujesz sobie??? ;P
Jesli tak to masakra;o i co teraz jak odpowietrzalem te jedno kolo?? nie bede musial nic odpowietrzac juz jak wkrece ten tloczek?
Offline
Przy wymianie czujnika ABS, dlaczego odpowietrzałeś układ hamulcowy ??? - nie ma takiej potrzeby.
Dlaczego czujnik padł ? Uszkodzenie elektryczne - wymiana czujnika. Mechaniczne - znaczy tarcza go zrypała - zrypało się łożysko i blokuje -wymienić.
Grzania łożyska nie wyczujesz tak na raz... musi się dobrze zapiekać aby dłonią wyczuć. Choć powinno dawać objawy hurkotania... itp.
Jak robiłeś to sam, to może nie wcisnąłeś tłoczka dobrze i zrobiłeś to na chama... ewentualności jest wiele. Tłoczek zastany wyciśnięty na max... hamuje bo się zaklinował.
Rozebrać raz jeszcze, sprawdzić jak się tłoczek na sucho zachowuje ( uważać aby nie wypadł, delikatnie tylko niech ktoś pedał muśnie i obserwować go, najlepiej wsadzić drewienko w zacisk aby było 5-8mm szczeliny, zaprze i nie wypadnie).
Oczyścić prowadnice kloców szczotą do metalu, posmarować je smarem miedzianym.
Potem pisać dalej...
Offline
Jak wyżej napisal ci to samo , tylko szerzej
Offline
Chlopaki lozysko jest na pewno sprawne bo sama tarcza bez zacisku obraca sie idealnie i nie slychac ani szmeru i luzu tez nie czuc..
Offline
Sama tarcza ma za małą średnicę aby padające łożysko "wyłapać". - jak na tarczy zacznie bić to na kole już Ci budą bedzie telepać...
A dolicz do średnicy koła obroty np. 80km/h... i luzik bedzie bił, a na samej tarczy twardo....
Offline
Proponuje rozebrać jeszcze raz oczyscić, zacisk , jarzmo, blaszki, klocek , posmarować smarem miedzianym tam gdzie trzeba ,wkręcić tłoczek i poskładać ,pohamowac pedalem zeby sie dopasowało i koło powinno sie lekko obracać , sprawdz ręczny czy ci odbija .
Offline
Panowie Panowie..
Pisze ze mam sprawne lozysko!
Przed zmiana czujnika bylo dobrze i co od godzinnego stania na klocku lozysko padlo?? oki nie wazne!
Prosze pomoc mi w tym ;
1. Czy tloczek sie cofa czy wkreca?
2. Czym cofnac lub wkrecic ten tloczek?
3. Czy w takim razie jak odpowietrzylem te kolo to bede musial teraz kazde po kolei odpowietrzac?
4. Kiedy hamulce sa zle odpowietrzone jak to poznac?
5. Czy zrobilem cos zle? Nigdy nie odpowietrzalem zrobilem to czytajac post z neta:D
Offline
1-wkręca
2-zestaw do wkręcania tłoczków hamulcowych np http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- … 45774.html
3-nie tylko tył , albo wcale
4-pedał twardy , miekki wpada w zol brak hamulca
5-tak, odpowietrza sie tył 2 koła , przód 2 koła albo tył i przód , zależy co sie robiło przy układzie
Offline
jozef66 napisał:
1-wkręca
2-zestaw do wkręcania tłoczków hamulcowych np http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- … 45774.html
3-nie tylko tył , albo wcale
4-pedał twardy , miekki wpada w zol brak hamulca
5-tak, odpowietrza sie tył 2 koła , przód 2 koła albo tył i przód , zależy co sie robiło przy układzie
1. To muszę na nowo odpowietrzyc wszystko? Czy zostawić
2. Nie bede kupował nic. Chce to zrobic domowym sposobem.
3. To jak jest twardy pedał to dobrze? A jak miekki wpada w dol tp źle tak ?
4. Samochód dobrze hamuje tak samo jak wcześniej.
Offline
1 zostaw
2 tłoczek trzeba jednocześnie wciskać i wkręcać
3 tak
4 ? musi sie lekko kręcić , bo jak bedzie tarło to wykończysz tarcze i klocki no i spalanie wzrośnie tak jak byś jeżdził na zaciągniętym ręcznym
tu masz foto porade z forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=370809
Offline
Przejechalem dzis autem ok 10km .. Tarcza byla bardzo ciepla ..Odkrecilem kolo i najwyrazniej juz wszystko sie dotarlo i ulozylo bo obraca sie bez zadnych oporow..
Nic wiec nie musze wciskac ani wkrecac itp.
Dziekuje
Offline
Witam
A mam pytanie jeszcze.
Jaki koszt kompletnego przedniego zawieszenia do Bory???
Prosilbym o jakies moze linki ze bym mogl obejrzec .
Nie chce nowych wahaczy tylko tuleje kupic
Leca plusiki:)
Offline
http://allegro.pl/komplet-zawieszenia-p … 33189.html
http://www.tomczesci.pl/index.php/produ … a-febi.htm
... itd.... Google się kłania...
Offline
No dobra ale w tym czerwonym zestawie nie ma..Drazkow stabilizatorow ani sworzni..
Offline
Są tuleje łączników drążków stabilizatora, wyciskasz stare, wyjmujesz metalowe tulejki wkładasz do nowej, całość - wciskasz do łącznika.
Sworznie idą zwykłe.
Offline
Wiem trochę odkop ale... Wymienione mam obydwa czujniki z przodu, błędów brak ale jest problem. Podczas hamowania na mokrym poniżej 20km/h czuć pod nogą jak by abs działał, na suchym sytuacja nie występuje. Spotkał się ktoś z takim problemem? Przed wymianą czujników sytuacja nie występowała.
Offline
Przed wymianą czujników ABS nie działał, więc nie było nic czuć na pedale. Teraz jak ABS jest sprawny, to nic dziwnego że przy hamowaniu na mokrym przeciwdziała blokowaniu się kół - przecież następuje poślizg. A tymi 20km/h bym się nie sugerował, ABS działa nawet poniżej tej prędkości.
Offline
Masz racje tyle, ze przed awarią abs nie działał tak "nadgorliwie" tylko wtedy gdy faktycznie byłą taka potrzeba. Teraz praktycznie na każdej mokrej, ślizgaj nawierzchni pod koniec hamowania abs reaguje, Przesiadając się do innego auta już nie golfa taka sytuacja w nim nie wysapuje.
Offline