Golf 4 Klub Polska
Jak niektórzy pewnie wiecie niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa. Jako, że zamierzam jeździć nim przez dłuższy czas chciałbym wymienić w najbliższym czasie olej i filtry. Wiem, że poprzedni właściciel używał oleju 5W40. Jako, że samochód ma przejechane ponad 200 000 mil, pomyślałem, żeby zmienić olej na 10W40. Uważacie, że to dobry pomysł? Czy lepiej pozostać przy 5W40? Jako, że nie jestem ekspertem od olejów prosiłbym o polecenie jakiejś marki z górnej półki.
Moje drugie pytanie dotyczy filtrów oleju oraz powietrza. Czy tutaj jest różnica w jakości poszczególnych producentów, czy nie ma to większego znaczenia i po prostu kupić "jaki będzie"?
Na sam koniec zapytam o częstotliwość wymiany oleju? Co jaki czas zmieniać olej? Czy co 500 mil będzie okej? Czy przy każdej wymianie oleju powinienem wymieniać również filtry?
Jak zwykle dziękuję za wszystkie odpowiedzi i jestem wdzięczny za każdą pomoc.
Offline
Ja bym pozostał przy tym co było/
Jeżeli silnik nie pobierał oleju to tym bardziej zostać przy 5W40.
Producenci filtrów dobrych to MANN, Knecht, Bosch.
Olej możesz wymieniać co 7-8 tyś mil.
Możesz wymieniać filtry wszystkie co drugą wymianę oleju. filtr olejowy oczywiście co każdy olej.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
A propo brania oleju to po przejechaniu 400 mil na bagnecie pokazuje mi lekko ponad połowę (to dużo? normalnie?), dlatego też zastanawiam się nad zmianą na 10W40 - wycieków oczywiście nigdzie nie ma. Eizon czy możesz mi podać jaki olej byłby dobry? Castrol? Shell? Jak pisałem w poprzednim poście szukam raczej czegoś z wyższej półki, ale niekoniecznie z najwyższej.
Offline
Castrol wykluczone..
Shell jak najbardziej warty zalania.
Skoro pobiera po niespełna 800km to zalewaj 10w40
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline