Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich.
Mam pytanko odnośnie pracy silnika.
Sprawa wygląda tak:
kiedy ruszam powoli nie gazuje go na niskich obrotach wszystko jest ok.
Lecz gdy chcę mu trochę depnąć to mi szarpie tak jak by paliwa mu brakowało.
I tu moje pytanie:
Jaka może być tego przyczyna? Czy zapchany filtr paliwa, coś nie tak z pompą może świece lub przewody?
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi rozwiązania.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Offline
Nie mam gazu.
A co do podłączenia musze kupić kabel bo programik już mam
a ta odma to co to?
Offline
odma nijak ma się do pracy silnika ....
kolego koksik odma to odpowietrzenie skrzynki korbowej , i nie ma nic wspulnego z pracą silnika
oraz nie słuchaj pordy kolegi dworak tzn tej z google , bo wiele samochodów nie ma takiej odmy jak w mk4
dodatkowo w google znajdziesz najwiecej info o odmie ale opłucnej kable i świece możesz sprawdzić , filtr paliwa również
ale u mnie było podobnie , nawet gasł przy ruszaniu i pomogło czyszczenie przepustnicy + usunięcie usterki z lewym powietrzem , filtr paliwa tez wymieniłem
równie dobrze możesz sprawdzić przepływomież
co do vag i silnika benzynowego to wsumie nie musisz odrazu leciec na vag ale możesz ze względu na to że uzyskasz kody błędów np przepływomieża itd i może coś CI to pomóc
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-26 16:48:48)
Offline
Dzięki wielkie kolego jutro postaram się To spr. Pierw zaczne od świecy i kabli a potem wymienię filtr bo już go zakupiłem
Offline
Witam wszystkich i proszę o jakieś sugestie. Moje auto to VW Golf 4 z 1998r. z silnikiem benzynowym 1.6 100KM - bez gazu.
Mam podobny problem.
W samochodzie w lutym wymieniono : sprzęgło, przegub, sonde lambda, pasek rozrządu z napinaczami, pompa cieczy chłodzącej, filtr powietrza, olej z filtrem, klocki i tarcze hamulcowe, świece zapłonowe, rura łącząca filtr powietrza z przepustnicą, dokładnie wymyto dwukrotnie przepustnicę,
Zapala ładnie i pracuje równo.
Po ruszeniu jedzie bez problemów do czasu gdy chcę ująć gazu dojeżdżając do ulicy : następuje gwałtowne szarpanie( nie jest to szarpanie hamowania silnikiem bo gazu ujmuję trochę - zachowuje się samochód tak jakby głupiał i nie wiedział co ma robić )
Po nagrzaniu silnika problem ustępuje , tzn. można ujmować gazu i hamować silnikiem i nie odczuwam szarpania.
Wolne obroty rozgrzanego silnika to przeważnie 1200 , rzadko spadają poniżej 1000
Po podłączeniu do komputera nie pokazuje obecnie żadnych błędów.
Dodam, że odłączałem klemy od akumulatora i rozgrzewałem silnik (po kilku godzinach) do 90 C bez dodawania gazu na postoju.
Z góry dziękuję za pomoc
Offline
Koksik napisał:
Dzięki wielkie kolego jutro postaram się To spr. Pierw zaczne od świecy i kabli a potem wymienię filtr bo już go zakupiłem
Rozwiązałeś ten problem?
U mnie dokładnie takie same objawy pojawiły się po wywaleniu bagnetem oleju podczas mrozów.
Odma teraz jest przeczyszczona i nie sprawia już problemów ale za to od dłuższego czasu na luzie lekko się dławi, a jak energicznie dodam gazu to zachowuje się jakby nie dostawał dostatecznej ilości powietrze (paliwa) lub jakby cylindry nie paliły poprawnie... masakra.
Dodam że filtr powietrza jest zachlapany olejem, świece przejechały 10tys.km więc stare nie są.
Jakieś sugestie? Demontaż przepustnicy?
Offline
Ja miałem podobne objawy tj szarpanie i do tego brak mocy a także spadek obrotów gwałtowny przy dojeżdżaniu do świateł, jutro zabieram się za majsterkowanie. Wymienię świece i wyczyszczę przepustnice. Zobaczymy czy to pomoże
Offline
Witam ja mam golfa IV 2.3 V5 150KM , zagazowany i z nowa instalacja przejechalem dopiero 4000 tys km i na wolnych obrotach i spokojnej jezdzie jest ok ale jak gwaltownie chce przyspieszyc to brakuje mu mocy trzesie sie caly i wlasnie odebralem go od mechaniora bo zmienialem łancuch rozrzadu i napinacz , bo przeskoczył mi na łancuszku, nie wiem czy moze zle rozrzad ustawili czy jak... ? dodam ze swiece i przewody zmienione w sumie zostal mi jeszcze filtr paliwa ale to jutro zmienie.
Offline
I tak widze nikt nie odpisal, ale wszystko mam sprawdzone i to byla wina jednego przewodu bo mial przebicie , nowe przewody kosztowaly mnie 220 pln a jeden po tygodniu okazal sie uszkodzony.
Offline
Przewod zapłonowy 3 cylindra . Mam nowe ale sie okazalo ze jeden ma przebicie pradu. pozdro.
Offline
Mam 1.4 na gazie, przy ruszaniu jest dobrze, przy jeździe jest dobrze ale na 2, 3 i 4 biegu w okolicach 1800- 2000 obrotów szarpie ... po przekroczeniu 2tys jedzie dobrze i płynnie
mam wymienione: przepustnicę, reduktor, świece, kable, filtr paliwa, oleju, wymieniony pasek z napinaczami i pompą ... w listopadzie miałam generalkę silnika a on jak szarpał w tej okolicy tak szarpie
u mechaniora pod komputerem żadnych błędów nie wykazuje
"pomiar " w cylindrach też był i jest dobrze
a on szarpie?
Offline
Jeżeli chodzi o szarpanie to jest to sprawa ciężka do zdiagnozowania bo moze być wiele przyczyn i komputer nie zawsze wykaże. Trzeba próbować podmieniać elementy, które koledzy opisali wyżej. Być może uda się szybko trafić, a być może przyjdzie wymienić dużo elementów, co może okazać się bardzo drogie. Sam zmagam się z delikatnym duszeniem się i szarpaniem na zimnym silniku w 1.6sr+LPG. Póki co za wiele w tej sprawie nie robię, bo nie jest zbyt uciążliwe. Na początek polecam sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie zasilającym, bo to nie drogo kosztuje. Jeżeli okaże się prawidłowe to masz pewność że pompa paliwowa i filtr paliwa są ok i wtedy można przejść do kontroli innych elementów.
Do najczęstszych przyczyn szarpania silnika w 1.6sr należą:
1. Świece + przewody. Świece są stosunkowo niedrogie, a przewody można sprawdzić tanio domowym sposobem. Odkręcamy osłonę silnika i wieczorem psikamy rozpyloną wodą po przewodach. Jeżeli przewody mają przebicie to pojawią się malutkie iskierki.
2. Lewe powietrze. Tu powiem, że w tych silnikach często lubią twardnieć i pękać uszczelki pod kolektorem ssącym. Koszt 4x11zł.+ robocizna. Pracy przy tym stosunkowo sporo, ale przy tej okazji można sprawdzić stan świec, lub wymienić je. Inną przyczyną łapania lewego powietrza mogą być pęknięcia w rurze idącej od filtra do silnika-trzeba ją dokładnie obejrzeć.
3. Awaria przepływomierza. Tu najlepiej podstawić jakiś drugi od kogoś, kto ma pewny. Oczywiście można kupić nowy, ale w ciemno szkoda wydawać 300-400zł.
4. Czujniki:
-temperatury cieczy chłodzącej (inny niż ten, który wyświetla temp. na zegarach). Gdzieś wyczytałem, że podczas jego awarii VAG może pokazywać temperaturę 82'C, lub wartość ujemną, mimo że na desce będzie 90'C
-położenia wału,
Są stosunkow niedrogie więc można zaryzykować kupno nowego.
5. Zabrudzona przepustnica.
6. Padnięta lambda. Lamda jednak pracuje dopiero po rozgrzaniu silnika, więc jeżeli szarpanie objawia się na zimnym to raczej jej awarię możemy wykluczyć.
Jeżeli jakieś inne przyczyny koledzy znają to proszę dopisywać. Pozdrawiam.
Offline
"6. Padnięta lambda. Lamda jednak pracuje dopiero po rozgrzaniu silnika, więc jeżeli szarpanie objawia się na zimnym to raczej jej awarię możemy wykluczyć.,"
nieprawda sambda chodzi w całym zakresie i może być problem nawet z odpaleniem auta
Offline
Nie ma sie co spierac poczytajcie sobie co to jest sonda lambda i w jakim zakresie dziala
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
pozdrawiam
Offline
czyli szukaj wiatru w polu :]
Świece i przewody wymienione- nie pomogło
uszczelki pod kolektorem wymienione przy remoncie silnika
rury wszystkie gumowe wymienione albo sprawdzone przy remoncie motoru
czujnik temperatury- czyli „termostat” takie jakby czarne pudełeczko w kształcie walca z prawej strony silnika, przykręcane jakąs blaszką albo czymś takim na dwie grube śruby ? – no kurcze wiem jak wygląda to o co mi chodzi a inaczej opisać nieumiem- wymienione
przepustnica nowa założona
a i jeszcze wymienione poduszki po silnikiem
pompa paliwowa to też raczej nie … bo szarpnie i na gazie i na benzynie
lambda i przepływomierz do sprawdzenia …
Offline
Czyli który
1. czujnik temperatury,czyli 4 pinowy, zintegrowane w jednym G 2 i G 62 , G 2 daje informacje na zegary , natomiast G 62 do ECU
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat … 34490.html
2.Czujnik temperatury,termiczny odpowiedzialny za wentylator
http://moto.allegro.pl/wlacznik-wentyla … 29062.html
Offline
gosiek napisał:
Mam 1.4 na gazie, przy ruszaniu jest dobrze, przy jeździe jest dobrze ale na 2, 3 i 4 biegu w okolicach 1800- 2000 obrotów szarpie ... po przekroczeniu 2tys jedzie dobrze i płynnie
mam wymienione: przepustnicę, reduktor, świece, kable, filtr paliwa, oleju, wymieniony pasek z napinaczami i pompą ... w listopadzie miałam generalkę silnika a on jak szarpał w tej okolicy tak szarpie
u mechaniora pod komputerem żadnych błędów nie wykazuje
"pomiar " w cylindrach też był i jest dobrze
a on szarpie?
w końcu znalazłem takie objawy jak u mnie. szarpie dokładnie między 1800 a 2000. poza tym co wyżej mogę dodatkowo wykluczyć cewkę, przepustnice. zaznaczę że szarpie zarówno na lpg i benzynie. mechanicy nie mają pojęcia o co chodzi. jeden zastanawiał się jeszcze nad skrzynią ale trochę wątpię żeby to było to
Offline
Troche to dziwny objaw ale mii to na zaplon wyglada, sprawdz na innych przewodach zaplonowych moze masz lipne.. ja jak juz pisalem mialem takie cos ze mi szarpal zmienilem przewody i swiece , pozniej po 2 tyg znowu zaczelo szarpac i przewod nowy mial przebicie. kurde chcialbym pomoc ale juz nie mam pomyslow... Powodzenia
Offline
Tez mam taki objaw ze przy tych obrotach mi minimalnie szarpie. Nie dawno robilem kapitalke i tez kilka rzeczy wymienilem i nadal szarpie. Wiec tak...mam nowe kable NGK, swiece NGK, czujke polozenia walka rorz Boscha, uszczelki miedzy kolektorem ssacym a glowica, malo zrobilem jak na razie kilometrow po tej kapitalce ale oleju jak na razie nic nie bierze. Sam nie wiem od czego to zalezy ehhh
Offline
maniek napisał:
Czyli który
1. czujnik temperatury,czyli 4 pinowy, zintegrowane w jednym G 2 i G 62 , G 2 daje informacje na zegary , natomiast G 62 do ECU
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat … 34490.html
O ten właśnie
Offline
z tego co wyczytałem na innych forach i posłuchałem różnych opinii to nie będzie to wina silnika lecz skrzyni biegów. prawdopodobnie jakiś mechanizm różniczkowy szwankuje. z tego co wiem to remont skrzyni się nie opłaca bo taniej można nową kupić. rozebranie skrzyni i sprawdzenie czy jest wszystko ok też jest podobno ciężkie do sprawdzenia. jak dowiem się czegoś więcej do napisze. gosiek jak byś badał tą sprawę to też pisz. innych użytkowników forum też proszę o opinie.
Offline
Witam. Jestem posiadaczem MK IV 1.6 SR +LPG Wczoraj przeczyściłem przepływkę bo mi delikatnie szarpał i mulił na zimnym silniku. Po tej operacji od samego odpalenia na zimnym jeżdzie już jak powinien, ale pojawił się inny objaw. Jak puszczam go na luz z obrotów to na sekundę obroty spadają prawie do zera, po czym wzbijają się na sekundę na 1500/min, aż w końcu zatrzymują się na 850/min. Przy czym dzieje się to bardzo sporadycznie, powiedzmy raz na dziesięć wyrzuceń na luz. Innym objawem, równie sporadycznym jest problem z odpaleniem, tzn. wygląda na to jakby się zalewał bo muszę krecić 3-5 sekund zanim zapali. Dzieje się tak zarówno na zimnym i ciepłym silniku, ale ten objaw występował też przed czyszczeniem przepływki. Jeżeli macie jakieś sugestie to proszę pisać. Rozważam, czy przyczyną może być przepływka, której czyszczenie nie zupełnie wystarczyło? Pozdrawiam
Offline
Pływały obroty ... przygasał po zrzuceniu z 5 biegu ... gasł silik czasem po dodaniu gazu ruszał ... gasł po zatrzymaniu
hehehehe pierwsze czym dokuczył mi mój aut ... wymieniona przepustnica i reduktor ... przestał gasnąć i pływać
oj do skrzyni trzeba by było faktycznie zajrzec jakoś albo cóś ... bo szarpie nadal
Offline
wow jak masz do skrzyni zagladac to lepiej czekaj az ona padnie do zera bo prawde mowiac to jest popadanie w skrajnosci i to ostre , szarpanie jesli nie nastepuje przy zmianie biegu lecz w danym zakresie obrotow to jak moze byc spowodowane uszkodzeniem skrzyni biegow ? Jezeli skrzynia na zadnym biegu nie buczy , jezeli zaden bieg nie wypada podczas jazdy... To po co ? Prawda jest taka ze najlepiej bylo by miec pare zabawek niestety w tym oscyloskop oraz manuala z aso z ktorym mialem okazje sie spotkac... Kolejna sprawa ... Diagnozowanie auta vagiem , brzmi nieco komicznie nie bez powodu np Bosh robi swoje KTS'y . Grupa vag ma rowniez swoje male przenosne zabawki ktorymi mamy wiele mozliwosci testowania pojazdu gdyz posiadaja np oscyloskop jak kazdy mini kts za 12 tys .
Takie bzdury jak lewe powietrze sprawdzamy albo ogniem albo dymem z papierosa (mozna tez tak sprawdzac np kanaly olejowe)
Tylko mnie to denerwuje najbardziej przez co sie rozpisalem... Dodatkowo na urzdzeniu przenosnym...
Ze kur...a mac , dlaczego tym martwicie sie wy a nie wasi mechanicy ??? Bo ja nie rozumiem , przeciez aso wypada taniej ... Lepiej w aso wymienic np sonde za 700zl z robocizna niz zeby mietek wymienil sonde , przeplywke , przepustnice , uszczelki kolektora , rure od dolotu , kable , swiece , zaraz wymysli uszczelke pod glowica albo alternatory wam mietek powymienia , najgorzej jak mietek z kaziem wezma sie za rozbiorke skrzyni... A auto bedzie takie jak bylo...
Osobiscie sam korzystam czasem / prosze o rade ... Diagnosty z aso skoda/volkswagen. On te silniki robi od 15 lat ... A gdy sa niewiadome to dajesz auto do aso , jak nie zrobia to nie placisz za czesci chyba ze tez byly uszkodzone...
No nic , pozdrawiam ...
Offline
A mi szarpie na pierwszym biegu:-( i szukaj wiatru w polu,,, niby nie uciążliwe ale jak trzeba gdzieś tyci szybciej wyjechac toć to w tedy niezbyt bezpieczne :-/ Jakieś rady od czego mogę zacząć sprawdzanie czegokolwiek aby to odnaleźć przyczynę??? Pozdrawiam :-)
Ostatnio edytowany przez madziulla (2014-01-03 19:53:48)
Offline
TDI to w innym dziale powinno być bo ot inna bajka
Sprawdził bym wtryskiwacze
Kompresję na cylindrach
EGR
Nastawnik pompy wtryskowej
Ogólnie podpiąć pod komputer czy nie ma jakiś błędów
Offline
WYJAŚNIAM ZAGADKĘ !!! SZARPANIE TO SKRZYNIA BIEGÓW!!!Pozdrawiam tych wszystkich którzy dotrwali do rozwiązania.
Offline
witam
moim zdaniem to nie skrzynia jestem posiadaczem golfa 4 1.6 SR u mnie szarpanie pojawiło się wczoraj po 4 dniowym postoju auta a dziś szarpania nie było
autem jeździłem w zeszłą sobotę było -3 i pracował normalnie wczoraj było 4 na plusie i zapalił za pierwszym razem ale pracował nierówno i przy dodawaniu gazu szarpał jakby za mała dawka paliwa lub woda otóż rozwiązanie zagadki wilgoc sprawdź świece i przewody
odnośnie szarpania przykład z innego vw z passata objawy takie same 'szarpanie' zaśniedziały przewód na świecy po wymianie świec i przewodów idzie jak burza
Ostatnio edytowany przez nightwalker24 (2016-01-28 20:57:51)
Offline
wlad1515 napisał:
2. Lewe powietrze. Tu powiem, że w tych silnikach często lubią twardnieć i pękać uszczelki pod kolektorem ssącym. Koszt 4x11zł.+ robocizna. Pracy przy tym stosunkowo sporo, ale przy tej okazji można sprawdzić stan świec, lub wymienić je. Inną przyczyną łapania lewego powietrza mogą być pęknięcia w rurze idącej od filtra do silnika-trzeba ją dokładnie obejrzeć.
Bez przesady w AKL dostanie się do świec i tych uszczelek to kwestia 15-30 minut, 8 śrub przedniej części kolektora, rozpięcie przedniej części od górnej części kolektora, to żadna robota jak się ma odpowiednie klucze i odwali ramkę na chłodnicy oleju, czy osłonę na alternatorze. Szybciej dziury bym się spodziewał na połączeniu dwóch części kolektora uszczelki liche i nie na ścisk.
lewe powietrze w AKL ma też wiele więcej dojść, skoro kolektor jest właśnie dwu częściowy, jest tu też układ zmiany długości kanałów, przewody do komory podciśnienia, uszczelka przepustnicy.
Najczęściej świece sa problemem jak mówisz, mogą być wadliwe świece tak miałem z denso 1 elektroda, przebicia na ceramice, auto chodziło tylko na wyższych obrotach. Przy dziurawym dolocie nie miałem szarpania, czy nawet falowania.
Jest tu w SR jeszcze elektroniczny zapłon który iskrzy na 2 cylindrach w jednym momencie, czyli 2 razy częściej, co będzie szybciej kończyć świece.
Offline