Golf 4 Klub Polska
Witam serdecznie nie wiem czy dobry dział wybrałem bo jestem tu nowy.
A więc mam zamiar kupić golfa używanego 1,9 TDI 110KM i nie wiem za bardzo na co zwrócić uwagę i jaki rocznik wybrać bo słyszałem że te młodsze się coś psują
Offline
No cóż pytanie zbytnio nie łatwe ale moje sugestie.Silnik już wybrany,rocznik wiadomo że im młodsze tym bardziej auto wartościowe ale bywa że starsze w lepszym stanie,na całość składa się wiele czynników.Przede wszystkim wygląd wizualny zewnętrzny jak i wewnętrzny,stan techniczny,przebieg najlepiej udokumentowany książką serwisową w miarę możliwości sprawdzić,co do psucia jak wspominasz to loteria nikt nie jest wstanie prześwietlić dziś śmiga za dni kilka??? ( unikać komisów).Przemyśleć co te auto miałoby posiadać względem wyposażenia szukać takiego żeby potem nie dokładać następnych pieniędzy tz. doposażać a mam na myśli:podgrzewane siedzenia,elektryczne szyby,alarm, licznik z wyświetlaczem fis , tempomat,spryskiwacze reflektorów, klimatyzacja manualna czy klimatronic i wiele innych...
Offline
Warto sprawdzić czy auto nie miało jakiś poważniejszych kolizji
Warto też zwrócić uwagę na układ przeniesienia napędu (stan sprzęgła ,koła dwumasowego) oraz turbiny bo awaria generuje spore koszty.
W 10 letnim TDI ciężko wierzyć w przebieg 150 tys km
Offline
sprawdź przy przednim nadkolu czy nie rdzewieje w okolicy chlapaczy,
sprawdź silnik czy nie jest zużyty (pomiar spalin),
rozrząd jak wygląda,
Offline
Za pomocą VAG logi dynamiczne silnika tam powinno wyjść kiedy turbo się włącza i jakie ciśnienie pompuje... Ale to też nie jest 100% pewności...
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-27 21:32:34)
Offline
Czasem warto po kupnie auta wymienić od razu takie rzeczy jak olej, filtry i rozrząd bo nigdy na prawdę nie wiemy kiedy były wymieniane ostatnio oraz jakiej jakości są wstawione. Pasek rozrządu może wyglądać ok ,ale co nam po tym jeśli rozpadnie się rolka prowadząca pasek, efekt taki sam...
Jeśli nie dysponujesz Vagiem to warto chociaż przejechać się autem i zobaczyć jak ciągnie na obrotach(czy auto nie łapie jakiegoś trybu serwisowego, zamuły itp)
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-27 22:52:45)
Offline
Po zakupie auta rozrząd to podstawa jak wspominasz, a prawda jest taka że do końca nie wiadomo bo on nie odbiega od bomby zegarowej która tyka a na jaki przebieg ustawiony ????
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-27 22:59:19)
Offline
u mnie był sparciały i popękany, dobrze że nie pękł, szkoda gadać..
Offline
maniek napisał:
Po zakupie auta rozrząd to podstawa jak wspominasz, a prawda jest taka że do końca nie wiadomo bo on nie odbiega od bomby zegarowej która tyka a na jaki przebieg ustawiony ????
Jak wybuchnie to zazwyczaj taniej wychodzi zakup nowego silnika
Offline
Oczywiście Bo bezkolizyjne pęknięcie paska coby nie narobiło bałaganu mało spotykane....
Offline
Wracając do tematu bo trochę odbiegliśmy
Warto podczas oglądania auta do kupna zwrócić uwagę na to czy wszystkie szyby są z tego samego roku, światła przednie czy są tej samej firmy (widziałem rodzynki w których z jednej strony był halogen przeciwmgielny a z drugiej nie), poprawność działania osprzętu (klimatyzacja, podgrzewane siedzenia,elektryczne lusterka), stan opon, podłogę w bagażniku czy na końcu książki serwisowej nie pisze made in China 2009 . Niektórych rzeczy nie widać na pierwszy rzut oka takich jak stan hamulców czy stan zawieszenia - wtedy warto podjechać przed kupnem na stację diagnostyczną. Jeśli wykryjemy jakieś wady, a nie zdysklasyfikują one dla nas auta to dadzą podstawę to negocjacji ceny
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-27 23:16:24)
Offline
POŻĄDNA STACJA DIAGNOSTYCZNA TO PODSTAWA, samochódu nie kupuje się codziennie!
- samochód wchodzi na podnośnik i wszystko widzimy,
- test stanu silnika,
- stan układu wydechowego,
- zbieżność itp..
- zabierz znajomego lakiernika jak masz, on zobaczy od razu gdzie było malowane,
I jeszcze jedno! NIE NAPALAJ SIĘ, ładnych aut jest sporo, sam bym się napalił i kupił trupa, najpierw go sprawdź w pożądnej
stacji i kompleksowo.
Znam kolesi co kupili samochód bez takich oględzin, później się okazało że cały dół do wymiany, odżałujesz 150 zł za test i będziesz pewien co kupujesz.
- - -
Reszta jak u powyżej koledzy napisali.
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-28 09:05:32)
Offline
no właśnie na stację diagnostyczną warto podjechać, jak bede jeździł patrzeć autka to biorę ze sobą zaufanego mechanika i od kumpla tester do lakieru. Dzięki za doradzenie dobrze że napisałęm taki post wielu rzeczy się dowiedziałem co do sprawdzania co i jak przed kupnem
Offline
Witam wczesniej posiadalem golf 3 obecnie chcialby kupic 4 doradzcie jaki silnik mam wybrac zastanawiam sie na TDI 110 km lub benzyna 1,8 T tylko ze do niego gaz trzeba wsadzic bo przy dzisiejszych cenach prosze o rade dzieki
Offline
decydując sie na 1.8 T musisz sie liczyć z kosztami paliwa... tylko trochę szkoda karać ten silnik gazem...
Offline
Diesel -ekonomiczny, droższe paliwo, droższa exploatacja ogólnie części droższe i naprawa, możliwość poprawienia osiągów chipem co daje dobre rezultaty
Benzyna- tańsza w naprawie, tańsze paliwo, duże spalanie, tutaj tez możliwość zachipowania ale czy jest sens to robić przy 6-8 km?
Offline