Golf 4 Klub Polska
chłopaki potrzebuje pomocy, rady
mianowicie chyba czeka mnie i moją czwórke remont (na liczniku ledwo ponad 200tys ale auto z niemiec więc z 250 może mieć), teraz pytanie czy robić ten remont i jeździć nim do końca jego drugiego życia czy go sprzedać, po remoncie szkoda będzie go sprzedawać i nikt mi nie da tyle ile bym za niego chciał
chciałem też robić tam swapa ale ta przyjemność też troche kosztuje i zastanawiam sie czy by nie wziąć jakiegoś kredytu, tego opchnąć i kupić coś od 1.8T do 2.8
bo taki remont z 2tysie mnie będzie kosztował, a za taką kwote to ja silnik cały kupie (tylko też nie wiadomo w jakim stanie)
i tu moje pytanie co robić?
bo auto - silnik w przyszłości i tak chciałem zmienić
przyznam że z zakupem i tym co już zrobiłem auto kosztowało mnie około 8-9tys nikt mi nie da za nie tyle
(co ciekawe wczoraj okazało sie że to '98 a nie '99 jak w dowodzie)
Offline
jeśli remont to jeździć samemu.
opchnąć przed remontem... ... raczej kupisz kolejnego 1.8T do 2.8... do remontu.
Swap, koszt.
= kalkulator kosztów ( co Chcesz miec pod maską, ile wsadziłeś już a ile jeszcze wsadzić musisz).
Offline
wydaje mi sie że ostatnia płukanka mu zaszkodziła
strasznie dymi, jak wejdzie na wyższe obroty to jakbyś starem jechał;/
świece i przewody były wymieniane, olej z filtrem też, teraz wymieniłem sonde, mechanik powiedział że jak wykręcał świece żeby sprawdzić ciśnienie to świece były w oleju
Offline
Sprawdz jeszcze kompresje , jak bierze olej to prawdopodobnie bedzie duzo wyrzsza niz powinna . U mnie 2,0 aqy bierze olej ,ok 0,8l /1500-2000 km , kompresja ok 14,5 - 16 , bede robił remont bo wiem co mam ,a sprzedac , kupić i pewnie tez dołożyc z 2 k to dziekuje.
Offline
swapuj
Offline
matej7, jaka płukanka ?? Dlaczego i po co ???
Spaprałeś robotę płucząc silnik, np. po płynie chłodniczym w oleju. Trzeba było wymienić filtr oleju, odżałować na 5w30 i pojeździć te 1000 km. Potem zlać to wszystko , wymienic filtr i olej na 5w30/10w40 i śmigać.
Skoro świece są mokre i czarne to olej bierze... oczywiście jeśli ich wartości cieplne są prawidłowo dobrane.
Nim bym się brał za generalkę to wymienił bym świece na dobrane z katalogu. U mnie są denso K20TT i po 8000 pi razy drzwi suche i siwe. Auto sprowadzone z Hanoweru i świece boscha 3 elektrodowe oznaczeń nie pomnę a każda czarna i mokra była. Więc nie warto tak hoop siuup zaraz silnika skreślać, czasami dobre zestrojenie pomaga.
Sprawdzenie VAGiem... błedy i na co mają / mogą mieć wpływ.
starem jedziesz... jaki kolor mają spaliny ?? Może to wina uszczelki głowicy ??
I tak można sobie pisać do bólu... z fusów po kawie wnoszę że 1.6 tak mają i już.
Offline
na swapa mnie nie stać z 7tys to kosztuje
no płukanka miała pomóc, ale zaszkodziła już tego nie odkręce;/
tak, bierze olej, na wolnych obrotach jest dużo więcej dymu niż normalnie i jest on biały, przy ponad 4tys obr jest czarno
Offline
Wyplukalo co bród z pierścieni. Ja zamiast płukania zdejmuje miskę i czyszczę smok olejowy. Potem 1000 KM na nowym oleju i wymiana.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
U Cb to nie wiem jak kopci to nigdy dobra nowina. Ja ci napisałem jak wygląda czysZczenie silnika
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
na przyszłość sie przyda, ale co teraz robić?
bo jak miałbym policzyć ile mnie auto kosztowało i ile w nie wsadziłem to...
ile +/- kosztuje remont silnika, no taki żeby jeszcze te kilka lat pojeździł, jeden kolega mi mówił 1500-2000 a drugi że około 4tys
ps. a ty chrzanek nie chciałbyś sprzedać mi swojego golfa?;p
Ostatnio edytowany przez matej7 (2016-07-25 18:31:46)
Offline
Daj mu z 25 tyś to jeszcze ci pod dom przyjedzie ;p
Zamiast remontu rób swapa.
Chrzanek sam to przeżył i myślę że teraz jakby miał wsiadać w 1.6 to raczej rower by wolał ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Wsadz zaraz 3,2 bo bedziesz żałował że tylko 1,8
Offline
1.8T za 7 tyś ?? To na pewno do remontu. Dolicz jeszcze 3 tyś, i możesz się rozglądać dość nie pewnie za autem.
Golfy 4 z tym silnikiem nie tracą tak na wartości jak 1.4 , 1.6 wszelakich odmian.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-07-26 04:50:23)
Offline
7 tys to jak robisz już konkretnie, podobnie jak ja. A przy samym swapie to nie jest taka kasa matej7.
Dużo mniejsza kwota wyjdzie przy swapie. Jeżeli chodzi o samą robociznę, bo wiadomo, że jeszcze kwestia kupna
silnika etc. Ja bym proponował, kupić anglika na swapa, bo sprzedajesz resztę i nieco, że wyjdziesz na 0, to jeszcze
są przypadki, że idzie zarobić. Ale to już kwestia indywidualna. Ja jakbym miał podjąć taką decyzję jak podjąłem
to zrobiłbym to samo.
Offline
A jak swap to tak, 7 tyś spoko. Ale tylko wtedy gdy planujesz jeździć aż się buda złamie.
Najlepiej jak trafisz anglika bitego w bok lub tył... bo Masz duże prawdopodobieństwo że nikt nie sprzedaje Ci auta z trocinami w skrzyni lub moto doktorem w oleju silnika.
I nikt raczej w takim aucie nie będzie się bawił w cofanie licznika.
Musisz Sam przemyśleć i podjąć decyzję.
Offline
no chodzi o to że mimo tego że to '98 (jak sie okazało) to buda jest w dobrym stanie, zaczynają sie jakieś ogniska korozji ale to na progu i wokoło klamki bagażnika (jak w 80% golfów)
więc czy bym go remontował czy robił swapa to jeśli sprzedawać to tylko po rodzinie a przy drugiej opcji jeździć samemu
tylko kurde 3d troche mniej przyszłościowa, ale póki co dzieci sie nie spodziewam, a kiedyś to może w totka wygram;)
Offline
koledzy, są 3 opcje:
1. kupuje taki sam silnik - znalazłem we Wrocławiu za 1000zł (z mojego zostaną świece z przewodami, kompletny rozrząd i sprzęgło i chyba sprężarka od klimy)
w 2000zł powinienem sie zmieścić (tylko nie wiem co wtedy ze starym silnikiem)
auto sprzedaje, biore kredyt i szukam czegoś innego (mocniejszego/młodszego)
2. biore kredyt, remontuje swój silnik (2000-3000zł)
wsadzam gaz i jeżdżę do upadłego
3. biore kredyt i robie (zlecam) swapa, jeśli by coś zostało to kupuje skórę, wymieniam zderzaki, poprawiam lakier - dopieszczam go
i ciesze sie fajnym samochodem przez następne 5 może nawet 10lat;)
a teraz koszty:
1 - silnik około 2000zł z robotą, kredyt 20000zł, auto sprzedam może za 7000zł i szukam czegoś dla siebie do 15000zł, jeśli sprzedam samochód za te 7000zł będe miał 5000zł do spłacenia kredytu czyli teoretycznie zostanie mi do spłacenia 15000zł, natomiast jeśli chodzi o auto to albo audi A3 1.8T, Golf IV 1.8T albo Skoda Octavia RS 1.8T
2 - remont 2000-3000zł + gaz około 2000zł, w sumie około 5000zł/do spłacenia 5000zł (teoretycznie) + to co oszczędzam na paliwie spłacam kredyt
3 - kredyt 10000zł i tu pytanie ile +/- kosztuje taki swap z prawdziwego zdarzenia, chodzi mi o 1.8T albo 2.0T (jakiego silnika mam szukać z jakiego auta albo o jakim kodzie, czy np. ze skody by pasował ten 1.8T 150/180KM albo np. z golfa V 2.0T 200KM - 180/200KM taką wartość chciałbym osiągnąć, do spłacenia 10000zł (teoretycznie)
co sądzicie?
jeszcze jakieś rady, sugestie?
ps. za dużo w niego wsadziłem żeby go sprzedać za 3000zł jako uszkodzony, wszystkie oleje i filtry, układ wydechowy od katalizatora po tłumik końcowy, kompletny rozrząd, sprzęgło, chłodnica, tarcze, klocki, linka hamulca ręcznego, świece z przewodami, czujnik położenia wałka rozrządu, sonda lambda - to co pamiętam
na silnik, który widziałem sprzedawca udziela 90-dniowej gwarancji
Ostatnio edytowany przez matej7 (2016-07-30 08:01:39)
Offline
jeśli chodzi o swapa to znalazłem coś takiego:
1. http://allegro.pl/golf-bora-leon-a3-sil … ml#thumb/5
2. http://allegro.pl/kompletny-swap-silnik … 53172.html
Offline
Może taniej było by ta skode kupic i ja doprowadzić do porządku [ ciekawe ile za całość ]a swoje sprzedać na części
Offline