Golf 4 Klub Polska
Witam. Po 3 latach jak pierwszy raz zapalil mi sie check dzis juz nie gaśnie i nierowno pracuje silnik. Podlaczylem pod kompa i jest to przerwa na zaplonie 4 cylindra. Odlaczylem kabel nr 4 i nic sie nie zmieniło tzn ze padl kabel lub świeca moim zdaniem?
Offline
"....Podlaczylem pod kompa i jest to przerwa na zaplonie 4 cylindra. Odlaczylem kabel nr 4 i nic sie nie zmieniło tzn ze padl kabel lub świeca moim zdaniem?" - czy czytałeś to co Sam napisałeś ???
A co Ci się miało zmienić ?? Wypada Ci zapłon przez uszkodzoną świecę lub przewód WN. Odłaczyłes przewód WN to zapłonu na 4 cylindrze nie było wcale.
Podjechać do autoszrotu może mają dobre kable, może ktoś znajomy ma taki silnik - podmienić, zobaczyć. Wymienić świecę ( sprawdzić jak wyglada stara powinna być szara i sucha... ).
Może cewka WN daje ciała, podmienić na sprawną. Kable i cewke zawsze Możesz oddać - nawet w sklepie.
Offline
Wiem szefie. Ale to wiesz sobota była. A powiedz jak np to swieca to moge wsadzić jedna nowa w miejsce tej starej czy musze caly komplet nowych świec? I to samo z kablem moge jeden kabel sobie załatwić czy musze całość kupic nowa? Bo po co wymieniać cos i wyrzucać jak jest sprawne.
Offline
Lepiej wymienić komplet i mieć spokój, skoro coś się dzieje ze świecą lub kablem to prawdopodobne że za jakiś czas padnie następna, ale tak jak napisał kolega podmień na próbę żeby być pewnym na 100% że to świeca czy kable WN bo kupisz nowe i okaże się że coś innego jest przyczyną.
Offline
Kabli nowych nie kupisz pojedyńczo, używkę - może... może ktoś miał jak Ty i mu zostały te dobre...
Świece na upartego możesz tą co daje ciała, jeśli założysz nową identyczną jak pozostałe.
Offline
Odpalilem rano chodzil nierowno pojezdzilem i po 5km silnik pracuje jak nalezy. I tak jest w kolko. Co z tego ze podmienie jak czasem chodzi dobrze a przeciez nikt mi nie pozyczy kabli na czas kiedy znow wystapi ten problem. Wezme swiece wykręce z golfa 3 bo i tak stoi na podwórku ,nie jezdzi. A kabel dosztukuje i zobaczymy czy coś sie bedzie dzialo.
Offline
Panowie czy te swiece oraz kable beda dobre do mojej Bory 2.0 Azj
Swiece
http://allegro.pl/ngk-swiece-bkur6et-10 … 57848.html
Kable
http://allegro.pl/beru-przewody-zaplono … ule_id=201
Dzis wyciagnolem swiece z Golfa 3 1.8 90km ale jednak nie pasowaly.. W borze klucz 16mm a w golfie 3 21mm .. Lipa a siedza tam nowki beru i na zlomie;/
Czekam na odpowiedz z gory dziekuje:)
Offline
Skoro w opisach jest że pasują do Bora 2.0 AZJ... to powinny pasować.
Zawsze można zadzwonić przed zakupem i upewnić się po roczniku auta... etc.
Offline
Bardziej interesuje mnie odpowiedź czy te kable i świece beda dobre?
Offline
My nie wiemy co i kto sprzedaje na Allegro...
Kup w sklepie i po kłopocie za 2 dni oddasz...
Offline
TataNka napisał:
My nie wiemy co i kto sprzedaje na Allegro...
Kup w sklepie i po kłopocie za 2 dni oddasz...
Taa byłem ostatnio w jednym ze sklepów i trzeba zamawiać bo nie maja na stanie. A myślisz skąd zamówia no tez z neta.. gdzie na allegro tanio a pojde zapytam o komplet takich kabli to z 120zl powiedzą 220..
Offline
kristo19921
nie wiem w czym widzisz problem;) są katalogi online i tam wszystko znajdziesz jakie świece i przewody kupić, proszę https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-p … -11/14901/ tu nasz jaki powinien być model świecy dla Twojego silnika i takich szukaj ewentulanie beru czy denso, a jak nie chcesz z allegro to tu http://www.swiece-zaplonowe.pl/ kiedyś zamawiałem od gościa jest spoko jak masz wątpilowsci to dzwoń i tobie doradzi
Offline
Super że podales mi linki do stron które nie dzialaja...
Offline
kristo19921, chrzanisz androny.
Oba zapodane odnośniki działają...- sprawdzałem pod windą z firefox i androidem z chrome.
Jak obchodzisz tak samo za autem jak z netem to nie dziwię się że Masz problemy...
Bo Twój problem powinien być w dobę rozwiązany, a nie klepanie o kabelku, które Sam nakręcasz...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-09-29 18:40:33)
Offline
TataNka napisał:
kristo19921, chrzanisz androny.
Oba zapodane odnośniki działają...- sprawdzałem pod windą z firefox i androidem z chrome.
Jak obchodzisz tak samo za autem jak z netem to nie dziwię się że Masz problemy...
Bo Twój problem powinien być w dobę rozwiązany, a nie klepanie o kabelku, które Sam nakręcasz...
Jaki problem na lapku nie dziala. A silnik chodzi jak należy od 100km bez problemu bo wyczyscilem styki kable oraz świece były zasniedziale. I nie musze kupować żadnych kabli czy świec.
Offline
Na chwilę będzie dobry zabieg. NA CHWILĘ.
Offline
Chrzanek napisał:
Na chwilę będzie dobry zabieg. NA CHWILĘ.
Czemu na chwilę?
To co mam zrobić?
Offline
Znow to samo.
Nie rowna praca silnika i brak mocy.
Przy zgaszonym silniku wyciągnąłem przewod nr 4 i przylozylem do świecy tak aby zobaczyc czy będzie iskra. Brak iskry nawet gdy przewód zaloze na świece. Po chwili wszystko wraca do normy iskra jest silnik pracuje rowno i ma moc. Zamowilem świece ale teraz sądzę ze to przewód lub w najgorszym wypadku siada cewka. Komputer pokazuje przerwe na zapłonie 4 cylindra. Zamierzam zamówić jeszcze kable beru aby sprawdzic co dalej będzie ale jednak myślę ze to cewki wina. Co sądzicie?
Offline
kristo19921, a cóż my możemy sądzić...
Trzeba po sznurku do kłębka...
Może przewód przełamany, może cewka siada... jak Sam piszesz.
Z cewką problem najmniejszy, u kanibali bierzesz i wymieniasz na miejscu. Sprawdzasz objawy, jak poprawa bierzesz...
Nie oczekuj od nas cudów. Wiesz co daje ciała, po kolei dochodzisz co.
Offline
Jakich kanibali? ale nowa czy uzywana polecasz? Jakiej firmy?
Teraz jechałem 15km i nic nie przerywalo kontrolka sama zgasla. Masakra a jutro pewnie znow sie powtórzy szarpanie itd
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-10-09 12:23:27)
Offline
kristo19921 napisał:
Jakich kanibali? ...
Przetłumaczę z Polskiego na Polski-to są osoby trudniące się sprzedażą używanych części samochodowych tutaj na forum lub na auto-szrocie.
Offline
Aha. Kurde te cewki do mojego silnika AZJ ponad 300zł. Bede musiał szukac uzywanej sprawnej
Offline
Witam. Dzis wymienilem kable beru oraz swiece ngk w mojej borze. Musiałem ściągnąć ten kolektor i wężyki poodpinac. Skrecilem złożyłem wszystko dziala silnik pracuje równo ma moc i przyspieszenie,ale po zgaszeniu silnika przez ok 15s jest tak jakby uciekalo powietrze i syczy chwilę. Wszystkie weze włożone sprawdzałem. Byc moze tak ma byc? Tylko wcześniej nawet nie wiem czy tak bylo nie zwracalem uwagi. Cos przy popustnicy wszystko skręcone jak należy.
Offline
kolunio21 napisał:
uszczelka pod kolektorem cała była jak zakładałeś ? podciśnienia masz tak jak wcześniej ?
Tak cala. Jakie podciśnienia? Wiem tyle ze silnik chodzi dobrze tylko cos lekko dymi przez to.
Offline
kolunio21 napisał:
skoro coś dymi to zlokalizuj skąd i to popraw
Dymi z tłumika a przedtem gdy sie nagrzal nic nie kopcil a teraz ciut jak przygazuje. Byc może gdzies nieszczelne cos . Jechałem 40km teraz i ładnie chodzi ale czemu syczy kilka sekund po zgaszeniu.
Offline
Wakuometr do przewodów podciśnienia, po zgaszeniu obserwować... syczy zasysane powietrze pewnie...
Offline
Czy te syczenie moze cos uszkodzic?Moge jezdzic z tym? Czy jednak musze to zlokalizowac i naprawic?
Filmik
Wszystko ladnie slychac . Ja wykrecalem to czarne a nie ten kolektor srebrny ..Chodzi mi to z zółtym kólkiem wykręcałem.
https://www.youtube.com/watch?v=ke3KrtN7M3Y
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-10-17 17:52:52)
Offline
Pomoze ktos? To dla mnie wazne .
Offline
Wykręcałeś dolot ( trudno aby wydech był plastykowy - zgodzisz się ??? ).
Jeśli dałeś nowe uszczelki i ładnie to złożyłeś to syczenie jest z układu podciśnienia. Po zgaszeniu wyrównuje ciśnienie...
Usterkę zawsze należy zlokalizować i naprawić... nie wiadomo jakie mogą być konsekwencje...
Teoretycznie zrobiłeś dobrze na dolocie, wydech pokazuje teraz co Masz już sparciałe - pierścienie.
Co nie znaczy że do D... - efekt zużycia zwyczajnego.
Jak nie wali mgłą z wydechu to jeździć aż sam powie że jest na nie
PS. nie szukaj dziury w całym. Silnik swoje ma wylatane więc pewne wady już ma... jeździć, pilnować, obserwować...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-10-19 18:10:13)
Offline
Może to nie na temat,ale jak dla mnie to masz za dużo płynu chłodzącego.
Offline
kane napisał:
Może to nie na temat,ale jak dla mnie to masz za dużo płynu chłodzącego.
Wymienialem dwa miesiące temu płyn i nalalem do tego stopnia i nic nie ubywa.
Offline
TataNka napisał:
Wykręcałeś dolot ( trudno aby wydech był plastykowy - zgodzisz się ??? ).
Jeśli dałeś nowe uszczelki i ładnie to złożyłeś to syczenie jest z układu podciśnienia. Po zgaszeniu wyrównuje ciśnienie...
Usterkę zawsze należy zlokalizować i naprawić... nie wiadomo jakie mogą być konsekwencje...
Teoretycznie zrobiłeś dobrze na dolocie, wydech pokazuje teraz co Masz już sparciałe - pierścienie.
Co nie znaczy że do D... - efekt zużycia zwyczajnego.
Jak nie wali mgłą z wydechu to jeździć aż sam powie że jest na nie
PS. nie szukaj dziury w całym. Silnik swoje ma wylatane więc pewne wady już ma... jeździć, pilnować, obserwować...
Nie dawalem nowych uszczelek ani nic. Czyli to jest normalne ze tak syczy chwilę? Nic nie robic z tym?
Jak pierścienie? Przecież przed wymiana bylo oki a po wymianie świec kabli lekko dymi. Teraz rano odpalam jade do pracy ciemno wracam po 17 ciut widno .. gdy rozgrzeje do 90 stopni obroty full nie ma dymu wiec raczej jeszcze trochę polata przed remontem.
Offline
kristo19921 napisał:
kane napisał:
Może to nie na temat,ale jak dla mnie to masz za dużo płynu chłodzącego.
Wymienialem dwa miesiące temu płyn i nalalem do tego stopnia i nic nie ubywa.
Ja tam znawcą nie jestem lecz max poziom to jest ten co zaznaczyłem a Ty masz więcej nalane.
http://www.fotem.pl/show/full/9f8af8a92 … 81d265c380
Offline
kane napisał:
kristo19921 napisał:
kane napisał:
Może to nie na temat,ale jak dla mnie to masz za dużo płynu chłodzącego.
Wymienialem dwa miesiące temu płyn i nalalem do tego stopnia i nic nie ubywa.
Ja tam znawcą nie jestem lecz max poziom to jest ten co zaznaczyłem a Ty masz więcej nalane.
http://www.fotem.pl/show/full/9f8af8a92 … 81d265c380
Oj kane kane. A coz sie stanie jak bedzie 100ml wiecej?
Zbiorniczek to tzw rezerwa cieczy chlodzacej. Czy bedzie go mniej lub ciut wiecej niz sie nie stanie wazne aby nie byl pusty. Przy zbiorniczku jest wmontowany przelew w razie gdyby było za duzo płynu to się wylewa. Przynajmniej tak jest u mnie.
Offline
Kolego, jeździj....
Kłopotów szukaj jak naprawdę zacznie sie coś dziać.
Offline
Siemka.
Po wymianie kabli świec po 500 przejechaniu km znów dzis zapaliła sie kontrolka check. Auto nierówno chodziło przez ok 3min i nie miał mocy. Po chwili auto jeździło jak nalezy.Przerwa zaplonu na 4 cylindrze.Stawiam na cewke bo co innego? Zawsze tak ze ta najdroższa część do wymiany.. co polecacie?
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-11-05 07:05:44)
Offline
Cewka to tylko i wyłącznie oryginał. Nowa z ASO.
Lub szukaj sprawnej używanej w autoszrotach - cena duuużo niższa.
Szkoda kasy na zamienniki... tak samo z przepływkami.
Ori to chyba BOSCH, BERU. Do AZJ to chyba taka sama jak do AGN - tak ??
W poniedziałek wieczór mogę Ci zapodać namiary na gościa który kasy nie ździera, a części naprawdę segreguje... co na śmietnik a co do ludzi.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2016-11-05 16:44:40)
Offline
TataNka napisał:
Cewka to tylko i wyłącznie oryginał. Nowa z ASO.
Lub szukaj sprawnej używanej w autoszrotach - cena duuużo niższa.
Szkoda kasy na zamienniki... tak samo z przepływkami.
Ori to chyba BOSCH, BERU. Do AZJ to chyba taka sama jak do AGN - tak ??
W poniedziałek wieczór mogę Ci zapodać namiary na gościa który kasy nie ździera, a części naprawdę segreguje... co na śmietnik a co do ludzi.
No właśnie chce dobrej firmy cewke. A do mojego silnika w ciul drogie sa. Ja w borze mam Febi i jest to ori z auta bo nawet data produkcji pisze .
A jeszcze cos przepływomierz to nie moze byc skoro raz kiedys na 4 cylindrze występuje przerwa zapłonu?
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2016-11-06 07:07:03)
Offline
W borze masz ten sam silnik ? jak tak to podmień cewki, a może masz znajomego co ma taki silnik na podmiankę i sprawdzisz, bo szoda by bylo kasę wykładać a okazało by się że coś dalej nie tak, z życia wiem że czasem wypadanie zapłonu może powodować zawór a nawet i panewka lub wał.
Offline
O przepływomierzu napisałem jako przykładzie, że je kupujemy markowe bo na zamienniki szkoda kasy.
Jak Pisze K. kolunio21 - jeśli w borze taka sama cewka to podmień.
Offline
Chłopaki podmienic można ale musiałbym chociaż przejezdzic z 100km zeby znow nierowno chodzil. Bo to raz kiedys sie zapala. Co innego gdyby cały czas nierówno chodzil to wkladam inna i widze rezultat. Ale postaram sie wymienić jezdzic i jeśli nic nie bd dzialo sie to bedzie dobrze.
Offline
Ale ja nie mam drugiego auta z takim samym silnikiem..
Mam audi B4 93r 2.0 115km ale znacznie inna tam jest cewka..
A jesli chodzi o moja borę przymierzam sie do kupna cewki i mam kilka pytan.
1. Jakiej Firmy wybrac cewke 2.0 Azj?
2. Czytalem gdzies w necie ze to moze byc jakis sterownik modul nie cewka zaplonowa?
3. Czy mozna sprawdzic jakos stan cewki dlaczego akurat na 4 cyl wystepuje wypadanie zaplonu?
Dziekuje
Offline
Cześć
Jakiej firmy kupić cewke vw bora 2.0 azj ?
Offline
Kupilem z 2 tyg cewke używaną na szrocie za 70zł i od tamtej pory nareszcie jeżdze normalnie auto ma lepsza dynamike pracy i wgl jest super:)
A ja glupi wymienialem kable świece jak to było dobre.. Ale niby zaczyna sie od tych najtanszych rzeczy:P
Offline
Wymieniłeś i masz spokój na dłuższy czas bo te podzespoły są teraz nowe
Offline
Chrzanek napisał:
Wymieniłeś i masz spokój na dłuższy czas bo te podzespoły są teraz nowe
No a w razie czego stare też mam. I jak coś padnie kabel czy świeca to nie bede kupowal znow kompletu tylko podmienie pojedynczo:D
Offline