Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w moim golfiku mk4 przy gwałtownym hamowaniu pedał hamulca wpada w podłogę. Wymieniałem już serwo, pompę abs, pompę hamulcową, i dalej ten sam problem Jeżeli ktoś miał taki sam problem to proszę o pomoc.
z góry dzięki
Offline
manius66 napisał:
Witam wszystkich.
Wymieniałem już serwo, pompę abs, pompę hamulcową, i dalej ten sam problem
Zapomniałeś jeszcze zmienić przewody hamulcowe i zaciski, i to dlatego jest jak jest. A najlepiej to zmień cały samochód, powinno pomóc.
Czy mnie się wydaje, czy forum zmienia się w pokój wróżki Jowity, która to po opowiedzeniu przez nas swej historii maca szklaną kulę, i od razu widzi co jest nie tak?
Do autora tematu, który już jest na tym forum, i to pewnie powtórzony ze dwa razy, jak nie więcej:
Po pierwsze, może opowiedziałby nam autor, co sprawiło że zaszła taka sytuacja, że pedał wpada w podłogę? Chyba że jeździ autor tak od lat, a teraz postanowił coś z tym zrobić?
Po drugie, proponuję używać opcji "szukaj" (na prawdę nic to nie kosztuje, i nawet nie biją za korzystanie)
Po trzecie - zapoznać się z wątkami istniejącymi na forum, i jeśli problem nadal będzie występował, dać znać tutaj.
PS. Niech mi starsi wybaczą gówniarski wyskok niczym gumka z majtek i OT, ale jak kolejny raz widzę post traktujący o tym co było, to słabo mi się robi
Offline
Po 4. użytkownika manius66, proszę o uzupełnienie profili, czym jeździ, oraz stosowanie się do regulaminu forum.
Żeby ułatwić trudną sztukę szukania, proszę bardzo: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=214
Offline
lukszumk3 po 1 gdybym znalazł podobny temat to nie zakładał bym nowego ! po 2 zapoznałem się z wątkami na forum ! a odpowiadając na pytanie od ok 3 miesięcy mam ten problem. Po 3 jeżeli nie jesteś w stanie pomóc to proszę nie komentuj bez sensu.
pozdrawiam
Offline
lukszumk3 napisał:
Zapomniałeś jeszcze zmienić przewody hamulcowe i zaciski, i to dlatego jest jak jest. A najlepiej to zmień cały samochód, powinno pomóc.
Czy mnie się wydaje, czy forum zmienia się w pokój wróżki Jowity, która to po opowiedzeniu przez nas swej historii maca szklaną kulę, i od razu widzi co jest nie tak?
Do autora tematu, który już jest na tym forum, i to pewnie powtórzony ze dwa razy, jak nie więcej:
Po pierwsze, może opowiedziałby nam autor, co sprawiło że zaszła taka sytuacja, że pedał wpada w podłogę? Chyba że jeździ autor tak od lat, a teraz postanowił coś z tym zrobić?
Po drugie, proponuję używać opcji "szukaj" (na prawdę nic to nie kosztuje, i nawet nie biją za korzystanie)
Po trzecie - zapoznać się z wątkami istniejącymi na forum, i jeśli problem nadal będzie występował, dać znać tutaj.
PS. Niech mi starsi wybaczą gówniarski wyskok niczym gumka z majtek i OT, ale jak kolejny raz widzę post traktujący o tym co było, to słabo mi się robi
Zgadzam się
Offline
manius66 napisał:
lukszumk3 po 1 gdybym znalazł podobny temat to nie zakładał bym nowego ! po 2 zapoznałem się z wątkami na forum ! a odpowiadając na pytanie od ok 3 miesięcy mam ten problem. Po 3 jeżeli nie jesteś w stanie pomóc to proszę nie komentuj bez sensu.
pozdrawiam
Chciałem Ci podać tematy na tacy, ale nadal nie przeczytałeś ze zrozumieniem punktu 1, więc wstrzymam się z tym do czasu, aż napiszesz to o co prosiłem.
I po Twoje trzecie, to niestety nie jestem wróżką, jak podejrzewam 100% społeczności tego forum, i wybacz, ale nie potrafię odpowiedzieć na pytanie "Czemu pedał hamulca wpada mi w podłogę?" Jak idziesz do lekarza to też mówisz "boli mnie" i czekasz na receptę?
Offline
No więc dobrze. Pewnego dnia jadąc do pracy hamując przed zakrętem mocniej wcisnąłem pedał hamulca który po chwili wpadł w podłogę i nie wrócił dopóki auto się nie zatrzymało, Nie mam pojęcia co było przyczyną tego problemu ! A odpowiadając na Twoje pytanie tak jeździłem z tą usterką przez kilka miesięcy, ale chyba wreszcie przyszedł czas żeby to naprawic.
Offline
Jak z efektywnością hamowania? Pogorszyła się względem jakości sprzed momentu kiedy pedał wpadł? Na jakiej wysokości pedału hamulce zaczynają reagować (1/3, 2/3 skoku?) Jak nisko spada pedał przy pełnym wciśnięciu ? Czy podczas odpowietrzania układu gdy naciśniesz pedał do oporu i odkręcisz odpowietrznik to pedał spada jeszcze niżej ? Wgl jak odpowietrzałeś cały układ po wymianie tych wszystkich elementów ?
Offline
Tak czuć że hamulec nie jest tak mocny jak byl wczesniej. Pedał hamulca reaguje na 1/3 wysokości, przy pełnym wcisnięciu wpada do 2/3 wysokosci, odpowietzaliśmy jedynie na pompie abs
Offline
Skoro po wymianie tylu elementów odpowietrzono jedynie pompę hamulcową, to nie dziwne że pedał jest miękki.
Przy demontażu pompy ABS czy pompy hamulcowej, należy odpowietrzyć cały układ, i to najlepiej przy użyciu odpowiedniego urządzenia do tego przeznaczonego, gdyż w inny sposób nie pozbędziesz się powietrza z zagiętych wężyków łączących pompę ham. z pompą ABS, z samej pompy ABS, przewodów elastycznych przy kołach tylnych etc. Sam borykałem się z identycznym problemem, porządne odpowietrzenie pomogło.
http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=13851
Offline
A czy to nie będzie bardziej usterką elektryczną niż mechaniczną ? Bo gdy odepnę wtyczkę od pompy abs hamulec działa prawidłowo i nie wpada w podłogę
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-06-25 07:01:36)
Offline
Moje głupie pytanie: Jak różnica jest przy: wymianie elementu układu hamulcowego, wymianie płynu na świeży ??
Czy tak czy tak trzeba układ dla pewności odpowietrzyć. Tak czy nie ??? I czy do odpowietrzania trzeba "osprzętu", czy wystarczy znajomość zasady: tył prawe, potem lewe, przód prawe i lewe ( prawa strona=strona pasażera) ??
Bo ja się gubię...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-03-03 15:52:51)
Offline
TataNka jeśli nic nie było grzebane przy obydwu pompach, to wystarczy odpowietrzać jak piszesz. Jeśli było, to trzeba użyć maszynki do odpowietrzania pod ciśnieniem, bo gwarantuje że inaczej będzie powietrze w układzie
Do autora tematu: odpowietrz porządnie układ, i będziemy myśleć dalej. Odpięcie wtyczki nie ma nic do wpadania hamulca, bo na postoju gdy koła nke mają poślizgu, pompa ABS nie działa
Offline
lukszumk3, mam taki sam problem z Meśkiem 413 CDI, pompa ABS odpowietrzana komputerowo, układ wzorowo odpowietrzony ręcznie.
Wątek: odpięta elektrycznie pompa ABS hamulce żyleta. Załączona pompa ABS pedał hamulca po kilku - kilkunastu kilometrach leci w podłogę...
Pompa ABS regenerowana mechanicznie i elektrycznie, była na reklamacji, wróciła z opinią 100% sprawna.
Offline
Nie wiem jak jest polaczona pompa ham z pompą ABS, zakładam że płyn nowy, i układ odpowietrzony on strony zacisków w kierunku pompy. Czy jak pedał zaczyna wpadać w podłogę to uruchamia się pompa abs? Sprawdzałeś wskazania prędkości wszystkich czterech czujników przy kołach (powinny być bardzo zbliżone, wręcz identyczne)? Jak pedał wpada to płyn w zbiorniczku podnosi się, opada, pieni się? Jak wówczas z efektywnością hamowania?
Offline
Z płynem zero reakcji ( wszelkie pytania ). Poziom nie zmienny. Nowy DOT 4.
Pedał zaczyna wpadać przy załączonej elektrycznie pompie ABS, przy odłączonej mam ponad 2500 km i pedał żyleta...
Zero wycieków, ubytków płynu... zarówno przy podłączonej i odłączonej pompie ABS.
Serwo działa, jak odłączone to na pedał trzeba słonia aby wdusił, załączone - hamulce żyleta.
Komputer odnośnie czujników ABS - uwag nie zgłasza. Jedynie uwalona jedna świeca żarowa - ale to do obróbki w późniejszym terminie.
Żadnych błędów elektryki.
Jeden "spec od Meśków " odpadł po regeneracji ABS i kilkunastu odpowietrzaniach....
Offline
manius66, i co z problemem ??
W Meśku rozwiązany: pompa ABS dawała ciała.
Zmiana firmy regenerującej, powrót naprawionej i wsio normalno.
Offline
TataNka napisał:
W Meśku rozwiązany: pompa ABS dawała ciała.
Zmiana firmy regenerującej, powrót naprawionej i wsio normalno.
Partacze, wszędzie partacze...... A Ty człowieku łam sobie głowę, bo banda amatorów twierdzi że masz 100% sprawny zespół.. . Kasę chociaż zwrócili ci "szpece" od regeneracji?
Offline
Taaa oddali!
Na Matke i Dzieci przysięgali że nie pierwsza robiona i wszystkie chodzą...
Offline