Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich.
Proszê o pomoc w moim golfiku mk4 przy gwa³townym hamowaniu peda³ hamulca wpada w pod³ogê. Wymienia³em ju¿ serwo, pompê abs, pompê hamulcow±, i dalej ten sam problem Je¿eli kto¶ mia³ taki sam problem to proszê o pomoc.
z góry dziêki
Offline
manius66 napisał:
Witam wszystkich.
Wymienia³em ju¿ serwo, pompê abs, pompê hamulcow±, i dalej ten sam problem
Zapomnia³e¶ jeszcze zmieniæ przewody hamulcowe i zaciski, i to dlatego jest jak jest. A najlepiej to zmieñ ca³y samochód, powinno pomóc.
Czy mnie siê wydaje, czy forum zmienia siê w pokój wró¿ki Jowity, która to po opowiedzeniu przez nas swej historii maca szklan± kulê, i od razu widzi co jest nie tak?
Do autora tematu, który ju¿ jest na tym forum, i to pewnie powtórzony ze dwa razy, jak nie wiêcej:
Po pierwsze, mo¿e opowiedzia³by nam autor, co sprawi³o ¿e zasz³a taka sytuacja, ¿e peda³ wpada w pod³ogê? Chyba ¿e je¼dzi autor tak od lat, a teraz postanowi³ co¶ z tym zrobiæ?
Po drugie, proponujê u¿ywaæ opcji "szukaj" (na prawdê nic to nie kosztuje, i nawet nie bij± za korzystanie)
Po trzecie - zapoznaæ siê z w±tkami istniej±cymi na forum, i je¶li problem nadal bêdzie wystêpowa³, daæ znaæ tutaj.
PS. Niech mi starsi wybacz± gówniarski wyskok niczym gumka z majtek i OT, ale jak kolejny raz widzê post traktuj±cy o tym co by³o, to s³abo mi siê robi
Offline
Po 4. u¿ytkownika manius66, proszê o uzupe³nienie profili, czym je¼dzi, oraz stosowanie siê do regulaminu forum.
¯eby u³atwiæ trudn± sztukê szukania, proszê bardzo: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=214
Offline
lukszumk3 po 1 gdybym znalaz³ podobny temat to nie zak³ada³ bym nowego ! po 2 zapozna³em siê z w±tkami na forum ! a odpowiadaj±c na pytanie od ok 3 miesiêcy mam ten problem. Po 3 je¿eli nie jeste¶ w stanie pomóc to proszê nie komentuj bez sensu.
pozdrawiam
Offline
lukszumk3 napisał:
Zapomnia³e¶ jeszcze zmieniæ przewody hamulcowe i zaciski, i to dlatego jest jak jest. A najlepiej to zmieñ ca³y samochód, powinno pomóc.
Czy mnie siê wydaje, czy forum zmienia siê w pokój wró¿ki Jowity, która to po opowiedzeniu przez nas swej historii maca szklan± kulê, i od razu widzi co jest nie tak?
Do autora tematu, który ju¿ jest na tym forum, i to pewnie powtórzony ze dwa razy, jak nie wiêcej:
Po pierwsze, mo¿e opowiedzia³by nam autor, co sprawi³o ¿e zasz³a taka sytuacja, ¿e peda³ wpada w pod³ogê? Chyba ¿e je¼dzi autor tak od lat, a teraz postanowi³ co¶ z tym zrobiæ?
Po drugie, proponujê u¿ywaæ opcji "szukaj" (na prawdê nic to nie kosztuje, i nawet nie bij± za korzystanie)
Po trzecie - zapoznaæ siê z w±tkami istniej±cymi na forum, i je¶li problem nadal bêdzie wystêpowa³, daæ znaæ tutaj.
PS. Niech mi starsi wybacz± gówniarski wyskok niczym gumka z majtek i OT, ale jak kolejny raz widzê post traktuj±cy o tym co by³o, to s³abo mi siê robi
Zgadzam siê
Offline
manius66 napisał:
lukszumk3 po 1 gdybym znalaz³ podobny temat to nie zak³ada³ bym nowego ! po 2 zapozna³em siê z w±tkami na forum ! a odpowiadaj±c na pytanie od ok 3 miesiêcy mam ten problem. Po 3 je¿eli nie jeste¶ w stanie pomóc to proszê nie komentuj bez sensu.
pozdrawiam
Chcia³em Ci podaæ tematy na tacy, ale nadal nie przeczyta³e¶ ze zrozumieniem punktu 1, wiêc wstrzymam siê z tym do czasu, a¿ napiszesz to o co prosi³em.
I po Twoje trzecie, to niestety nie jestem wró¿k±, jak podejrzewam 100% spo³eczno¶ci tego forum, i wybacz, ale nie potrafiê odpowiedzieæ na pytanie "Czemu peda³ hamulca wpada mi w pod³ogê?" Jak idziesz do lekarza to te¿ mówisz "boli mnie" i czekasz na receptê?
Offline
No wiêc dobrze. Pewnego dnia jad±c do pracy hamuj±c przed zakrêtem mocniej wcisn±³em peda³ hamulca który po chwili wpad³ w pod³ogê i nie wróci³ dopóki auto siê nie zatrzyma³o, Nie mam pojêcia co by³o przyczyn± tego problemu ! A odpowiadaj±c na Twoje pytanie tak je¼dzi³em z t± usterk± przez kilka miesiêcy, ale chyba wreszcie przyszed³ czas ¿eby to naprawic.
Offline
Jak z efektywno¶ci± hamowania? Pogorszy³a siê wzglêdem jako¶ci sprzed momentu kiedy peda³ wpad³? Na jakiej wysoko¶ci peda³u hamulce zaczynaj± reagowaæ (1/3, 2/3 skoku?) Jak nisko spada peda³ przy pe³nym wci¶niêciu ? Czy podczas odpowietrzania uk³adu gdy naci¶niesz peda³ do oporu i odkrêcisz odpowietrznik to peda³ spada jeszcze ni¿ej ? Wgl jak odpowietrza³e¶ ca³y uk³ad po wymianie tych wszystkich elementów ?
Offline
Tak czuæ ¿e hamulec nie jest tak mocny jak byl wczesniej. Peda³ hamulca reaguje na 1/3 wysoko¶ci, przy pe³nym wcisniêciu wpada do 2/3 wysokosci, odpowietzali¶my jedynie na pompie abs
Offline
Skoro po wymianie tylu elementów odpowietrzono jedynie pompê hamulcow±, to nie dziwne ¿e peda³ jest miêkki.
Przy demonta¿u pompy ABS czy pompy hamulcowej, nale¿y odpowietrzyæ ca³y uk³ad, i to najlepiej przy u¿yciu odpowiedniego urz±dzenia do tego przeznaczonego, gdy¿ w inny sposób nie pozbêdziesz siê powietrza z zagiêtych wê¿yków ³±cz±cych pompê ham. z pomp± ABS, z samej pompy ABS, przewodów elastycznych przy ko³ach tylnych etc. Sam boryka³em siê z identycznym problemem, porz±dne odpowietrzenie pomog³o.
http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=13851
Offline
A czy to nie bêdzie bardziej usterk± elektryczn± ni¿ mechaniczn± ? Bo gdy odepnê wtyczkê od pompy abs hamulec dzia³a prawid³owo i nie wpada w pod³ogê
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-06-25 07:01:36)
Offline
Moje g³upie pytanie: Jak ró¿nica jest przy: wymianie elementu uk³adu hamulcowego, wymianie p³ynu na ¶wie¿y ??
Czy tak czy tak trzeba uk³ad dla pewno¶ci odpowietrzyæ. Tak czy nie ??? I czy do odpowietrzania trzeba "osprzêtu", czy wystarczy znajomo¶æ zasady: ty³ prawe, potem lewe, przód prawe i lewe ( prawa strona=strona pasa¿era) ??
Bo ja siê gubiê...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-03-03 15:52:51)
Offline
TataNka je¶li nic nie by³o grzebane przy obydwu pompach, to wystarczy odpowietrzaæ jak piszesz. Je¶li by³o, to trzeba u¿yæ maszynki do odpowietrzania pod ci¶nieniem, bo gwarantuje ¿e inaczej bêdzie powietrze w uk³adzie
Do autora tematu: odpowietrz porz±dnie uk³ad, i bêdziemy my¶leæ dalej. Odpiêcie wtyczki nie ma nic do wpadania hamulca, bo na postoju gdy ko³a nke maj± po¶lizgu, pompa ABS nie dzia³a
Offline
lukszumk3, mam taki sam problem z Me¶kiem 413 CDI, pompa ABS odpowietrzana komputerowo, uk³ad wzorowo odpowietrzony rêcznie.
W±tek: odpiêta elektrycznie pompa ABS hamulce ¿yleta. Za³±czona pompa ABS peda³ hamulca po kilku - kilkunastu kilometrach leci w pod³ogê...
Pompa ABS regenerowana mechanicznie i elektrycznie, by³a na reklamacji, wróci³a z opini± 100% sprawna.
Offline
Nie wiem jak jest polaczona pompa ham z pomp± ABS, zak³adam ¿e p³yn nowy, i uk³ad odpowietrzony on strony zacisków w kierunku pompy. Czy jak peda³ zaczyna wpadaæ w pod³ogê to uruchamia siê pompa abs? Sprawdza³e¶ wskazania prêdko¶ci wszystkich czterech czujników przy ko³ach (powinny byæ bardzo zbli¿one, wrêcz identyczne)? Jak peda³ wpada to p³yn w zbiorniczku podnosi siê, opada, pieni siê? Jak wówczas z efektywno¶ci± hamowania?
Offline
Z p³ynem zero reakcji ( wszelkie pytania ). Poziom nie zmienny. Nowy DOT 4.
Peda³ zaczyna wpadaæ przy za³±czonej elektrycznie pompie ABS, przy od³±czonej mam ponad 2500 km i peda³ ¿yleta...
Zero wycieków, ubytków p³ynu... zarówno przy pod³±czonej i od³±czonej pompie ABS.
Serwo dzia³a, jak od³±czone to na peda³ trzeba s³onia aby wdusi³, za³±czone - hamulce ¿yleta.
Komputer odno¶nie czujników ABS - uwag nie zg³asza. Jedynie uwalona jedna ¶wieca ¿arowa - ale to do obróbki w pó¼niejszym terminie.
¯adnych b³êdów elektryki.
Jeden "spec od Me¶ków " odpad³ po regeneracji ABS i kilkunastu odpowietrzaniach....
Offline
manius66, i co z problemem ??
W Me¶ku rozwi±zany: pompa ABS dawa³a cia³a.
Zmiana firmy regeneruj±cej, powrót naprawionej i wsio normalno.
Offline
TataNka napisał:
W Me¶ku rozwi±zany: pompa ABS dawa³a cia³a.
Zmiana firmy regeneruj±cej, powrót naprawionej i wsio normalno.
Partacze, wszêdzie partacze...... A Ty cz³owieku ³am sobie g³owê, bo banda amatorów twierdzi ¿e masz 100% sprawny zespó³.. . Kasê chocia¿ zwrócili ci "szpece" od regeneracji?
Offline
Taaa oddali!
Na Matke i Dzieci przysiêgali ¿e nie pierwsza robiona i wszystkie chodz±...
Offline