Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam
Wróciłem z gór i mam przemyślenia, które nie dają mi spokoju
Otóż podcinam auto ręcznym na ostrym zakręcie w górach i ESP reaguje. Przyhamowuje mi przód lewy bądź prawy.
Pytanie: czy w razie danej sytuacji, system przyhamowuje również tylne koła ? Np. w teście łosia ?
Czy tylko działa np. na koła napędzane ?
Zakopałem się przednim prawym kołem w śniegu.
Przy wyłączonym ESP (czyli też kontrolą trakcji) kręciło koło zakopane - czyli nic dobrego, bo to nie zakopane nie ruszało się.
Po włączeniu ESP (i ASR zatem) kręciło się tylko to niezakopane. W sumie dobrze.
Ale czytałem, że taki ASR to jak elektroniczna szpera. Powinna zblokować napęd i rozdzielić go na dwa koła. A tymczasem to zakopane się wogóle nie kręciło...
Pytanie: dobrze rozumiem, że ASR działa w ten sposób, że przekazuje większość napędu na koło, które ma lepszą przyczepność ?
Offline
a zauważyłeś src?
ze obniżyło ci obroty przy maxymalnie wciśniętym gazie??
asr blokuje te koło co się obraca na lodzie i daje napęd na te na suchym i to nie przez szperę tylko normalnie hamulce na kołach )
a esp moim zdaniem odczuciami na tafli poślizgowej blokuje również tylne koła tzn naprzeciw lewe przód tył lewe
Offline
Otóż podcinam auto ręcznym na ostrym zakręcie w górach i ESP reaguje. Przyhamowuje mi przód lewy bądź prawy.
Pytanie: czy w razie danej sytuacji, system przyhamowuje również tylne koła ? Np. w teście łosia ?
Czy tylko działa np. na koła napędzane ?
Zależy od sytuacji, jeżeli jest podsterowność to przychamowywuje tylne lewe bądz prawe koło.
przy Nadsterowności przychamowywuje przednie prawe bądz lewe koło.
Pytanie: dobrze rozumiem, że ASR działa w ten sposób, że przekazuje większość napędu na koło, które ma lepszą przyczepność ?
koło ktore traci przyczepność zostaje przychamowywane. poniżej masz filmik gdzie jest to bardzo dobrze pokazane.
http://www.youtube.com/watch?v=0XduV_AB3r8
Ostatnio edytowany przez Tabu1985 (2012-01-30 21:08:23)
Offline
moim zdaniem całość zależy od konkretnego pojazdu a sprawa równie trudna co z ABS bo np vectra B miała system 3 kanałowy z nurnikiem . frontera jak i corsa oraz astra miały jeszcze inne abs'y bo bodajże 2/2 i w oplu wszystko co związane z TC jest związane z ABS i to tak łatwo nie idzie wyczuć zwłaszcza że pasowało by raz na czas diagnozować te systemy ja to pamiętam jeszcze ze szkoły gdyż wtedy system ABS opla był patentowy a jakby nie było to system sprzed koło 10 lat... ale np silniki do 2.0 miały całkiem inne systemy niż 2.5 i 3.0 a np omega miała czujniki predkosci koł od abs przy dyferenciale tak wiec moj post dazy do faktu iz systemy sa tak różne że ,,, pasuje miec dobra literature
Offline
MAXIMUS napisał:
a zauważyłeś src?
ze obniżyło ci obroty przy maxymalnie wciśniętym gazie??
asr blokuje te koło co się obraca na lodzie i daje napęd na te na suchym i to nie przez szperę tylko normalnie hamulce na kołach )
a esp moim zdaniem odczuciami na tafli poślizgowej blokuje również tylne koła tzn naprzeciw lewe przód tył lewe
Tak, obroty obniżyło.
Czyli jednak ASR działa jak quazi szpera. Przypomniało mi się jak kiedyś czytałem, że przy buksowaniu jednego koła można lekko przyhamować i powinno drugie w pewnym stopniu się dołączyć.
Tak robi to ASR za nas
Offline
Strony: 1