Golf 4 Klub Polska
Witam.
Niestety nadszedł po półtora roku użytkowania ten dzień w którym golfina mnie zawiodła... :?
Ostatnio troche mrozy, wsiadam, probuje odpalic i ledwo z 2 przekrety slychac i nic. Kontrolki przygasaja. Wziąłem więc aku na noc do pokojowej temperatury i nastepnego dnia niestety to samo. Sprawdzilem aku na innym aucie cyka jak ta lala.
Dzis probowalismy z bratem odpalic po kablach ciagnac od jego auta. Prawie prawie i lipa. Kolejna i proba i tak jakby wogole nie byl podlaczony do innego aku.
Hmm.. ostatnia deska ratunku (wiem ze diesla sie nie powinno ciagac) ale ze 200 m sprobowalismy i pupa znow. Ma ktos jakies pomysły? Aku dobry a nawet nie ma siły kręcic. Będe wdzieczny za pomysły.
Offline
Podstawa dobrze naładowany aku. sam fakt zabrania go na noc to za mało trzeba naładować,sprawdzany i odpalany ten aku był na dieslu? czy benzynie... Odpalanie od drugiego też ma znaczenie jaki ten drugi ma aku. 45ah? ty potrzebujesz 74ah przy odpalaniu za pomocą kabli jak podepniemy i tamte auto pracuje,trzeba trochę poczekać na rozruch,nie od razu bo efektu nie będzie. Proponuję ci tak konkretnie naładować te swoje aku. nie na chwilkę tylko dobrze,diesel potrzebuje naprawdę strzała co do odpalenia,nie wspominając o świecach i ich podgrzaniu..
Offline
Czasowo jest ciężko określić ale 10min należało by poczekać na rozruch,tym bardziej że w benzynie aku. jest słabsze co do amperów i sam alternator mniejsze daje ładowanie w nim...
Offline
Witaj, Ja bym sprawdził rozrusznik lub masy możesz nie mieć, jak aku działa w innym aucie to jest oki, ale i tak 60 -tka jest za mała. Powinieneś mieć min.74 max. 80, świece też należało by sprawdzić . Chociaż próbowałeś zapalać na zaciąg -to raczej coś z elektryką, bo na czterech zjebanych świecach na zaciąg zapali. Musisz posprawdzać i wyeliminować po kolei
Offline
panowie podlaczylem aku 80 z audi a4 diesla i niestety to samo. popukalem w rozrusznik (ponoc czasem sie szczotki zblokuja) i bez zmian. ;/ czyzby rozrusznik? ale wtedy z popychu by zapalil.. po za tym przy holowaniu mialem faze, lampki zaczely migac i szybciej i szybciej i sybciej.. az zaplon wylaczylem.. cos chyba jednak z elektryka ale co... ;/
gdzie ta mase sprawdzic???
Ostatnio edytowany przez Meef (2012-02-05 20:07:03)
Offline
Masa na aku. klemy żeby były czyste i dobrze przykręcone, przepatrz też bezpieczniki wszystkie nie zapominając o przekaźnikach w aucie może któryś nie styka dobrze albo padł...
Offline
Zobacz co Maniek podpowiada.
Przewód masowy jest przykręcony w dwóch miejscach. Pierwsze miejsce to styk z nadwoziem pod podstawą akumulatora drugie to styk na jednej ze śrub od skrzyni biegów- nie pamiętam gdzie dokładnie .
Offline
Damian ten na skrzyni widze, jest ostro przykrecony, wyglada dobrze drugiego poszukam.
Teraz jakos mnie tknelo ze ostatnio tylna wycieraczka mi przymarzla i wyglad ana to ze silniczek poszedl, czy przez to moglo byc jakis zwarcie ktore powodowalo by takie swirki?
Offline
a ja mam aku 100Ah i 900A i żądnych problemów pół roku co prawda na nim smigam ale rozrusznik się nawet nie zająknie co prawda jeżdże tylko w weekendy po 200-300km i doładowuje go raz na tydzień szczególnie w zimie żeby się rozgrzał po tygodniowym postoju ale uważam że w razie problemu z odpalaniem powinien dać sobie spokojnie rade w takie mrozy.
A to co kolega opisywał to wygląda mi na to że ma słaby aku przez nadpalony rozrusznik, miałem podobnie jak kupiłem nowy aku w pełni naładowany a tu 3 razy zakręcił i zdechł
Offline
panowie ale auto jezdzilo normalnie do -10. potem stalo 3 dni i juz nie chcialo zapalic.. ;/ maniek piszesz o przekaznikach, co masz na mysli? gdfzie to sprawdzic w Golfie?
Offline
Kolego każde auto posiada albo powinno przekaźnik wspomagający pracę instalacji czyli rozrusznika,świateł,wentylatora itp...więc zerknij na opis i posprawdzaj...to jest z wykazu...jeśli problem tkwi po stronie elektroniki, skoro aku. ok. chyba że rozrusznik padł...
Przekaźnik blokady
rozrusznika (185)
Przekaźnik blokady
rozrusznika i świateł cofania
(175)
J207 Przekaźnik rozrusznika
Offline
Mateusz, możliwe ,że jakieś zwarcie robi ten silniczek -odłącz i zobacz !
ELF, masz za duży aku, możesz uszkodzić elektrykę !!.
Maniek ,tylko,że jak by rozrusznik padł ,to na zaciąg by zapalił, więc na pewno jest problem z elektroniką- czyli przekaźniki itp.,Mateusz, a paliwo mało prawdopodobne by zamarzło na tyle ,żebyś nie mógł odpalić na zaciąg.
Offline
panowie jeszcze jedna sprawa, sprawdzalem filtr paliwa, po przedmuchaniu leci paliwko, slychac bulgotanie wiec wyglada na to ze nie zamarzl, ale ta spinka metalowa mi gdzies cholera uciekla i teraz ten lacznik okragly plastikowy nie do konca wchodzi do filtra, czy to moze powodowac zapowietrzenie i takie objawy? gdzie taka spinke mozna dorwac ?
Offline
Poszukaj w okolicy szrotu,na allegro kogoś kto handluje częściami do podobnych marek też z okolicy co byś podjechał a przedtem zadzwonił czy mają, ostatecznie ASO VW lub SKODA...chyba że dobry sklep z częściami...
Offline
Oczywiście, może byc problem z zapowietrzaniem- sam tak miałem ,musisz kupić gdzieś tą zawleczkę . Ale nie ma to nic wspólnego z Twoim problemem. Jakby był zapowietrzony ,to by kręcił jak głupi- a u ciebie mamy inny problem !!
Offline
coś i ja dopowiem:) kolego ja bym nadal szukał w rozruszniku jak masz przyjechane tryby może sie zawiesić i nawet na pych nie chwyci odkręc sobie go weź prostownik sprawdz na stole albo jak nie to inny sposób popuść więcej śruby włącz wyższy bieg i delikatnie pchnij w jedną bądź w drugą stronę aż poczujesz delikatny przeskok co prawda nie miałem tego w swoim ale w innym i pomogło
Offline
panowie bezpieczniki sprawdzone,sa ok. akumulator sie laduje juz 2 dzien. filtr paliwa zlalem i rozmrazam. mysle go zalac do pelna i z na 200% dobrym aku sprobowac. sprobuje tez z tym przepchnieciem na wyzszym biegu jak mirro piszesz. masakra.. -18 dzis.. pogoda mi nie pomaga a bez auta jak bez reki..
Offline
No wreszcie! podgrzaliśmy dziada farelka, wygląda na to ze pompa zamarzła i do tego psiknalem samostartu i wreszcie zapalil. Dzieki wszystkim za pomysły pozdro aha, odradzam tankowanie na NESTE...
Offline