Golf 4 Klub Polska
Jednym z etapów poprawy osiągów jest wymiana katalizatora na taki co polepszy przepływ spalin. Jeśli posiadamy w aucie dwie sondy lambda musimy tak dobrać katalizator aby nie spowodować utraty mocy oraz zapalenia kontrolki "check engine".
Katalizator jaki nabyłem po konsultacja z pracownikami AWG Polonez to model:
E3 MO A50 (przeznaczony dla silników 3000-5000 cm3 z parametrem 400 cpsi).
Dowiedziałem się że:
- katalizator sportowy z 100 cpsi odpada ponieważ wymagał by przeprogramowania komputera,
- katalizator w moim wypadku (1.4 16V, dwie sondy lambda) powinien mieć 400 cpsi aby "trzymał ciśnienie co jest najważniejsze",
- poprawę momentu obrotowego uzyskujemy poprzez większe gabaryty katalizatora.
Poniżej przedstawiam zdjęcia:
Wyniki:
Nie czuć zmian na lepsze, nic nie zyskał na pierwszy rzut oka, jeden plus to dźwięk wydechu jest bardziej basowy.
Ostatnio edytowany przez miodek (2019-04-08 17:09:53)
Offline
ze tak zapytam,po co ci ten sportowy katalizator? lepiej całkiem wytnij i wstaw kawałek rury . wtedy moze jakis efekt bedzie
raczej przyrostu mocy niebedzie w twoim silniku (moze 1km) ale bedzie za to szybsze odprowadzanie spalin wiec bedzie napewno troszeczke lepiej sie zbierał i troche na dzwieku zyska
moja rada wytnij całkiem i tyle, po co kase wydawac na jakies sportowe kat. doloz do nowych kol to bedzie z wiekszym pozytkiem dla twojego autka,
Offline
dwie sondy lambda mam także nie wchodzi to w grę..
ps. już pisałem że plan mam na wyciśnięcie maksymalnie dużo z posiadanego silnika na ile pozwoli portfel i czas :-)
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-18 16:30:03)
Offline
i po wycięciu jakie wrażenia?
czy już miałeś przy kupnie wycięty?
Offline
ja miałem pusta puszke w srodku , wyciołem kata i srodkowy tłumik i efekt pewnie byl bo z seryjnie było 110km a po wycieciu kata i tłumika pokazało na hamowni 124 km wiec efekt miałem napewno jakis niewielki ale zawsze, w tdi jest to odczuwalne ale przy słabej benzynie raczej efektu niebedzie
Offline
110 km to nie wiele a efekt był
Offline
lukker napisał:
1-2 KM zawsze się powinno zyskać przez to
powinno ale czy w silniku 1.4 to da sie odczuć ? chyba nie moim zdaniem
Offline
jaka jest różnica w odczuciu wzrostu mocy 2 km między tdi 1.9 a benzyna 1.4 wg. ciebie (chyba że źle zrozumiałem) ? ;-)
ps. 2 km do 2km i już się zbierze, zresztą osobiście wole podkręcać taki silniczek niż robić swap idąc niejako na łatwiznę,
wiem że wiele osób tego nie rozumie ale taka ma zajawka :-)
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-18 18:00:46)
Offline
nie o porównywanie silnika mi chodzi a o odczucie wzrostu mocy 2km między powyżej opisanymi silnikami,
wg. mnie nie ma żadnej chyba że ktoś ma jakieś racjonalne argumenty,
zresztą kij w to.. nie będę się tu spierał o pierdoły bo nie o to chodzi w temacie,
Offline
nie chodzi tu o roznice tdi Pb tylko bardziej da sie to odczuc majac duzo km pod maska jaka ktos ma 100-150-200km to odczuje wzrost mocy a niezeli jak ktos ma 50-60-70km wzrost bedzie niezauwazalny,
szkoda kasy na taki katalizator ,jak pisałem wczesniej lepiej zainwestowac w cos innego
Offline
Patrząc pod względem opłacalności to jakikolwiek tuning 1,4 wydaje się nie opłacalny
Ale rozumiem że kolega wybrał sobie taka drogę modyfikacji, nie jak największa moc zrobić tylko jak największą moc z 1,4.
Różnica 2KM będzie nie zauważalna, tyle wynosi chyba błąd hamowni. Ale wiadomo że z 1,4 nie za bardzo jest skąd te konie brać , i małymi skokami może skądś się tą moc wykrzesa
Offline
.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-05-07 12:38:25)
Offline
juz sie dogrzebalem, z tego co pisza standardowy cermainczy katalizator ma 400 cpsi..
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-02-20 17:03:31)
Offline
mam pytanko po wycieciu katalizatora samochod glosniej pracuje ma burczenie z tlumika czy nie w tdi ?? bo w benzynach ta praca sie zmienia
Offline
zawsze sie zmienia kolego. i zawsze głośniej pracuje.
Offline
Katalizator zamówiony ale powiem wam że sprawa wygląda teraz całkiem inaczej niż myślałem... byłem w strasznym błędzie!
Skontaktowałem się z gościem i paniusią z AWG Polonez i wszystko mi powiedział co i jak, tzn.:
- kat. sportowy 100 cpsi odpada ponieważ wiązało by się to z przeprogramowaniem kompa (bez tego móbłby być "check engine"),
- gościu powiedział że najważniejsze aby katalizator trzymał ciśnienie,
- trzeba kupić taki co ma 400 cpsi ale większy dla większej pojemności i to da przyrost momentu obrotowego.
Niedługo towar dotrze, dam do zamontowania i będzie test, dobrze że z nimi pogadałem bo była by mega wtopa.
- - -
Ma koniec pytanko (może ktoś się orientuje, podałem im model ale wole skonfrontować ich wiedze żeby było ok):
"Prosimy o podanie na jakiej średnicy rury mamy wykonać katalizator fi50,fi55 czy fi60?"
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-05-07 14:19:08)
Offline
pytanko ile w 1,9 tdi 90ps jest sond jedna czy dwie i czy ma to jakis wplyw na wyciecie katalizatora chcialem to ostatnio zrobic to powiedziano mi ze sonda bd mi wariowac i ze lepiej tego nie robic ...??
Offline
w tdi są sondy??:>
wywalaj kata jedynie minusem może być głośniejsza praca silnika ale jeśli masz 2 tłumiki oryginalne to nie bedzie dużej różnicy
Offline
Żadnych sond w TDI nie ma - wywalenie kata wyjdzie mu tylko na zdrowie (zwłaszcza turbosprężarce, bo nie będzie musiała dodatkowo obciążąć wirnika przepychaniem syfu przez katalizator).
Offline
a no dzięki dzięki takich mamy mechaników jak widać he
Offline
Ja proponuje zamiast katalizatora wstawić kolektor 4/2/1 to może coś dać za mniejsze siano. A wiadomo, 1.4 nie wytwarza takiego ciśnienia jak 3 litry więc zamocowanie takiego kata minęło się z celem
Offline
kolektor od 1.6 będzie pasować? 1.6 mają chyba 4-2-1?
na razie lekko spasowałem z modami ale może wpadnie coś ekstra,
Offline
1,4 ma super kolektor więc nie ma potrzeby zmieniać na 1.6 który jest odlewany
Offline
co w nim jest super?
Offline
kolektor 4-2-1 lepiej odprowadza spaliny a w 1.4 chyba jest zwykły 4-1 ;/ i proponuje jakiś sportowy koszt już od 300 zł czy nawet mniej XD
Offline
Offline
nie znam się na tym kompletnie, jak na moje oko wygląda jakby też był odlewany
wydaje mi się że może by fajnie działał skoro opinia jest taka że 4-2-1 są lepsze
Offline
tam gdzie wychodzi rura z osłony kolektora widać czy masz rury czy odlew
Offline