Golf 4 Klub Polska
witam kolegów mam problem z skrzypiącym drążkiem stabilizatora a dokładnie z gumami mocującymi.
moim zdaniem wyciera sie drążek w miejscu trzymania gum. miał ktoś taki problem. proszę o porade
Offline
z moje wiedzy to nie drążek powodem jest ale sama guma czyli jakiej firmy, jeśli chcesz się pozbyć skrzypienia jedynie zakup orgi. w ASO, kilku znajomych to potwierdza,może inni przetestowali jakieś inne zamienniki...
Offline
jak gumy to tylko z aso też niedawno wymieniałem koszt 40 zł innych nie polecam bo za 2 miesiące będzie to samo i niczym ich nie smaruj
Offline
gumy miałem febi tak mi polecił mechanik.
ale dzis zauważyłem że przy ruszaniu autem na boki to skrzypienie wydobywa się z okolicy sprężyny od strony kierowcy
i to skrzypienie czuc dotykając sprężyne może to jest powodem.
Offline
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-6 … f-mk4.html
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216934
Ostatnio edytowany przez Ciosek (2012-07-06 06:46:25)
Offline
najpierw wymień sobie gumy ja też miałem febiego i zaczeły skrzypieć wymiana mniej jak godzina też myślałem że to co innego skrzypi
Offline
czyli na to wychodzi ze musze zamówic oryginalne gumy z serwisu i do tego obejmy.ok. dzięki za poradę
zastanawiam się nad ta sprężyna muszę sie temu bardziej przyglądnąc. a mechnik co mi wymieniał te gumy założył mi febiego i nasmarował bo widziałem że smar wypłynął.
Offline
u siebie w okolicy nie masz ASO VW,SKODY,SEATA... jedynie do zakupu ważna jest jeszcze średnica...
Offline
ja kupiłem same gumy bez obejm,one kosztują drugie tyle w necie ich nie znalazłem wiec pojechałem do vw podajesz im numer vin i dadzą ci dobre bo są dwa rodzaje a najlepiej do nich zadzwoń bo może będą musieli zamówić
Ostatnio edytowany przez andrew2805 (2012-07-06 19:18:03)
Offline
no może nie że drążek się wyciera , ale co prawda nie pamietam jak było w mk4 , obecnie pracuje w serwisie innej marki i nie trafiaja do mnie VW aczkolwiek auta lubia skrzypiec jak stara kanapa z powodu gumy na stabilizatorze , żadna wymiana łącznika , żadnej końcówki itd nie pomaga ... wymiana poduszek stabilizatora daje efekt na kilka mieś ... najprościej ... nawalić smaru gdzie się tylko da pod , nad i do poduszki i spokój mamy na długo ...
Offline
po ostatniej wymianie gum stabilizatora mechanik mówił ze drążek sie już zużywa w miejscu gum.zciera się ta powłoka w tych miejscach i powstają delikatne nacięcia przez to właśnie gumy szybko się zużywają.dzwoniłem do serwisu w mojej okolicy i na warsztacie mi powiedzieli ze nic mi nie da wymiana samych gum bo drążek mam zużyty i gumy długo nie wytrzymają. ratuje mnie jedynie nowe oryginalne gumy + obejmy do gum i drążek taki koszt to ok.560zł komplet troche drogo ale miał bym spokój na jakieś 10 lat
Offline
Jezeli cos skrzypi to tulejka drazka stabilizatora najlepiej kupic ori tak jak pisali wyzej lub dobry zamiennik i posmarowac przed montarzem smarem grafitowym ale to i tak nie da 100 % pewnosci ze nie zacznie skrzypiec za jakis czas czyli tylko aso pozostaje
Offline
peter ori są tak zrobione żeby ich nie smarować,już z rok minął jak wymieniałem i zero jakiegoś skrzypu
Offline
No właśnie ja też się kiedyś przejechałem na Febi - niby zrobione tak jak ori - wtopiony parciany pas, a mimo wszystko skrzypiały. Na ori nie ma problemu.
Offline
witam koledzy.podłaczyłem się pod ten wątek ponieważ m moim golfie mam problem ze skrzypiącym "zawieszeniem"a dokładnie czymś w zawieszeniu tylnym.nie mogę zlokalizować co to może być.dochodzi to właśnie z tylnego zawieszenia na każdej nie r ówności to słychać.tak jakby skrzypienie piszczenie.nie wiem jak dokładnie to ując.amortyzatory i sprężyny wymieniłem rok temu i przejechałem na nich 30 tysięcy.łożka robiłem i przejechałem 35 tysięcy.może pomożocie co to może być??
Offline
Próbowałeś bujać tyłem auta i słuchać czy wtedy to następuje?
Mogą to być tuleje belki, poduszka amortyzatorów
Offline
sprawdzę kolego twoją teorię w czasie bujania tyłem samochodu.bo jak narazie to tylko w czasie jazdy to zaobserwowałem
Offline
no i byłem koledzy na stacji wymieniłem kolego te tuleje w belce bo fakt były do wymiany a gdy bujam autem dokładnie tyłem samochodu to niestety nic nie piszczy i nie skrzypi.dopiero dzieje się to podczas jazdy po drodze z duża ilością malych dziur lub wypiętrzeń drogi i łat.
Offline