Golf 4 Klub Polska
witam
A więc takie pytanie czy jest z tym tyle problemów czy przebiega to sprawnie. Na różnych forach przeczytałem że to nie jest łatwa sprawa że potrzebne masę rzeczy i tu cytat z jednego:
Turbo ARL/ASZ
Waz cisnieniowy (czerwony) arl/asz
spust oleju arl/asz
linie zasilajaca olejowa (chyba ze dogniesz stara)
kawalek DP z asz/arl do przespawania
N75 podcisnieniowy
Lape podtrzymujaca turbo ASZ/ARL
Dolot do turbo najlepiej asz/arl (ale to wiaze sie ze zmiana takze przeplywki i puszki z filtrem + korekta softu)
Dolot do turbo ahf, asv, alh, axr itp.
Jeszcze gdzieś się doczytałem że trzeba cały układ ciśnieniowy wymieniać razem z tą puszką, ponieważ w AGR nie ma zmiennej geometrii prawda to ?
Offline
W zasadzie trzeba wymienić wszystko - AGR nie ma w zasadzie nic wspólnego z mocniejszymi wersjami TDI...
Offline
Czyli co wyżej wypisane części są potrzebne wszystkie ?
Czy wie ktoś może ile by kosztował ten cały zabieg ?
Offline
Myślę, że niewiele mniej (o ile w ogóle mniej) niż swap...
Samo turbo i program to już ok 2500-3000pln...
Offline
Swap nie wchodzi w grę nie wiadomo w co bym trafił, a przy tym silniku co mam to 100% prawidłowy przebieg (240tys) no i zadbany.
A mam jeszcze pytanie odnośnie końcówek wtrysków 216 bosh czy samemu da rade je założyć czy jest z tym jakiś problem?
I ile bym mógł wyciągnąć koni na przelocie, wtryskach i do tego chip ?
Offline
Swap by ekonomiczniej wyszedł w stosunku to tego co chcesz zmienić.
Wtryskiwacze można samodzielnie wymienić, tylko wcześniej trzeba na nich u pompiarza ustawić odpowiednie ciśnienia.
Wtryski dadzą w granicach +10 km, chip ~ 20-30; przelot przy tych zmianach nie da za dużo,
Offline
Swap też mi chodził po głowie ale to trzeba szukać silnika kompletnego z cała wiązką , a gdzie sie nie zapytam to tylko słupek, osprzęt oddzielnie , następny znowu nie ma wiązki. Rozglądałem się za silnikem ASZ/ARL ale jak by dało na tych wtryskach i programie wyciągnąć te 130 koni to już by mi wystarczyło.
Offline
W AGR na 216 i czipsie da się wyciągnąć ze 120-130KM. Więcej turbo nie da rady...
Po zmianie pompy czy też talerzyka na 11mm, innym turbo i dobrej regulacji, można dziabnąć Ze 140 czy 150KM, ale i tak taniej wyjdzie swapować... Poza tym możliwości PD są większe.
Powtórzę, to co mówię zawsze - nie kupuje się najsłabszych wersji silnikowych (jak 1.4, 1.6 czy TDI 90KM), żeby w jakiś magiczny sposób zrobić z nich demona mocy. To są auta typu "po bułki i spowrotem", a wykrzesanie z nich czegoś to kwestia sporych wydatków i dużego grzebania. Poza tym takie wersja mają - odpowiednio do swoich słabszych osiągów - słabsze hamulce (a rozpędzone żelastwo warto czasem zatrzymać) i inne, czasem drobne lub grubsze różnice.
Jak dla mnie optymalnym wyjściem jest zaczipowanie dziada na te 110KM (w zasadzie zrobienie z niego AFN) i danie sobie spokoju.
Offline
aha dzięki za radę
A jak bym wrzucił do niego te 216 i chip czy będzie to bezpieczne dla sprzęgła i wogóle dla silnika?
Następny gofer napewno będzie 1.8T lub większy, albo coś TDI tylko już z czerwonymi literkami
Offline
mogłem was jeszcze wprowadzić w błąd, szukałem na necie jak sprawdzić numer vin trafiłem na tą stronkę http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/dekoder-vin/ i jak wpisałem pokazało mi że to nie agr lecz ALH. Bo z tyłu gdzie koło zapasowe ta wlepa jest już prawie nie czytelna, i widać było tylko nie kształtne G i na końcu R. Czy by ktoś mógł sprawdzić swój numer vin na tej stronce czy prawidłowo pokazuje ?
Offline
W tym temacie masz info gdzie jeszcze szukać oznaczenia silnika
http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=2977
Offline
W takich dekoderach zdarzają się pomyłki. Skoro na wlepce jest R na końcu i niekształtne G, to raczej i tak masz AGR. Zresztą - oba są 90 konne, a ALH różni się w zasadzie tylko zmienną geometrią turbo.
Offline
Czytałem na jednym forum że turbina podejdzie z ARL bez problemu tylko że trzeba obrócić muszle o 90 stopni.
A jeśli chodzi o oznaczenia silnika to sprawdziłem na obudowie paska i tam nie mam żadnej wlepy , patrzyłem miedzy 3 i 4 cylindrem są tam tylko jakieś numery, wlepa w kole zapasowym nie czytelna więc tylko zosatie ta skrzynia. Wie może ktoś gdzie szukać tego oznaczenia na skrzyni ?
Offline
Tylko do tej turbiny ARL musiał byś dorobić instalacje podciśnieniową sterowania ciśnieniem turbiny bo w AGR jest to inaczej rozwiązane niż w innych TDI
Ogólnie AGR jest chyba najmniej podatnym silnikiem TDI na tuning.
W tym temacie masz info co do zaworków podciśnieniowych, jak po nich rozróżnić wersje silnika
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23441
Ostatnio edytowany przez lukker (2012-08-08 20:20:41)
Offline
Tylko mi narazie chodzi o znalezienie oznaczenia silnika(została tylko skrzynia ). Bo jak sprawdzam na tych dekoderach vin to wyświetla mi się ALH a one właśnie mają sterowanie ciśnieniem.
A podobnież jak zaworek N75 jest z tym białym łepkiem to jest zmienna geometria łopatek prawda to ?
Offline
No właśnie taki mam ale jeszcze bym chciał się upewnić i znaleźć te oznaczenie na tej skrzyni.
lukker wiesz może czy jest gdzieś na widoku czy trzeba szperać i szukać ?
Offline
Może być pod brudem to trzeba zmyć/ zdrapać ewentualnie
W tym temacie masz poglądowe foto
http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=98
Offline
http://forum.octaviaclub.pl/printview.p … 337c8d8ba8 fotka niżej.
mam identycznie to chyba raczej ALH ?
Ostatnio edytowany przez mateusz3566 (2012-08-09 12:17:26)
Offline
no to fajnie czyli już coś można przy nim dłubać
a te ni czytelne litery to może był znaczenia skrzyni biegów http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.htmlmoże nie AGR tylko EGR
Ostatnio edytowany przez mateusz3566 (2012-08-09 14:33:36)
Offline
ALH to taki sam silnik jak AHF/ASV 110KM z tym, że ALH ma wtryski od SDI. Zmieniasz wtryski na te od 110-ki i masz pełnowartościowe 110KM+ pytanko czy faktyczne sama zmiana wtryskow zwieksza moc z 90 na 110 ??
Offline
czyli trzeba zmienić mapę tak?? bo niby z samej mapy moge zrobić 110km to po zrobieniu tego i tego idzie coś wiecej wyciagnąć >?
Offline
ok dzięki dzięki
Offline
o to jedna z wypowiedzi gościa z racingforum :
Spoiler:
Do ALH P&P pasuje ASZ, ARL, BPX (trzeba muszlę zimną o 90 stopni obrócić) po zakupieniu dodatkowo rury gumowej na szybkozłączki, czerwonej od ARL nr VW 1J0 145 822 E - podpinasz wówczas wszystko P&P bez rzeźby.
Prawda to ?
Offline
wypowie się ktoś jeszcze?
Offline