Golf 4 Klub Polska
Witam.
1.9 tDI 115 km seria- chip na 140,5 km
2000 rok
Dawno się nie odzywałem.
Ostatnimi czasy borykam się z problemem przeładowującym turbinę.
Parę miesięcy temu wymieniłem turbo, bo stare się rozsypało- wstawiłem od ARL'a.
Jeden problem polega na tym, że COŚ mi przeładowuje turbinę. Sprawdzone w czasie jazdy pod kompem że za bardzo się kręci niż powinna.
Drugi problem to jest to, że jak zapalę silnik to czasem długo sie palą świece żarowe i od razu jak zapale (też czasem) wskakuje na obroty od razu. Nie wielkie bo co prawda na jakieś 1500, czasem 1200, i tak to różnie.
Trzeci problem to że odczuwam delikatny spadek mocy, że nie tak jak kiedyś 2 bieg i na samym gazie rył na asfalcie. Teraz czasem zaryje, czasem nie ale to chyba wina podłoża.
W czym tkwi problem? Pytam się czy jakoś możecie doradzić?
Turbo sprawne, wiec odpada. Ganiam dosyć często obrotami żeby przedmuchać je.
Zaworek ciśnienia 100% sprawny bo podmieniałem ze sprawnym na pewno i nie ma różnicy wiec jest ok.
Wężyki powietrza wszystkie powymieniałem.
Może przepływomierz rypie wszystkie defekty?
Czekam na odpowiedzi za które będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Offline
Tak. Jak masz dostęp do Vaga to jest możliwość sprawdzenia na ile % jest wciśnięty pedał gazu.
Offline
Co do przeładowywania:
Sprawdzałeś zaworki, wężyki, gruszki,przewody ciśnieniowe, czy turbo nie zapieczone itp?
Co do rosnących obrotów to może być winna jeszcze dawka startowa, ale niech się wypowiedzą jeszcze inni.
Offline
Ja ostatnio miałem problem z obrotami, też jak odpalałem wchodził na 1500. Problem był jak wymieniłem czujnik temperatury, nie złapała jedna zapinka i przy okazji nie dzialal wskazówka temperatury. Po prawieniu oboty w normie.
Offline
Mateusz chaotycznie napisałeś. Czyli rozumiem, że wymieniłeś czujnik temperatury?
Ale czujnik temperatury silnika, cieczy?
Koszt?
Ostatnio edytowany przez kutacso (2013-10-26 00:00:45)
Offline
TAk czujnik cieczy. Za czujnik płaciłem 80zł. U mnie akurat po wymianie nie był zapięty dokładnie, i to powodowało że wchodził na wysokie obroty.
Offline
Wracam do tematu.
Wymieniłem czujnik i jest na razie okej.
Zrobiłem oprócz tego alternator bo łożysko siadło i nie było ładowania. Przy okazji regulator.
Tak jakby wróciła moc bądź to moje mylne wrażenie co do jej utraty.
Offline
Przestał wchodzić na obroty przy starcie ?
Offline
Ja mam taki problem w passacie tyle że PD czujnik wymieniłem a nadal podczas odpalania wskakuje na chwile na wysokie obroty i momentalnie odpuszcza na normalne jałowe.
Zastanawiam się czy sterownik już nie kucnął.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
a co to za pasacik i motor w nim ?
Offline
Jeszcze muszę pojeździć trochę żeby się przekonać czy rzeczywiście to był ten czujnik cieczy.
Oczywiście wysłałem plusika Mateuszowi.
Offline