Golf 4 Klub Polska
Doszły mnie słuchy że lepszy będzie swap na 2.3V5 z oznaczeniem AQN (170 koni) niz 1.8T. Powodem ponoć ma być wysoka żywotność silnika 2.3V5 AQN jest nie do zajechania i bardzo fajnie idzie Za to 2.3V5 150 konny to muł i syf a 1.8T dobry do modów (ponad 200 lekko można wyciągnąć) ale często się sypie. Jakie jest wasze zdanie ?
Offline
A wiesz co kupisz ? Ja swoje auto znam, wiem że buda jest w dobrym stanie i nie skatowana a kupno auta w tym wieku to jednak kupno "kota w worku" - jeżeli bym sprzedawał mojego IV to na pewno bym nie kupował już drugiej IV tylko przesiadka na V albo coś z innej marki (ale tylko niemcy wchodzą w rachubę)
Offline
Oooo-widze,ze masz takie samo radio jak ja mam i wczesniej podawalem na forum
Offline
Bardzo bardzo mi sie spodobało, dobra cena w sklepie - rach ciach i mam Teraz tylko kostki przerobić, podpiąć i gotowe na razie udało mi się po ciężkich bojach wymontować moje stare radio Ps. jak się sprawuje radyjko ? Zadowolony jesteś ?
Offline
Na poczatek radze zamienic strony kabli czyli zolty z czerwonym i czerwony z zoltym-nie bedzie "gubil" zapisanych ustawien radia,korektora itp.
Jak dla mnie to radyjko jest super-moze nie ma wypasionego wyswietlacza korektora (takie "skaczace ceglowki" ),ale to jest najlepszy model sony jaki mi wpadl w rece.Ustaw basy,wysokie tony i sam to zauwazysz
Offline
Tak w tej kostce-sa na takie wsowki bodajze zaokraglone.
Offline
Chodzi dokładniej o to tak ?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ … 95387c6eee
Offline
Pomalu i z rozsadna sila napewno sie rozlaczy-teraz probowalem i rozlaczylem (da rade).Jak tego nie zrobisz,to wyciagajac kluczyk ze stacyjki zresetujesz ustawienia radia (a tak to bedzie na "podtrzymaniu" cos jak komp w aucie).
Offline
Spoko-po to jest forum aby pomagac innym
Offline
Właśnie dziwi mnie jedna sprawa odnośnie lamp z tyłu... Do czasu kiedy miałem stare ori wszystko hulało świetnie a kiedy zmieniłem na led'y prawie wszystko jest idealnie prócz tego jednego nieszczęsnego kierunku prawego z tyłu... Jaki jest tego powód ? Sprawdzałem napięcie z obu stron tym miernikiem z diodą i jest okej więc myślę że to kostka ale czy da rade wstawić nową/ naprawić tą ?
Offline
Niewiem czy da sie wymienic taka kostke,bo nigdy niesciagelem tylnej lampy ale mysle ze da sie cos takiego zrobic.Ewentualnie potraktuj styki takim specjalnym srodkiem w spraju do lepszego laczanie/kontaktu.
Offline
Raczej myslalem o czyms takim: http://www.motochemia.pl/preparat-do-cz … -1182.html
Offline
Nie musi byc to dakladnie od K2-moze byc innej firmy.
Offline
D1ego napisał:
Właśnie dziwi mnie jedna sprawa odnośnie lamp z tyłu... Do czasu kiedy miałem stare ori wszystko hulało świetnie a kiedy zmieniłem na led'y prawie wszystko jest idealnie prócz tego jednego nieszczęsnego kierunku prawego z tyłu... Jaki jest tego powód ? Sprawdzałem napięcie z obu stron tym miernikiem z diodą i jest okej więc myślę że to kostka ale czy da rade wstawić nową/ naprawić tą ?
Ja miałem podobny problem z pozycją i światłem wstecznym, tylko u mnie było spowodowane pękniętą lampą przez co szła wilgoć na oprawkę i całą wtyczkę korozja wpier...
Tutaj masz wtyczki do VAG, numer tylnej prawej 893 971 636.
http://allegro.pl/wtyczka-vw-audi-seat- … 36668.html
Ja u siebie zrobiłem to inaczej, kupiłem 5 konektorków samochodowych tak aby weszły w te piny w oprawce, dosztukowałem 20cm przewodów, konektory na końcach przewodu zabezpieczyłem termokurczką a dosztukowane przewody połączyłem z oryginalnymi za pomocą takiego złącza http://allegro.pl/kostka-wtyk-gniazdo-z … 97767.html. Teraz nie mam z tyłu dyskoteki w lampie a i jest to na pewien sposób rozłączalne dzięki temu złączu
Offline
Dzieki tomek za linka i radę
Kane - coś nie mogę wypiąć tych kabelków z wtyczki, mam wrażenie że one nie są wyjmowalne
A na dodatek końcówki tam gdzie zdejmuje się tą gumową osłonę wyglądają na przylutowane więc wysunąć na pewno się ich nie da i dalej nie próbuję bo boję się ze połamię czy coś
Edit:
Wtyczki poniekąd się ruszają ale tylko delikatnie bo dalszy ruch blokuje ten metalowy pierścień który jest wokół nich a na nim jeszcze te zabezpieczenie gumowe
Ostatnio edytowany przez D1ego (2015-01-02 22:21:21)
Offline
To jest naprawde dziwna sprawa,bo ja w swoich dwoch kostkach od radia nie mialem zadnego problemu aby zamienic miejscami ze zlaczki.
Offline
najpierw musisz cos zjesc bo slabo wyciagasz xD tam nic nie ma przylutowanego na wsuwce jest malutki bolec i on tylko trzyma wsuwke wiec poruszaj na boki i wyciagaj na pewno wyjdzie
Offline
Nie bój się użyć siły chłopie Czasem tak trzeba po prostu
Offline
Dzisiaj w nocy napisalem mu na PW "instrukcje obslugi" zmiany kabli-powinien dac rade
Offline
W moim JVC też musiałem podmienić te dwa kable i trzeba mocniej pociągnąć
Offline
Zamieniłem kable - nie obyło się bez użycia śrubokręta płaskiego i kombinerek U mnie samo wyciąganie nic nie dawało niestety ale zrobione, teraz tylko zmienić kostkę, włożyć radio i gra
Offline
Facet naprawiał mi tą kostkę od kierunku w ledzie, podgiął trochę ten bolec w środku i psiknął K2 ale z miernym skutkiem - dziś znowu przestało działać... Co polecacie zrobić? Bo ja już nie mam pomysłu.
EDIT:
I sprawa nr.2 - czy to normalne żeby golf 1.4 16V podczas trasy ~32 km w dwie strony czyli na oko 65 km spalił ~7 litrów paliwa ? Bo tyle mi dziś spalił, silnik osiągnął temperaturę 90^C (tak pokazywało na kokpicie)... Trochę przeraziło mnie to spalanie
Ostatnio edytowany przez D1ego (2015-01-04 21:48:32)
Offline
Spalanie-wszystko zalezy od temp.zewnetrznej,stylu jazdy,odleglosci,polozenie terenu.Jednak i tak dosyc duze spalanie.
Offline
Nie czytałem tego z kierunkami, ale jeśli z tyłu to kupić nową kostkę albo na szrocie poszukać lepszą moja jest cała zardzewiała i kostka i wkład lampy i w sumie nie działa mi jeden wsteczny ale zbieram siły żeby za to się wziąć. Nie działał mi też kierunek i jak naciskałem stop to się zapalał lałem wd40 i pomogło
Co do spalania moje 1.6 SR pali 7,8 L na sto w trasie (według komputera), w 5 osób w trasie na spot zżarło mi 14L na 100 km przejechanych 1.4 jest jeszcze mniejszym silnikiem, za małym do tej budy i ma 2x więcej zaworów.
Offline
Czyli takie wpier....... paliwa to w takie warunki standard ? Powiem wam ze styl jazdy miałem ostrożny dziś bo okrutna śnieżyca w okolicach Jeleniej Góry i jechałem max 40-50 km/h poza miastem gdzie jest 90. No cóż - może sonda lambda do prześwietlenia ?
Offline
No max 40-50 a jakie obroty miałeś ? można podpiąć pod kompa i zobaczyć czy błędów nie wyrzuca
Offline
Obroty max 2-3 tysiaczki, nie więcej Dlatego chyba jednak założę ten 1/2 FIS mimo iż to trochę kasy mnie będzie kosztować bo tak na prawdę "ch** wie" ile mój gofer pali
Offline
Nie trzeba zakładać 1/2 FISa żeby mieć pokazywane spalanie. Poczytaj o MFA, ja mam 98 rok i oryginalnie o dziwo mam MFA, czyli w zwykłym liczniku w wyświetlaczu gdzie pokazuje godzinę pod obrotomierzem, mogę przełączać na temperaturę zewnętrzną (czujnik w zderzaku za kratką od strony kierowcy u mnie nie działa czujnik do wymiany), spalanie chwilowe, spalanie średnie i coś tam jeszcze. Do tego potrzebujesz na pewno manetkę z przełącznikiem od mfa.
Ja jak będę wymieniać zegary to tylko na immo 3 SE full fis z tym że zmienię sterownik silnika i wyprowadzę magistrale can busa pod licznik, między innymi po to też żeby założy dużą navi org. do Golfa MFD wersja D.
PozdraVWiam
PS.
W google jak wklepiesz MFA w mk4 ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341
Ostatnio edytowany przez Młody Golfiarz (2015-01-04 22:16:03)
Offline
U mnie MFA zapewne nie ma bo nie wiem czy idzie zmienić pod obrotomierzem z godziny na spalanie (co bym osobiscie wolał). A jeżeli tego nie mam to pytanie brzmi - ile kosztowałoby zrobienie MFA ?
Offline
Masz rok produkcji 98, wiec na 100% nie masz magistrali CAN, czyli nawet jakbyś chciał założyć 1/2 FIS czy Full Fis to musiałbyś zmienić sterownik/komputer silnika i z niego wyprowadzić jeden kabelek pod licznik chyba że dorwałbyś licznik 1/2 FIS bez CAN ale te są dużo droższe dla przykładu full fis jest teraz na allegro za 400 zł bez can. FIS to też tak jakby MFA tylko nowszego typu.
Jeśli wystarczy Ci MFA starszego typu czyli tak jak ja mam pod obrotomierzem no to pozostaje kupno manetki wycieraczki z przełącznikiem pod MFA (wiadomo trzeba ściągnąć poduszkę powietrzną, odkręcić kierownice i wymienić połówkę przełącznika), i wyprowadzenie 4 kabelków no i oczywiście licznik z MFA który jednak nie będzie aż tak drogi . Do tego jak chcesz mieć pokazywane spalanie to jeden kabelek ze sterownika silnika no i jak chcesz mieć temperature to kolejny kabelek. Później zakodowanie kluczyków i masz
PozdraVWiam
PS.
Tu masz prawie komplet 1/2 FIS http://allegro.pl/vw-golf-iv-manetka-pa … 42124.html z tym że ma CAN-a za drugą 100 kupisz sterownik silnika z CANem jeden kabel i prawie jest
Ostatnio edytowany przez Młody Golfiarz (2015-01-04 22:58:52)
Offline
Panowie pytanie do was - naprawiłem kable które szły tam przy tych pneumatycznych podnośnikach od klapy bagażnika (te po prawej stronie) które odpowiadają za podgrzewanie tylnej szyby i otwieranie centralnego zamka z kluczyka. Otóż problem tkwi w tym że gdy przekręcam kluczyk w drzwiach od strony kierowcy to otwierają się drzwi od kierowcy, pasażera i słychać charakterystyczny dźwięk otwierania zamków z przodu oraz z tyłu - w bagażniku. Niestety mimo tego dźwięku nie mogę otworzyć bagażnika, muszę ręcznie kluczykiem przekręcać Wiecie co może być przyczyną ? Kable git, ja osobiście stawiam na elektromagnes w zamku ale czekam na wasze opinie
Offline
Zejdz do autka-otworz drzwi od strony kierowcy,potem podejdz do bagaznika otworz je wyciagnij kluczyk,zatrzasnij klape (powinna byc dalej otwarta),podejdz do drzwi kierowcy zamknij autko i klapa tez powinna sie zamknac.Nastepnie otworz centralnym u kierowcy i klapa tez powinna byc otwarta.
Offline
Niestety, bagażnik się nie otwiera - jest tylko dźwięk jak przy otwieraniu/zamykaniu zamka ale nic więcej W każdym bądź razie mechanizm działa, ponieważ jest dźwięk otwierania ale nie otwiera zamka : <
Offline
a może mechanizm spadł bo z tego co kojarzę tam jest takie cięgno nie ? może ono spadło jeśli mówię źle proszę mnie poprawić
Offline
Nie znam się aż tak, ale popieram zdanie kubola.. Ja bym tam rozkrecił to i popatrzył czy czasami taka jakby 'sprężyna' nie spadła ze swojego miejsca. Nie wiem czy to wystepuje też w golfie jeśli nie to przepraszam za mylne wywody..
Offline
Wszystko co chciałem na razie ponaprawiane (post pierwszy zaktualizowany ) - kane, to radio bardzo fajnie gra a podbicia bassów nawet na fabrycznych głośnikach MK IV robią robotę
Ps. Świeci mi się kontrolka (zawsze!) ludzika z zapiętymi pasami. Co to oznacza? Znajomy mówił że mogła się rozpiać/uszkodzić kostka od poduszek pod fotelem kierowcy
Offline
Sprawdz ta kostke pod fotelem i podjedz na kompa-usunac blad vagiem (jak podlaczysz kompa bedziesz wiedzial co mu dolega).
Offline
w 3D od przesuwania/skladania foteli czesto kostki sie wypinaja ja tak mialem teraz juz nie mam bo nie mam ich wpietych w fotel hahahaha
Offline
D1ego napisał:
... kane, to radio bardzo fajnie gra a podbicia bassów nawet na fabrycznych głośnikach MK IV robią robotę ...
Przeciez napisalem pozytywy Tobie o tym radyjku-po co mialbym klamac (wystarczy ze wczoraj zostalem nazwany dzieckiem (od dzieciaka z forum) mimo ze juz prawie 36 na karku).
Co z ta kontrolka poduszki? Zrobiles?
Offline
Zrobione, okazało się ze trzeba było poprawić kostkę pod fotelem a to pukanie z tyłu auta po prawej stronie to był amortyzator - został wymieniony i nic już nie stuka a autko zrobione już tak jak mówiłem zamki działają, bagażnik też i podgrzewanie tylnej szyby też Jednak radio z dobrą muzajką i podbiciem bassów daje mi największą frajdę
Offline
Jakiej firmy kupiles tylne amory?
Offline
Ja w lipcu 2014 sam wymienilem swoje 12-letnie ory na sachs.
Offline
Na prawdę nie wiem, ale nic nie stuka ani przy dziurach ani przy ostrym wchodzeniu w zakręty itd więc jest dobrze, jestem zadowolony bo zrobił to tanio i posprawdzałem wszystko i zrobił to o co go prosiłem Już wiem gdzie będę dawać auto, bo do tamtego faceta nigdy już nie oddam auta
Offline
D1ego napisał:
Zrobione, okazało się ze trzeba było poprawić kostkę pod fotelem a to pukanie z tyłu auta po prawej stronie to był amortyzator - został wymieniony i nic już nie stuka a autko zrobione już tak jak mówiłem zamki działają, bagażnik też i podgrzewanie tylnej szyby też Jednak radio z dobrą muzajką i podbiciem bassów daje mi największą frajdę
wymienil ci jeden czy oby dwa z tylu ??
Offline
Chyba magik wie,ze wymienia sie parami
Offline
kane napisał:
Chyba magik wie,ze wymienia sie parami
nie musisz mi tego mówić jestem po samochodowce tylko d1ego tak napisał jak by mu mechanik wymienił tylko jeden
Offline