Golf 4 Klub Polska
Witam,
Po przygodzie z lanosem, mercedesem 190, lancia kappa (2.4 tds i 2.0 noPb), bmw E39 528 przyszła pora na coś ze stajni VW. Zdecydowałem się na sweter ze względów oszczędnościowych, miało być tanio i pakownie. E39 - mega dużo frajdy z jazdy i mega duże koszty utrzymania (piszę tu o utrzymaniu auta niemłodego w stanie tip-top a nie o druciarstwie i naprawianiu auta na chińskich zamiennikach). Także wybór padł na golfa 1.6 SR (AKL) w wersji Variant z polskiego salonu. O dziwo szpachli nie stwierdzono, rdza na tym aucie nie występuje. Auto dostało strzała w tylni zderzak (pod zderzakiem wszystko ok.)
- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 1999 (30.12 :grin: )
- Kolor: srebrny
- Pojemność: 1.6 SR
- Moc: 101KM AKL
- Wersja: nie mam bladego pojęcia na pewno wyjdzie później
Wyposażenie:
-skórzana kierownica trójramienna (założona zaraz po zakupie.)
-centralny zamek z alarmem (alarm dokładany )
-el. szyby i lusterka
-podgrzewane lusterka
-climatronic
-4 x airbag
-światła przeciwmgielne
-czujniki parkowania tył (dołożone zaraz po zakupie )
Plany względem auta:
- założyć lpg
- pomalować luterko i tylne listwy
Modyfikować auta nie zamierzam, ma mnie wozić z punktu A do punktu B
Co do kwestii mechaniki ciężko mi się teraz wypowiedzieć bo autem zrobiłem 400 km ale w pakiecie startowym sweter dostał:
- nowy rozrząd (pasek bosha, rolka INA, pompa Dolz)
- świeży płyn chłodniczy
- nowe tuleje wahacza (delphi)
- nowe gumy stabilizatora (delphi)
- szlif tarcz (tarcze były nowe ale pioruńsko krzywe
- gwintowanie osadzenia prowadnicy zacisku hamulca (musiałem dotaczać prowadnicę bo gwintu już niestety nie było)
- regulacje mechanizmu zmiany biegów (choć 1 nadal według mnie ciężko wchodzi)
Co od zakupu zrobiłem :
wymieniłem przekaźnik wycieraczek ... w końcu działają jak trzeba
naprawiłem oświetlenie schowka ... ktoś kto wymyślił patent z tą sprężynką w lampce powinien dostać po pupie
wymieniłem klamkę tylnej klapy
podłączyłem głośniki w przednim lewym boczku ... nie wiedzieć czemu kostka nie była podłączona
muszę przyznać że demontaż boczka jest banalnie prosty i szybki. W porównaniu do kappy czy E39 poszło jak po maśle. :wgore:
założyłem gumowe Petexy - jest moc
wyczyściłem wnętrze, w ruch poszedł APP tanzi i chyba z 3 razy wodę zmieniałem a raczej gnojówkę bo ciężko nazwać to wodą ... a nie wyglądało na taki syf
wymieniłem wycieraczki
nie poradziłem sobie natomiast z oświetleniem bagażnika. Żarówka sprawna, kable całe a oświetlenia brak stawiam na zamek - słusznie ??
A tak na dzień dzisiejszy wygląda auto :
Offline
U mnie też problem z tym oświetleniem bagażnika,jak będę miał czas to tam zerkne, w zamku pewnie coś nie tyka. Szerokości
Offline
Zauważyłem że cieknie mi płyn chłodniczy, niestety sączy się z chłodnicy (dokładnie z lewego dolnego narożnika ) Pytanie... jako że mam klimatyzacje rozumiem że mam także 2 chłodnice - od wody i klimy, Czy żeby wymienić tą od wody muszę ruszać tą od klimy ? Jeśli tak to czy układ się rozszczelni ?
Drugie pytanie jakiej chłodnicy szukać a czego unikać ? I trzecie dam radę wymienić sam bez kanału ??
Offline
Ogólnie duuużo łatwiej jest spuścić gaz z klimy i wymontować cały zestaw.. Klima, woda i wentylator i na stole to rozkręcać a inaczej no to ostro ciężko i idzie coś popsuć, połamać itd..
Jak cieknie w tym miejscu to chłodnica zgniła.. Standard
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
3 godziny zabawy na świeżym powietrzu i chłodnica zmieniona. Chłodnica od klimy nie ruszana. Jakby coś służę pomocą ale generalnie wsparłem się tymi dwoma filmikami :
demontaż zderzaka :
demontaż chłodnicy :
Offline
Mały progres...
- maty w lusterkach wymienione - grzeją jak się patrzy
- kupione nowe goodyear vector 4seasons (zobaczymy jak się ten misz masz sprawdzi)
- założony gazior
- wpadłu ori vw kołpaxy (ale coś mi się zdaje że są od passata )
- wymienione diody od podświetlenia przebiegu i zegarka (kutwa ale to maleństwa są )
Offline
Dziś na blacie strzeliło :
Offline
Dziś do auta wskoczył ori podłokietnik
Oraz wymieniłem w końcu lusterko na odpowiedni kolor
Offline
Goldi, mam pytanie odnośnie pewnego tematu. Mianowicie:
Goldi_Cz-wa napisał:
Mały progres...
- wymienione diody od podświetlenia przebiegu i zegarka (kutwa ale to maleństwa są )
Sam wymieniałeś te diody, ciężko to ogarnąć? Też mnie to czeka ponieważ, ta od zegarka ledwo ledwo co świeci
Pozdrawiam.
Offline
Co do podświetlenia bagażnika warto sprawdzić kostkę, która znajduje się pod tapicerka pod zamkiem
Offline
Chrzanek napisał:
Goldi, mam pytanie odnośnie pewnego tematu. Mianowicie:
Goldi_Cz-wa napisał:
Mały progres...
- wymienione diody od podświetlenia przebiegu i zegarka (kutwa ale to maleństwa są )Sam wymieniałeś te diody, ciężko to ogarnąć? Też mnie to czeka ponieważ, ta od zegarka ledwo ledwo co świeci
Pozdrawiam.
Wymieniłem sam ... Nawet swojego czasu spdzedawalem tutaj na forum diody takie jak występują w liczniku mogę sprawdzić czy jeszcze mi jakieś zostały bo poszły jak świeże bułeczki
Offline
Jaaworski napisał:
Co do podświetlenia bagażnika warto sprawdzić kostkę, która znajduje się pod tapicerka pod zamkiem
Kostka jest w porządku, mikrowłacznik szlak trafił (rozebralem go ale nie było szans żeby go zreanimowac. Dolozona krancowka daje rade i póki co nie mam z nią problemu
Offline
Goldi_Cz-wa napisał:
Wymieniłem sam ... Nawet swojego czasu spdzedawalem tutaj na forum diody takie jak występują w liczniku mogę sprawdzić czy jeszcze mi jakieś zostały bo poszły jak świeże bułeczki
To możesz mi sprawdzić, czy posiadasz takie diody
Offline
Żeby nie było zbyt kolorowo maglownicę szlak trafił Magiel już zregenerowany a ja biedniejszy o kilka stówek
Offline
Jakaś czarna seria... Najpierw maglownica, później łącznik elastyczny wydechu a wczoraj termostat powiedział pa pa Termostat wymieniłem sam i niestety nie obyło się bez demontażu alternatora Śruby od obudowy nie chciały się prosto wkręcić przez chusteczkowy dostęp (zwłaszcza do śruby dolnej)
Demontaż alternatora naprawdę ułatwia pracę i gdybym od razu zdecydował się na ściągnięcie paska napinacza i altka zaoszczędził bym 2 godz i jakieś 4 litry płynu
Offline
Goldi_Cz-wa napisał:
Demontaż alternatora naprawdę ułatwia pracę i gdybym od razu zdecydował się na ściągnięcie paska napinacza i altka zaoszczędził bym 2 godz i jakieś 4 litry płynu
Potwierdzam! U siebie dokładnie to samo przerabiałem
Offline
Po roku posiadania, porobiłem w końcu jakieś konkretniejsze zdjęcia gofra :
Offline
Przyjemne kombi
Offline
Chrzanek napisał:
Przyjemne kombi
Po czesci sie zgadzam lecz mi osobiscie karawany (tak nazywam kombi) bardzej sie podobaja bez relingow ale kazdy wlasciciel karawane ma swoj indywidualny gust/style ktory nalezy uszanowac.
Offline