Golf 4 Klub Polska
Witam
Panowie chciałbym wymienić przewody zapłonowe ale za cholerę nie mogę zdjąć końcówek z cewki zapłonowej:-( Wie ktoś jak to ogarnąć??
Offline
Weź kombinerkami zrusz przewody, pokręć nimi i wtedy wyjmuj. Skoro wymiana na nowe to i kombinerkami je możesz pociągnąć bo nie masz co się bać, że je uszkodzisz. Są zassane te przewody
Offline
Dobra a cewka nie dostanie w dupę? Bo wtedy koszt bedzie dużo dużo wiekszy:-)
Offline
Nieee, jej nic się nie stanie. Musisz po prostu je zruszać, przerabiałem to samo u siebie jakiś miesiąc temu
Offline
Kolego a może podpowiesz coś w temacie który mnie męczy od jakiegoś czasu? Mianowicie chodzi o to że stojąc na biegu jałowym silnik co jakiś czas tak szarpnie. jest to nie regularne i ostatnio coraz częściej odczuwalne. Obrotomierz stoi w miejscu ale VAG pokazuje wahnięcia o ok 40 obrotów. Z 800 na chwilkę na 760 i zpowrotem 800. taki skok trwa dosłownie ułamek sekundy jakby zapłon gdzieś wypadł i powtarza się nie równomiernie.
Offline
Przepustnica była czyszczona u Ciebie?
Offline
no właśnie nie, będe musiał się chyba za to zabrać. Myślisz że to może być przyczyną?
Offline
W pierwszej kolejności zrobiłbym właśnie czyszczenie przepustnicy
A jak z kablami, zdjąłeś?
Offline
To czyszczenie zostawie na kolejny weekend, a kable jak siedziały tak siedzą. Zastanawiam się czy te cholery nie są jakoś wkręcane, chociaż oglądałem cewke w sklepie i powinno być na wcisk.
Offline
Nie, raczej nie są wkręcane, a raczej niepowinny być. Nie bój się użyć siły. Jak dawno nie były ruszane, to mogły się cholery zasiedzieć na tej cewce. Ja swoje też całkiem konkretnie musiałem wręcz wyrywać z cewki
Offline
dobra to w weekend wielka operacja wymiana kabli, czyszczenia przepustnicy i uszczelek kolektora dolotowego:-) W sobote wieczorem dam znać jak operacja.
Offline
Kolego, jak probujesz wyjac przewody to ciagniesz za nie ? Bo jak lapiesz kombinerkami to przy samej cewce o te "lebki" mocno sciskasz i tak jakbys chcial sloik odkrecic albo butelke jak sa zapieczone, i probujesz ciagnac krecac uzywaj wiecej sily bo cewce sie nic nie stanie a kable i tak ida w kosz. Co do przepustnicy to pamietaj zeby ja wyczyscic na clear bardzo dokladnie i najlepiej potem przedmuchac powietrzem (bynajmniej ja tak slyszalem) i musisz pamietac ze po zalozeniu wyczyszczonej juz przepustnicy Twojemu golfowi moze odwalac na biegu jalowym w sensie ze oboty moga skakac moze trzymac obroty itp, bo on sie albo samoczynie zaadaptuje albo bedziesz musial to vagiem zrobic. pzdr
Offline
no za kable ciągnąłem, kręciłem nimi, szarpałem i nic. a adaptacje sobie zrobię bo w zeszłym roku kabelek kupiłem więc nie ma problemu. dzięki za rady, na pewno się przydadzą.
No i operacja czyszczenia przepustnicy się powiodła. Troszkę syfu było ale wypucowałem na lustro. Dodatkowo wymieniłem jakiś wężyk od odmy z dziurą jak kciuk co też mogło mieć wpływ na pracę silnika. Przepustnica czysta,zaadaptowana i jest lepiej bo szarpnięcia choć dużo delikatniejsze i rzadsze to jeszcze się zdarzają. Przewodów nie wymieniłem bo okazało się że nowe nie będą pasować i musiałem nowe zamówić. Po podłączeniu pod kompa i zaadaptowaniu troszkę poszperałem w funkcjach i tak sprawdzałem każdy kanał i jedna rzecz zwróciła moją uwagę. Mianowicie w 01-Engine --> 08 Mass Blocks --> Group 16 znalazłem 4 pola w których było podane w Voltach 1 -660V 2 -680V 3 -800V 4 -800V. I teraz pytanie czy to jest napięcie podawane na świece?
Ktoś coś pomoże?
Ostatnio edytowany przez MarcinSkaza (2015-03-06 07:59:58)
Offline
Ktoś coś wie i pomoże? Ja akurat nie ogarniam
Offline
Wiec tak. Zasięgnąłem języka i ponoć te wartości wskazują napięcie na wtryskach. I tu mote małe sprostowanie bo napięcie wynosiło 1 -0.660V 2 -0.680V 3 -0.800V 4 -0.800V wiec są to mV a nie V tak jak wcześniej pisałem. i w zasadzie wychodziło by że 3 i 4 wtrysk nie daje rady dlatego ma podniesione napięcie i tym samym czas otwarcia. Są jakieś sposoby na sprawdzenie wtryskiwaczy?
Offline
Hej . troche odgrzewam post ale mam pytanie , ma ktoś schemat zakladanie kabli zapłonowych do golfa 4 1.4
Offline