Golf 4 Klub Polska
Witajcie,
Mam wielki problem z moim MK4 ...
Auto szarpie, nie równo pracuje i od wczoraj chodzi tak jakby na 3 cylindrach ...
Dziś zmieniłem świece na nowe ( dzieki Kajor ) i dalej to samo ...
Dodam, że przewody mają może z miesiąc - NGK tak jak świece .
Przy okazji zmiany świec postanowiłem sprawdzić co się dzieje pod puszką filtra ... oczom nie uwierzyłem ...
Cały filter w oleju , przepustnica pokryta filmem olejowym ( tak powinno byc ?? )
Na dodatek z odmy wyleciał porządnej wielkości glut tak jakby " masła "
Check się nie zapala , auto pracuje jak Tico .. a gdy włączę światła i klimatyzację potrafi zgasnąc ...
Olejem też nie grzeszy ...
Pomocy
Offline
a co z odmą ?? zatkała się wypluło zimmering na wale i łapie lewe powietrze?
kurde no ciężka sprawa wyczysć przepustnicę .przepływkę też jak masz.
Offline
aha odpal auto bez korka albo załatw se drugi i wywierć dziurke w nim zeby podciśnienie ze skrzyni korbowej ładnie wychodziło
Offline
Maxi , chodzi Ci o korek wlewu oleju ??
A z tą odmą to przez przypadek tak wyszło bo ściągnąłem ją z ciekawości i normalnie jakas para z niej leciała , a jak zatkałęm to auto zaczeło się bardziej dławić to puściłem i wy**bało tą maź ...
Czy to może byś wina rozrządu ?? przyznam się , że od kiedy go kupiłem to nie było nic przy rozrządzie ruszane ...
Offline
tak korek to ta maź i jak przytkałeś palcem i dmuchało ci to znaczy ze to nie to ....
ale i tak bym zainwestował w korek
a co do rozrządu to nie pomogę bo nie mam pomysłu
Offline
I dziś znow się to stało ... auto stało całą noc i po odpaleniu zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku padaka
Auto zachowuje się jak w trybie awaryjnym , check nic nie wykazuje , przy rozgrzaniu się silnika obroty falują 500 - 800 aż całą budą trzęsie ...
Byłem u znajomego mechanika to powiedział mi, że mam nadpalone gniazda zaworów ssących czy coś w ten deseń , w każdym bądź razie coś z głowcią ..
I teraz pytanie , czy to jest możliwe ??
Chcę się poradzić bo nie wiem czy on chce na mnie zarobić czy po prostu to jest to ...
Offline
Chłopaki pomocy !!
Mam dość tego złoma ...
Dziś zauważyłem w zasadzie usłyszałem przy jeżdzie na 3, 4 przy dodawaniu gazu jest taki rumot metaliczny od silnika ...
Na wolnych nie słychać , przy szybkim przyśpieszaniu tez nic ... dopiero jak dostaje obciążenie ...
Złożę wszystko do kupy :
- Auto pali jakby na 3 garkach
- Szarpie
- Obroty strasznie falują aż trzęsie budą
- Check nic nie wykazuje
- Po włączeniu klimy i świateł potrafi zgasnąć
- Odgłosy metalicznego stukania podczas jazdy
- Gdy faluje nieraz ciężko wrzucić bieg
Ktoś coś podpowie , bo mam juz serdecznie dość
Offline
Dostałem cholernie złą wiadomość od mechanika ...
Sprawdził kompresje na cylindrach i wyszło
1 - 12
2 - 12
3 - 12
4 - 3
I teraz nie wiem czy to wina pierścieni czy czego innego .
Powiedział też , że na jednym cylindrze są wypalone zawory ssące ..
FUCK !
Offline
Na 80 procent wydmuchało uszczelke pomiedzy kanałami i cisnienie wali.A co do zaworów to bym nie stawiał na wypalenie bo to długo trwały zabieg , z dnia na dzień by auto było słabsze .Bynajmniej tak mi sie wydaje.
Offline
Dziwne, bo z reguły wypalone są zawory wydechowe...
Tak czy siak bez zdjęcia czapki się nie obędzie - wywalona uszczelka pod głowicą lub/i nieszczelne zawory. Stawiam na uszczelkę, bo przy zaworach dawałoby jednak wyższe ciśnienie i różnica nie byłaby tak duża między cylindrami (równomierne zużycie).
Offline
Zawory ssące raczej nie bardzo, ewentualnie maja luzy na prowadnicach ale to nie ma wpływu na kompresje .jeszcze jest jedno rozwiązanie pękła głowica . Masz do zdjęcia głowice i oby to była tylko uszczelka ,tylko pamiętaj jak robisz zabieg zdjęcia głowicy to daj ją do planowania przed montazem nowej usczelki.
Offline
Hmm .. może i wydechowe te zawory
Dodam , że auto słabło od dłuższego czasu , przy większym obciążeniu było słychać tępy metaliczny dzwięk , takie klekotanie ...
Co do planowania to ma się rozumiec.
Przy okazji zdjęcia głowicy będą wymienione uszczelniacze i sprawdzona cała reszta.
Auto ma 215 tyś przebiegu i od czasu zakupu ( marzec 2010 ) były problemy z falowaniem obrotów i w.w spadkiem mocy.
Ostatnio edytowany przez Muszka (2011-12-09 20:00:56)
Offline