Golf 4 Klub Polska
Witam.Proszę o cierpliwość,troszkę się rozpisze,ale zależy mi na problemie.Jestem początkującym,że tak to określę mechanikiem i dopiero zaczynam się tym poważnie interesować.Wiadomo wiedza się przyda,a że jestem z zawodu mechanikiem,lecz nie samochodowym to myślę,że zajarzę co nieco.Dlatego proszę o porady i bezcenne wskazówki.
Jestem troszkę zaniepokojony pracą mojego auta.Posiadam wersje 1.9 TDI 110 koni AHF. Z początku jak go zakupiłem śmigał aż nie chciało się z niego wychodzić..Silnik pracował jak nowy,wszystko pięknie świszczało,było przyspieszenie,teraz nie ma tego czegoś...
Z 7 miesięcy temu padło mi turbo,a mianowicie do roboty była kierowniczka,czyli objaw był taki : obroty do 2000 a pózniej spadek mocy czyli tryb awaryjny.Jeździłem tak sporo czasu (wiem zaniedbałem). Po regeneracji doładowanie powróciło i już mogłem się cieszyć z tego przyspieszenia jakiego oczekuję się ze sprawną (właśnie czy do końca sprawną) turbina?. Po parunastu kilometrach stwierdziłem i chyba już słusznie, że auto nie ma tej zrywności jak kiedyś.Jeździłem tak jeszcze parę miesięcy,bo myślałem,że może mi się tylko zdaje,lecz jednak chyba nie.
Po drodze wymieniłem rozrząd,sprawdziłem wtryski,wymieniłem ten główny (nr 3),tzn nie ja tylko mechanik.Wymieniłem filtr paliwa.olej,filtr oleju,powietrza.Co najlepsze,przy tych zabiegach mechanik sprawdził mi intercooler i wylał z niego z pół litra oleju,tak twierdził,lecz nie mógł sie określić dokładnie co może być przyczyną.Polecił mi wybranie się do jakiegoś dobrego warsztatu który podejdzie do tego fachowo i szybko zdiagnozuje.Trochę poczytałem,posprawdzałem,popytałem się mniej więcej gdzie węszyć.
Dzisiaj sprawdziłem z kolegą wężyk od odmy,wąż dolotowy do turbiny i z turbiny do intercoolera. Zauważylismy olej,tzn widać,że coś tam się dzieje.tylko nie mam pojęcia co.
Chciałbym mniej wiecej wykluczyć elementy które nie będą miały z tym nic wspólnego i określić podzespół /część przez którą tak się dzieje.Czy to turbina wciąga olej?Skąd on by się tam wziął w pierwszej kolejności?Czy to jakiś zawór?Gruszka?Może jeszcze coś innego,może jakas pierdoła...Nie wiem czy to ważne ale auto chodzi głośniej,ja na pewno to odczuwam,ale nie ma az takiej paniki.Możliwe że to przydatna wskazówka.
Zapraszam do dyskusji,temat dość ważny ponieważ zależy mi na aucie.Postaram się pomóc jak najlepiej i mam nadzieje,że Wy mi również
Offline
Na początku to wypadało by się przedstawić, pokazać swoje autko i trochę się poudzielać, a nie z bombki od razu chcesz konkretych odpowiedzi i zerkasz na forum, tylko jeśli masz problem, no ale okej. Czyli wnioskując po tym co przeczytałem borykasz się z problemem że po regeneracji turbo twoje auto słabiej jedzie i wciąga ten cholerny olej. Hmm, sprawdzałeś gruszkę, jej stań czy wszystko jest ok? Sprawdzałeś węże od podciśnienia wszystkie czy nie są przytarte i niema mikordziurek, przez co nie zbiera się tak jak kiedyś bo powietrze ucieka. Przyczyn jest dużo, aczkolwiek z tym olejem to za bardzo ci nie pomogę, może ktoś inny.
Offline
Jezeli golf nagle zaczal glosniej,to typuje na "szklanki".Co do wycieku oliwy to prawdopodobnie uchodzi przez odme ktora łaczy sie z rura od filtra powietrza i idzie do sprezarki (zimna strona turbiny) gdzie jest dmuchana do intercoolera (najnizej polozony punkt ukladu doładowania/dolotowego i tam sie zbiera do czasu jak mu mocniej depniesz i poleci na tloki i masz rozbieg murowany.Proponuje zalozyc sobie to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424
Offline
#Dandusiek trochę nie rozumiem Twojego początkowego problemu,ale ok.Już lecę zrobić jakąś fotę auta i będę tracić czas na uploadowanie go tutaj...Mi się wydawało,że jesteśmy na forum i po to ono jest.porozmawiać,zgłosić swój problem,czy jest się za pierwszym razem czy też po dwudziestu postach.Zalogowałem się tutaj,ponieważ jak dla mnie jest problem z autem i nie będę owijał w bawełnę,a że mam golfa to myślę,że będę tu witał dość często na forum i jeszcze zdążymy się poznać...(mam nadzieję,że teraz nie uraziłem,ale tak to widzę)
Wracając do tematu.
Wydaje się,że wężyki sa ok.Jeśli chodzi o gruszkę to jak sprawdzić czy działa ona prawidłowo?
Jaka jest funkcja oil catch tanku?Rozumiem,że wyłapywanie oleju z odmy na chłopski rozum,ale w jakim celu i co może byc nie tak z odmą?Może od razu wymienić?
Offline
Wesley napisał:
... Jaka jest funkcja oil catch tanku?Rozumiem,że wyłapywanie oleju z odmy na chłopski rozum,ale w jakim celu i co może byc nie tak z odmą?Może od razu wymienić?
Odma=odpowietrzenie korbowodu.Masz uszczelnienie/oringi do wymiany a to $ wiec O.C.T. jest tanszy.Gruszka/sztanga turbiny powinna swobodnie wchodzic w silownik okolo 2cm jezeli jest mniej lub ciezko chodzi to geometria jest zapieczona i to moze byc powodem spadku mocy.
P.S. po prostu uzupełnij profil zeby nikogo to juz niekłuło
Offline
Dandusiek nie potrzebnie wszczynał całą awanturę, bo chłopak normalnie się przywitał na forum od razu jako pierwszy post.
Zanim zaczniecie go oceniać sprawdźcie sami, Dandusiek, to słowa do Ciebie...
Offline
"Chrzanek" my to wiemy,bo grzecznie go przywitalismy,ale ja tam nie bede nikogo prostowal bo potem jakis mod znowu mi napisze "zbedna dyskusja" i po co mi to ...
Offline
Oj chlopaki chlopaki xD
Kolego wracajac do tematu, czy masz zalany olejem egr ? Jak polozysz sie patrzac na samochod lewa lampa ( od strony pasazera) To na laczeniu icka z turbina (rur) jest mokro ? Co do spadku mocy sprawdz vacum , w tym dziale co teraz piszesz jest zalozony przeze mnie temat "TYKANIE", tam od tykania doszedlem do vacum - problem mojego spadku mocy. Jesli jakies pytania zapraszam na pw
Offline
Adrian-nasze golfy juz troche lat maja,wiec w egr, icku zawsze bedzie mokro od oliwy-teraz tylko pytanie ile tego jest.
Offline
Zwracam honor, także spoczko. Po napisaniu posta widziałem że się przedstawiłeś lecz nie mogłem już go usunąć, mniejsza bo nie o to tutaj chodzi, są ważniejsze sprawy - nasze auta:P Co do sprawdzenia gruszki, to jest na to parę sposobów. Możesz odpalić auto i obserwować ruch sztangi jaki jest, najlepiej chyba to zobaczyć od spodu, bo z góry troszkę cięzko u nas w golfach, polecam ci tutaj zobaczyć jak to ma wyglądać
https://www.youtube.com/watch?v=jkqjZunzPKw
Drugi sposób o jakim się dowiedziałem to jest wyciągnięcie przewodu z zaworu n75, ten od podciśnienia tzn. ten co idzie od zaworu aż właśnie do tej gruszki i zassaniu go skrzykawką, wtedy też możesz obserować ruch sztangi i zobaczysz czy odchyla się czy stoi w miejscu, ja mam akurat taki przypadek że gruszka ciągle mam na doładowaniu, dlatego też mam moc ale przy 140km/h tryb awaryjny, czyli podsumowując zapieczona gemoteria z tego co mi mechanik mówił, bo obserwowaniu gruszki właśnie, na to wygląda że nie poruszałą się ona w cale
Trzeci sposób to podpięcie pod vaga i masz programik, zmieniasz tam w ustawieniach na temat gruszki i wymuszasz jej otwieranie i zamykanie tzn góra dół, gdzies na forum w dziale właśnie tym silniki diesla powinno to być opisane co w programie trzeba zmienić.
Mam nadzieje że pomogłem, szerokości i powo
Offline
Offline
Trochę tego jest,dzięki Panowie za podpowiedzi,niedługo udam się do pewnego magika,zobaczymy co powie.Musze zmierzyć ciśnienie w cylindrach też.Ostatnio podczas pracy silnika odkręciłem korek od wlewu oleju i tańczył jak wariat.Coś tam sie dzieje niedobrego,może jakieś uszczelniacze poszły i może dlatego odma mi olej przepuszcza i dalej jest to co sam widziałem-wszędzie oznaki oleju.Martwi mnie to,mimo ,że auto jeździ.Oby sie nic poważnego sie nie stało podczas jazdy na ciut większych trasach...Jak myslicie?
Zabiore się do sprawdzenia egr,ale nie wiem czy mi się uda,bo ze mnie nowicjusz troszkę.
Offline
Tutaj masz taka dłuzsza pomocna litanie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803 do naszych klekotow
Offline