Golf 4 Klub Polska
Witam.
Jestem nowy proszę o pomoc i wyrozumiałość. Posiadam golfa 4 z silnikiem FSI 110 km 2002r. 180 tyś przebiegu. Po wymianie rozrządu wraz z pompą mam problemy z płynem chłodniczym, mianowicie ucieka. Na początku sądziłem że spowodowane jest to zaciskiem przy zbiorniku bo zauważyłem że z tego miejsca leci więc zacisnąłem zacisk i było ok przez pare dni, natomiast przy dłużej jeździe zauważyłem że znów się przedostaje płyn i uciekać musi gdzieś pod zbiornikiem płynu chłodniczego ponieważ tam w tamtych okolicach są ubytki w postaci zgromadzonych śladów płynu. Postanowiłem zabrać golfa do warsztatu tam powiedzieli mi szokującą informację że jest to wina termostatu, naturalnie że trzeba go wymienić bo chłodnica nie dostaje płynu i najlepiej abym go zostawił to zrobi gdyż inaczej silnik padnie, wszystko byłoby ok gdyby nie dziwne porady mechanika... sam termostat kosztuje ok. 50-80 zł natomiast mechanik twierdzi że w tym modelu nie da się wymienić samego termostatu tylko należy wymienić go wraz z obudową gdzie również znajduje się czujnik i jest to koszt w granicach 430 zł, no ale przecież nikt nie sprzedawałby samego termostatu gdyby nie można było go wymienić... druga sprawa to to że temp silnika nigdy nie przekroczyła 90 stopni a chyba gdyby chłodnica nie dostawała płynu to by silnik się przegrzał prawda? Dostałem też info że silnik już nie raz się przegrzał... Wydaje mi się że w zbiorniku wyrównawczym tego płynu jest trochę za dużo i może dlatego wraz z ciśnieniem go trochę ubywa. proszę o pomoc.
Offline
Nie w temacie ale uważajcie na silniki FSI . U mojego mechanika stoi Audi A8 z silnikiem FSI ... rok 2007 przebieg tyś... silnik do wymiany ... zawory z takim nagarem że stanęły w miejscu i dostały takiego strzała od cylindrów że cały motor do wymiany.... w TDI przy 120tyś pierwsza wymiana rozrządu a w FSI ...pierwsza wymiana motoru Ponoć częsta usterka w FSI
Offline
No ten nagar to częsty problem.
Ja mam FSI. Znajomy od którego kupiłem miał to auto 2 lata i nic się nie działo.
Może dlatego, że naprzemiennie lane jest 98Pb z 95Pb.
Czasami dolewam też specyfik do czyszczenia - czy pomaga nie wiem. Silnika nie rozbierałem.
Na pewno nie podstawiałbym wszystkich FSI i TSI do jednego wzoru. Wiele zależy od użytkowania i serwisowania wg mnie.
Przecież teraz większość Audi, VW, Skoda, Seat ma już bezpośredni wtrysk, a jednak jeżdżą więcej niż 150 tys. km.
Offline
No jak się dba tak się ma
Offline
Krzysiu - tamto Audi to A4 S-Line 3.2 V6 FSI.
A co do uciekającego płynu, to zapytaj proszę "mechanika" co ma termostat co ubywania płynu? (oprócz oczywiście potencjalnie uszkodzonej uszczelki) Jednak jak sam stwierdziłeś wyciek jest w okolicy zbiorniczka wyrównawczego, a więc w zupełnie innym punkcie komory silnika - moje podejrzenie pada po prostu na uszkodzony któryś z wężyków - są gumowe i dość delikatne, lub na pęknięty sam zbiornik.
Offline
Niestety okazało się że jest to wina termostatu, podsawiliśmy go pod komputer i faktyczna temp. wynosiła 110 stopni, podobno VW mają to do siebie że pokazują 90, termostat był zamknięty i to uniemożliwiało przepływ płynu chłodniczego i był wypierany przez ciśnienie przy zbiorniczku poprzez korek. Niestety w tym rodzaju najmniejsza kwota za termostat to 300 zł:P no ale cóż. A co do paliwa to radze lać tylko 98Pb na normalnych stacjach, zmniejsza się spalanie oraz poprawiają parametry pracy i zapobiega spalaniu stukowemu. Słyszałem też że zapobiega osadzaniu się siarczanu a to chyba jest też związane z osadzaniem się nagaru(ale tu pewności nie mam)
Temat do zamknięcia.
Offline